Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
COM 1 - Xerar procedementos e actuacións científicas, tecnolóxicas e de xestión para a resolución de problemas ambientais, dende o entorno da química, a bioloxía, a nanociencia e nanotecnoloxía. TIPO: Competencias |
AM23
|
|
|
CON 1 - Identificar os principais problemas ambientais, e os desafíos que conlevan en relación cos Obxectivos de Desenvolvimento Sostible (ODS), recoñecendo as suas causas e potenciais efectos, asemade as tecnoloxías e os sistemas de xestión ambiental a disposición para abordalos. TIPO: Coñecementos e contidos
|
AM25
|
|
|
CON 2 - Describir o comportamento de diferentes espécies químicas e dos procesos aos que poden estar sometidas unha vez liberadas no medio ambiente, incluíndo as interaccións entre distintos compartimentos medioambientais. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM26
|
|
|
HAB 1 - Seleccionar as principais tecnoloxías para a resolución de problemas ambientais relacionados coa calidade do ár, do medio acuático e de solos, considerando os obxectivos de desenvolvemento sostible. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM31
|
|
|
HAB 6 - Relacionar a problemática ambiental das emisións á atmosfera cos principais contaminantes, fontes emisoras, emisións industriais, control da calidade do ár e tecnoloxías de tratamento. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM36
|
|
|
HAB 7 - Establecer a calidade das augas naturais en función do seu uso, impactos recibidos sobre o medio, incluíndo o establecemento de indicadores químicos e biolóxicos e plantexar posibles tratamentos de depuración. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM37
|
|
|
HAB 8 - Avaliar o comportamento do solo fronte a accións antropoxénicas, planificación do seu uso en función dos resultados obtidos mediante as técnicas de estudo, identificando solos degradados e contaminados e os procesos de recuperación. TIPO: Habilidades e destrezas |
AM38
|
|
|
HAB 10 - Empregar los conceptos e metodoloxías necesarios para afrontar os retos da transición enerxética e do modelo liñal ao modelo circular da economía. TIPO: Habilidades e destrezas
|
AM40
|
|
|
RAC 1.5 - Identificar oportunidades e retos que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social en liña co recollido nos ODS. TIPO: Coñecementos e contidos |
AM41
|
|
|
RAC 2.3 - Transferir o coñecemento obtido aplicando na práctica solucións novedosas e creativas, relacionadas coa protección do medio ambiente, e os retos emerxentes asociados, que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social, adaptado ao entorno social e económico. TIPO: Competencias
|
AM42
|
|
|
RAC 3.1 - Empregar ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión. TIPO: Habilidades e destrezas
|
AM43
|
|
|
RAC 4.2 - Transferir o coñecemento obtido aplicando na práctica solucións novedosas e creativas, relacionadas coa protección do medio ambiente, e os retos emerxentes asociados, que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social, adaptado ao entorno social e económico. TIPO: Competencias |
AM44
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Nanomateriais e nanotecnoloxías para a solución de problemas ambientais e para combatir o cambio climático.
|
Introdución á nanotecnoloxía e a súa relevancia na protección ambiental. Tipos de nanomateriales. Aplicacións de nanomateriales na mitigación do cambio climático: captura e almacenamento de carbono, redución de gases de efecto invernadoiro. |
Tema 2:Producción baseada en nanotecnoloxía verde, nanobiomateriais. |
Principios da nanotecnoloxía verde. Síntese de nanomateriales sostibles e ecolóxicos. Aplicacións de nanobiomateriales na remediación ambiental.
|
Tema 3:Nanodispositivos para sensorización
|
Principios de nanosensorización. Tipos de nanodispositivos sensores: sensores de gas, sensores de calidade do aire, sensores de calidade da auga. Tecnoloxías emerxentes na sensorización ambiental utilizando nanomateriales. |
Tema 4: Nanoestructuras para adsorción
|
Propiedades das nanoestructuras que as fan adecuadas para a absorción. Exemplos de nanoestructuras utilizadas na absorción de contaminantes: nanomateriales de carbono, zeolitas, óxidos metálicos. Aplicacións prácticas na remediación ambiental. |
Tema 5: Nanomateriais para a conservación, purificación e tratamento do aire e auga; (foto)catálise.
|
Mecanismos de purificación de aire e auga usando nanomateriales. Aplicacións da fotocatálisis e catálisis no tratamento de contaminantes. Casos de estudo: purificación de auga con nanotecnoloxía, redución de contaminantes atmosféricos con fotocatálisis. |
Tema 6: Nanotecnoloxía no nexo auga-enerxía-alimentos, a conversión e procesado de alimentos. |
Interaccións entre auga, enerxía e alimentos desde unha perspectiva nanotecnológica. Aplicacións da nanotecnoloxía na mellora da eficiencia enerxética e no procesamento de alimentos. Nanomateriales na conservación de alimentos e o seu impacto na seguridade alimentaria. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A23 A26 A31 A37 A40 |
7 |
14 |
21 |
Estudo de casos |
A25 A31 A41 A42 A43 A44 |
2 |
12 |
14 |
Proba mixta |
A23 A26 A31 A42 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
A23 A25 A26 A36 A37 A38 A40 A44 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Nas prácticas de laboratorio realizaranse demostracións e experimentos de caracter práctico que complementan os contenidos teóricos impartidos. |
Estudo de casos |
Plantéanse problemas concretos que o alumno ten que valorar e resolver para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de revisión e presentación en para a súa discusión na aula. |
Proba mixta |
Realizarase un exame final para avaliar os resutlados de aprendizaxe dos contidos teóricos como prácticos imparrtidos na materia, combinando preguntas de tipo resposta múltiple e respostas breves. |
Sesión maxistral |
Nas sesión maxistrais o profesorado imparte os conceptos fundamentais e contidos máis importantes de cada un dos temas do programa. Ademais, expón diferentes cuestións para discutir e resolver polos estudantes, fomentando a participación |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Estudo de casos |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A23 A26 A31 A37 A40 |
Evaluarase de modo continuado o traballo e a participación activa do estudante |
20 |
Estudo de casos |
A25 A31 A41 A42 A43 A44 |
As actividades académicas dirixidas serán avaliadas pola realización y /ou exposición das mismas por parte do estudante.
|
40 |
Proba mixta |
A23 A26 A31 A42 |
O grado de aprendizaxe dos contidos propios da materia e dos resualtados da aprendizaxe por parte do estudante evaluarase mediante unha proba obxectiva. Constará de preguntas teóricas, cuestións aplicadas e resolución de problemas. |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Dasgupta, N., Ranjan, S., & Lichtfouse, E. (2018). Environmental Nanotechnology: Volume 2. Springer International Publishing AG
Pudake, R. N., Chauhan, N., & Kole, C. (2019). Nanoscience for Sustainable Agriculture . Springer International Publishing AG. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. Perspectiva de xénero "Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)". "Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade". "Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas". |
|