Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
AM1
|
BM1 BM10
|
|
Utilizar a terminoloxía da reactividade química, e a descrición apropiada das reaccións estereoselectivas. |
AM1
|
BM10
|
|
|
AM8
|
BM2
|
|
Capacidade para manexar e comunicar, tanto por escrito, coma de forma oral, os conceptos
básicos de estereoquímica dinámica en Química Orgánica.
|
|
BM4
|
|
|
AM3
|
BM5 BM7
|
|
Familiarizarse coa representación tridimensional das moléculas, valorando
axeitadamente as conformacións accesibles a estas.
|
AM1 AM8
|
BM1 BM7
|
|
|
AM3 AM8
|
BM1
|
|
Capacidade para visualizar estruturas moleculares mediante o manexo de modelos xerados
por cálculos mecanocuánticos. |
AM8
|
BM4
|
|
|
AM2 AM8
|
BM10
|
|
Entender a relación entre a estrutura tridimensional dos compostos orgánicos e o seu
reactividade. |
|
BM1 BM5
|
|
Entender os efectos estereoelectrónicos que operan na reactividade química.
|
AM8
|
BM1
|
|
Valorar a importancia da análise de estruturas de transición das reaccións químicas, e
visualizar as mesmas obtidas por cálculos mecanocuánticos. |
AM8
|
|
|
Entender como a quiralidad de compostos naturais enantiopuros pode transmitirse a outros
produtos quirales non racémicos a través de transformacións químicas. |
AM8
|
BM2
|
|
Comprender a cuantificar as proporcións relativas de diastereoisómeros e enantiómeros
empregando métodos químicos e físicos. |
AM3
|
BM1 BM7
|
|
Predicir o resultado dunha reacción química na que se xeran novos estereocentros. |
AM8
|
BM1
|
|
Adquirir e utilizar información bibliográfica referida aos procesos sintéticos nos que se
xeran estereocentros. |
AM8
|
BM5
|
|
Comprender as propiedades estruturais e a reactividade dos centros proestereogénicos en
os procesos nos que se xeran elementos estereogénicos. |
AM8
|
BM1 BM7
|
|
Explicar de modo racional o resultado dunha reacción química no referente á
Estereoquímica do proceso. |
|
BM1 BM7
|
|
Coñecer os principais tipos de reaccións de creación de centros estereogénicos, entendendo
os seus mecanismos. |
AM3 AM8
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Estereoquímica nas reaccións químicas. Control conformacional da estereoselectividad |
Quiralidade. Unidades estereogénicas. Estereoselectividad, diastereoselectividade e enantioselectividad. A "piscina quiral": auxiliares quirales e ligandos quirales. Resolución cinética. Control conformacional da diastereoselectividad. Efectos estereoelectrónicos. O principio de Curtin-Hammett. |
Tema 2. Adicións a centros trigonais C=C |
Adicións a enlaces C=C. Epoxidacións diastereoselectivas de olefinas acíclicas e cíclicas.
Epoxidacións enantioselectivas (Sharpless, Jacobsen, Shi). Aplicacións sintéticas de
epoxialcoholes. Dihidroxilaciones diastereoselectivas de olefinas acíclicas e cíclicas.
Dihidroxilación enantioselectiva de Sharpless (SAD). Aminohidroxilación enantioselectiva de
Sharpless (SAA). Hidroxenación diastereoselectiva de olefinas. Hidroxenación Enantioselectiva |
Tema 3. Adiciones a centros trigonales C=X. |
Adición a enlaces C=X. Esterecontrol en las adiciones nucleófilas a grupos carbonilo en compuestos cíclicos y acíclicos. Modelos de inducción asimétrica 1,2 y 1,3. Adiciones enantioselectivas a cetonas. Adiciones nucleófilas a iminas y sulfinamidas. |
Tema 4. Adicións conjugadas a sistemas C=C-C=X. |
Adición conjugada a sistemas C=C-C=O. Adicións conjugadas diastereoselectivas. Adicións conjugadas asimétricas catalíticas. Reduccións de sistemas conjugados. Epoxidación asimétrica de enonas. |
Tema 5. Adicións a sistemas C=C-X |
Adición a enlaces C=C-OM. Preparación rexio e estereoselectiva de enolatos. Reaccións
diastereoselectivas de enolatos quirales: alquilación, haloxenación, aminación e hidroxilación.
Reaccións diastereoselectivas de azaenolatos quirales. |
Tema 6. Reaccións entre centros trigonais |
Reaccións entre centros trigonais: xeración de dous ou mais estereocentros. Reacción aldólica:
control da diastereoselectividade. O modelo de Zimmerman-Traxler. Reaccións aldólicas
organocatalizadas. A reacción de Mukaiyama aldólica de enolatos latentes. Diastereoselección
dobre: centros quirales nos compoñentes da reacción aldólica. Adición de organometálicos
alílicos a grupos carbonilo. Boranos alílicos. Estannanos e silanos alílicos: catálise por ácidos e
bases de Lewis quirales. Adición de organometálicos alílicos a iminas. Diastereoselectividade en
as cicloadicións de Diels-Alder. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B1 B10 |
12 |
24 |
36 |
Seminario |
A8 B1 |
4 |
20 |
24 |
Prácticas a través de TIC |
A2 A3 A8 B2 B4 B5 B7 |
3 |
4 |
7 |
Proba obxectiva |
A1 A8 B1 B2 B10 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia...). O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os estudantes non necesitan manexalos en clase. Habitualmente estas clases seguirán os contidos do Manual de referencia elaborado polo profesor e proposto na Guía Docente da materia. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
Seminario |
Clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios... O alumno participa activamente nestas clases de distintas formas: entrega de exercicios ao profesor (algúns dos propostos en problemas entregables que o profesor entrega aos alumnos coa suficiente antelación); resolución de exercicios na aula, etc. O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os estudantes non os manexarán en clase. Inclúense as probas de avaliación se as houber. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
Prácticas a través de TIC |
Clase práctica na que se visualizan estruturas de transición para as reaccións de maior importancia
no curso. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
Proba obxectiva |
Realizarase un exame escrito co fin de avaliar os coñecementos adquiridos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Titorías programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. En xeral, supoñerán para cada alumno 2 horas por cuadrimestre e materia. Propóñense actividades como a supervisión de traballos dirixidos, aclaración de dúbidas sobre teoría ou as prácticas, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas; así como a presentación, exposición, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos. En moitos casos o profesor esixirá aos alumnos a entrega de exercicios previa á celebración da titoría. Estas entregas virán recollidas no calendario de actividades que van realizar os alumnos ao longo do curso na Guía Docente. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 B1 B10 |
Valorarase a asistencia e participación |
5 |
Seminario |
A8 B1 |
A avaliación continua (N1) terá un peso do 40% na cualificación da materia e constará de dous compoñentes: clases interactivas de grupo reducido (seminarios) e clases interactivas de grupo moi reducido (titorías). Os seminarios e as titorías incluirán os seguintes elementos resolución de problemas e casos prácticos (15%), realización de traballos e informes escritos (5%), exposición oral [(casos prácticos, problemas), 10%] e cuestións orais durante o curso (10%). |
35 |
Proba obxectiva |
A1 A8 B1 B2 B10 |
Realizarase un exame final (N2) que abranguerá a totalidade dos contidos da materia |
60 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación obterase como resultado de aplicar a fórmula siguiente: Nota final= máximo (0.4 x N1 +0.6 x N). Sendo N1 a nota numérica correspondente á avaliación continua (escala 0-10) e N2 a nota numérica do exame final (escala 0-10). O alumnado repetidor terá o mesmo réxime de asistencia ás clases que os que cursan a materia por primeira vez. A cualificación final obterase como resultado de aplicar a fórmula seguinte: Nota final= máximo (0.4 x N1 +0.6 x N2) Siendo N1 a nota numérica correspondente á avaliación continua (escala 0-10) e N2 a nota numérica do exame final (escala 0-10). O alumnado repetidor terá o mesmo réxime de asistencia ás clases que os que cursan a materia por primeira vez.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Koskinen, A. M. P (2012). Asymmetric Synthesis of Natural Products. Wiley, New York
Mulzer, J.; , Jacobsen, E. N.; Pfaltz, A.; Yamamoto, Y. (1999). Basic Principles of Asymmetric Synthesis, In Comprehensive Asymmetric Catalysis. Springer, Heidelberg
Corey, E. J.; Kürti, L. (2010). Enantioselective Chemical Synthesis. Methods, Logic and Practice. Direct Book Publishing: LLC |
|
Bibliografía complementaria
|
Procter, G. (1996). Asymmetric Synthesis. Oxford University Press, Oxford
Ager, D. J.; East, M. B. (1996). Asymmetric Synthetic Methodology. CRC Press, Boca Raton, FL
Corey, E. J.; Kürti, L. (2010). Enantioselective Chemical Synthesis.Methods, Logic and Practice. Direct Book Publishing: LLC
Atkinson, R. S. (1995). Stereoselective Synthesis. Chichester, UK:John Wiley & Sons |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para a avaliación o alumnado debe repasar os conceptos teóricos introducidos nos distintos temas. O grao de acerto na resolución dos exercicios propostos proporciona unha medida da preparación para afrontar o exame final da materia. O alumnado que encontre dificultades importantes á hora de traballar as actividades propostas deberá acudir nas horas de titoría do profesor, co obxectivo de que este poida analizar o problema e axudar a resolver as devanditas dificultades. É moi importante á hora de preparar o exame resolver os exercicios |
|