Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- O estudante obterá unha visión xeral das técnicas avanzadas de caracterización morfolóxica, estrutural e microestrutural.
- O estudante aprenderá as principais vantaxes e limitacións de cada unha das técnicas.
- Á hora de caracterizar un material, o estudante será capaz de discernir cáles son as técnicas de caracterización que máis se axustan ás súas necesidades/posibilidades.
|
AM1 AM2 AM9
|
BM2 BM3 BM5 BM8 BM10 BM11
|
CM1 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.
Técnicas microscópicas |
Microscopía óptica, de fluorescencia e confocal, microscopías electrónicas de transmisión (TEM), varrido (SEM), transmisión de varrido (STEM), transmisión de alta resolución (HR-TEM). |
Tema 2.
Técnicas de difracción
|
difracción de electróns (ED), neutróns (ND) e técnicas de sincrotrón |
Tema 3.
Técnicas espectroscópicas
|
espectroscopías electrónicas (EDS, EELS), resonancia paramagnética electrónica (EPR). |
Tema 4:
Caracterización de materiais porosos |
adsorción física de gases, área superficial específica, distribución de tamaño de poros. |
Tema 5:
Técnicas de espectrometría de masas atómica |
Single particle (SP-ICP-MS), e técnicas híbridas (HPLC-ICP-MS, FFF-ICP-MS) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A9 |
12 |
0 |
12 |
Seminario |
A1 B2 B3 B5 B8 |
7 |
0 |
7 |
Solución de problemas |
A1 A2 A9 B2 B10 B11 C1 C4 |
0 |
24 |
24 |
Análise de fontes documentais |
C3 C4 |
0 |
12 |
12 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A9 B2 B3 B5 B8 B10 B11 C1 |
1 |
18 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas (utilización de encerado, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminario |
Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.). |
Análise de fontes documentais |
Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
Proba obxectiva |
Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Titorías individuais e/ou en grupo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A9 |
Valorarase o traballo do alumnado, as súas respostas, o seu nivel de coñecemento,e a súa participación activa no debate cos seus compañeiros. |
5 |
Seminario |
A1 B2 B3 B5 B8 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (45% da calificación global) |
20 |
Solución de problemas |
A1 A2 A9 B2 B10 B11 C1 C4 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (45% da calificación global) |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A9 B2 B3 B5 B8 B10 B11 C1 |
Computará o 55% da calificación global. |
55 |
|
Observacións avaliación |
1. Procedemento de avaliación. A avaliación desta materia farase mediante un
sistema cuxos apartados e a súa ponderación correspondente detállase a
continuación: Sistema de avaliación (Ponderación): - Exame final (55%) - Avaliación continua (45%) mediante: -- resolución de problemas e casos prácticos. A avaliación continua (N1) terá un peso do 45% na cualificación da materia, consistirá en entregas no Campus Virtual de problemas e casos prácticos (35%), na avaliación do estudante mediante preguntas e cuestionarios durante o curso (5%) e na exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) (5%). O exame final (N2) terá un peso do 55% e versará sobre a totalidade dos contidos da materia. A cualificación do alumno obterase como resultado de aplicar a fórmula seguinte: Cualificación final= 0.45 x N1 + 0.55 x N2 Sendo N1 a nota numérica correspondente á avaliación continua (escala 0-10) e N2 a nota numérica do exame final (escala 0-10). En todo caso, para aprobar a materia, será requisito imprescindible alcanzar unha cualificación final mínima de 5,0 (escala 0-10). 2. Recomendacións de cara á avaliación. O estudante debe repasar os conceptos teóricos
introducidos nos distintos temas utilizando o material de apoio aportado polo
profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema. O grao de acerto na
resolución dos exercicios propostos proporciona unha medida da preparación do
estudante para afrontar o exame final da materia. Aqueles estudantes que atopen
dificultades importantes á hora de traballar as actividades propostas deben
consultar co profesor, co obxectivo de que éste poida analizar o problema e axudar
a resolver esas dificultades. 3. Recomendacións de cara á recuperación. O profesor analizará con aqueles estudantes que
non superen con éxito o proceso de avaliación, e así o desexen, as dificultades
atopadas na aprendizaxe dos contenidos da materia. Tamén se lles proporcionará
material adicional (cuestións, exercicios, exames, etc.) para reforzar a
aprendizaxe da materia. 4. Outros. A asistencia ás actividades presenciais (clases presenciais teóricas, seminarios e titorías) é obrigatoria. As faltas deberán ser xustificadas documentalmente, aceptándose razóns contempladas na normativa universitaria vigente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- P. Atkins, J. de Paula: Physical Chemistry, 10ª Edición; Oxford University - I. N. Levine: Principios de Fisicoquímica, 6ª Edición; McGraw-Hill, 2014 As ediciones previas ás especificadas tamén son válidas para esta materia. - A.R. West: "Solid State Chemistry and its Applications". Wiley, 2 ed., 2014. - L.E. Smart, E.A. Moore: "Solid State Chemistry: An Introduction". CRC Press, 4 ed., 2012. - R.Thomas : “Practical Guide to ICP-MS”, CRC Press, Taylor & Francis Group 2008 - C.Stephan: “Single-Particle ICP-MS Compendium” Perkin Elmer, 2016 - M.E.Schimpf, K.Cadwell, J.Calvin Giddings: “ Field-Flow fractionation handbook”, John Willey & Sons, New York, 2000 - J.Janca :” Field-flow fractionation: analysis of macromolecules and particles”, Marcel Dekker, New York, 1988 |
Bibliografía complementaria
|
|
- A.I. Kirkland, S.J. Haigh: "Nanocharacterisation", 2ª Edición. RSC Publishing, 2015. - S.R. Morrison: The Chemical Physics of Surfaces; 2nd ed.; Plenum Press, 1990. - D. Myers: Surfaces, Interfaces and Colloids: Principles and Applications; VCH, 1999. - S.E. Lyshevski (Editor): "Dekker Encyclopedia of nanoscience and nanotechnology" (7 volumes), 3ª Edición. CRC Press, 2014. - John P. Sibilia: “A guide to materials characterization and chemical analysis”. VCH Publishers, 1998. - C. Hammond: "The basics of Crystallography and Diffraction", 4ª Edición. International Union of Crystallography, Oxford University Press, 2015. - C. Giacovazzo, editor “Fundamentals of Crystallography” 3ª Edición. International Union of Crystallography, Oxford University Press, 2011. - P.J. Goodhew: Electron Microscopy and Analysis. 3ª edición. Taylor & Francis, 2001. - J.-P. Eberhart: "Structural and chemical analysis of materials : X-ray, electron and neutron diffraction, X-ray, electron and ion spectrometry, electron microscopy ". Wiley, 1991. - Y. Leng: “Materials Characterization. Introduction to Microscopic and Spectroscopic Methods”, 2ª Edición. Wiley-VCH, 2013 Ademais, recomendaranse para cada tema textos complementarios (artigos científicos, páxinas web, textos específicos) no momento de impartición da materia. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Neste módulo é chave facer un enfoque global das
materias, intentando comprender a estreita relación que existe entre o modo de
sintetizar os materiais coas súas características estruturais e
microestruturais, coas súas propiedades e, polo tanto, coas súas aplicacións. |
|