Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
COM 1 - Xerar procedementos e actuacións científicas, tecnolóxicas e de xestión para a resolución de problemas ambientais, dende o entorno da química, a bioloxía, a nanociencia e nanotecnoloxía. TIPO: Competencias |
AM23
|
|
|
CON 1 - Identificar os principais problemas ambientais, e os desafíos que conlevan en relación cos Obxectivos de Desenvolvimento Sostible (ODS), recoñecendo as suas causas e potenciais efectos, asemade as tecnoloxías e os sistemas de xestión ambiental a disposición para abordalos. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM25
|
|
|
CON 3 - Definir indicadores de calidade do ár, auga e solo, identificando as súas propiedades e os procesos de distribución en cada medio, a súa avaliación e métodos de análise. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM27
|
|
|
CON 6 - Interpretar a lexislación, normativa e os procedementos administrativos básicos sobre atmosfera, medio acuático e solo, revisando a avaliación de impacto ambiental e a lexislación sectorial no marco da economía circular. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM30
|
|
|
HAB 1 - Seleccionar as principais tecnoloxías para a resolución de problemas ambientais relacionados coa calidade do ár, do medio acuático e de solos, considerando os obxectivos de desenvolvemento sostible. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM31
|
|
|
HAB 4 - Empregar metodoloxías eficientes de análise, incluíndo o tratamento e caracterización da mostra (química e biolóxica), para a determinación de contaminantes ambientais considerando os avances e tendencias actuais a nivel de macro/ micro/nano escala. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM34
|
|
|
HAB 7 - Establecer a calidade das augas naturais en función do seu uso, impactos recibidos sobre o medio, incluíndo o establecemento de indicadores químicos e biolóxicos e plantexar posibles tratamentos de depuración. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM37
|
|
|
RAC 1.5 - Identificar oportunidades e retos que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social en liña co recollido nos ODS. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM41
|
|
|
RAC 2.3 - Transferir o coñecemento obtido aplicando na práctica solucións novedosas e creativas, relacionadas coa protección do medio ambiente, e os retos emerxentes asociados, que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social, adaptado ao entorno social e económico. TIPO: Competencias |
AM42
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tratamentos fisicoquímicos das augas residuais. |
Pretratamentos, Sedimentación, Coagulación-floculación. |
Tratamentos biolóxicos das augas residuais I |
Tratamientos aerobios. |
Tratamientos biolóxicos de aguas residuais II |
Tratamientos anaerobios. |
Eliminación nutrientes |
Eliminación de nitrógeno (Nitrificación, Desnitrificación) y fósforo. |
Soluciones basadas en la naturaleza para el tratamiento de aguas residuales. |
Humedales. |
Tratamiento de lodos |
Espesamiento. Digestión. Deshidratación. |
Tratamientos avanzados de aguas residuales |
Procesos de adsorción, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A23 A25 A27 A30 A31 A34 A37 A41 A42 |
11 |
33 |
44 |
Prácticas de laboratorio |
A23 A25 A27 A30 A31 A34 A37 A41 A42 |
4 |
12 |
16 |
Saídas de campo |
A23 A25 A27 A30 A31 A34 A37 A41 A42 |
4 |
4 |
8 |
Proba obxectiva |
A23 A25 A27 A30 A31 A34 A37 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
El profesor expondrá oralmente con apoyo de medios audiovisuales los contenidos básicos de la materia. Facilitará al alumno esquemas, tablas y otro material que considere oportuno. Se fomentará el diálogo para la correcta compresión de los contenidos, la resolución de dudas y fomento del sentido crítico. |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas de laboratorio dedicadas ao coñecemento das distintas técnicas de caracterización de contaminantes. |
Saídas de campo |
Visita a alguna industria, que disponga de una estación de tratamiento de agua. |
Proba obxectiva |
Se realizará una prueba para evaluar la adquisición de los conocimientos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada realizarase a través de tutorías e por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A23 A25 A27 A30 A31 A34 A37 A41 A42 |
As prácticas correspondentes á análise de sistemas de tratamento, avalíanse mediante unha memoria de laboratorio na que se recollerán os ensaios realizados e os resultados, os cálculos e as conclusións obtidos. |
25 |
Proba obxectiva |
A23 A25 A27 A30 A31 A34 A37 |
O exame poderá constar de preguntas de teoría e de preguntas relacionadas coa resolución de ejercicios. |
60 |
Saídas de campo |
A23 A25 A27 A30 A31 A34 A37 A41 A42 |
Participación e informe sobre la visita realizada. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Metcalf & Eddy. Tratamiento,
evacuación y reutilización de aguas residuales. Labor. Barcelona (1995).
Henze, M., van Loosdrecht, M., Ekama, G.A.,
Brdjanovic, D. Biological wastewater treatment. IWA Publishing (2008). Grady, C.
P. L. Jr, Daigger, G. T. and Lim, H. C. Biological Wastewater Treatment. New
York, NY: Marcel Dekker, Inc. (1999). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: Non se empregarán plásticos e realizaranse impresións a dobre cara Perspectiva de xénero "Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)". "Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade". |
|