Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos do control de procesos
Coñecer as estratexias básicas e avanzadas de control de procesos.
Coñecer a instrumentación de procesos e saber seleccionar o instrumento máis axeitado para unha aplicación
concreta.
Coñecer os fundamentos da automatización dos procesos analíticos. |
AM1
|
BM8 BM9 BM10 BM11 BM12
|
|
• Adquirir dunha forma completa e integrada os aspectos relacionados cós analizadores de procesos de aplicación industrial, tanto dende un punto de vista teórico como práctico.
• Ser capaz de seleccionar o tipo de analizador en liña máis axeitado en cada caso.
• Formar técnicos na xestión e no control de procesos. |
AM2 AM5 AM6 AM9
|
BM4 BM5 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM4 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción á control de procesos químicos
|
Tema 1. Introdución ó control de procesos químicos
|
Tema 2. Dinámica de procesos
|
Tema 2. Dinámica de procesos |
Tema 3. Control por realimentación: controladores PID
|
Tema 3. Control por realimentación: controladores PID |
Tema 4. Instrumentación de procesos e analizadores de procesos
|
Tema 4. Instrumentación de procesos e analizadores de procesos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
12 |
24 |
36 |
Proba mixta |
A1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B5 |
9 |
27 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
MD2Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD3. Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.).
MD5. Titorías individuais ou en grupo reducido.
MD6. Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.
MD7. Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
MD8. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
MD10. Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
Proba mixta |
Proba mixta de concenptos vistos no curso |
Sesión maxistral |
MD1. Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 |
Avaliación dos conceptos adquiridos no curso |
60 |
Seminario |
A5 A6 A9 B4 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
MD3. Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, o con profesionais invitados da empresa, a administración o doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cós alumnos.
MD4. Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.).
MD5. Titorías individuais ou en grupo reducido.
MD6. Realización de traballos, tanto individualmente, como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.
MD7. Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
MD8. Utilización de programas informáticos especializados e internet. Soporte docente on-line (Campus Virtual).
MD10. Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
40 |
|
Observacións avaliación |
En tódolos casos requirarase unha nota mínima de 3 puntos sobre 10.
Comunicarase ós estudantes a cualificación da avaliación continua previamente á realización da proba mixta.
Para a segunda oportunidade, manteranse as cualificacións obtidas no seminario, tendo que repetirse somente a proba mixta. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na "Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de calificaciones".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica Ollero de Castro, P., Fernández Camacho, E. (1999). Control e instrumentación de procesos químicos. Editorial Síntesis. Madrid, España. Valcárcel, M., Cárdenas, M.S. (2000). Automatización y miniaturización en Química Analítica. Springer-Verlag Ibérica, S.A. Barcelona. Bibliografía complementaria Banica, F. G. (2012). Chemical Sensors and Biosensors: fundamentals and applications. Wiley, Reino Unido. Cela, R. (1994). Quimiometría Práctica. Universidad de Santiago de Compostela. Santiago de Compostela. Marlin, T.E. (2000). Process control: designing processes and control systems for dynamic performance. 2nd edition. Mc Graw Hill, USA. Skoog, D.A., Crouch, S. R., Holler, F. J. (2008). Principios de análisis instrumental. Cengage Learning, México. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>Recoméndase a asistencia a clase, o uso da aplicación USC Campus Virtual da materia e o uso de titorías para resolver as dúbidas que xurdan</p> |
|