Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno coñecerá as principais características específicas dos materiais moleculares |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
|
O alumno coñecerá os principais tipos de materiais moleculares (cristais líquidos, semiconductores, etc), e as súas características. |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM3
|
O alumno coñecerá as principais características específicas dos materiais poliméricos, composites e nanocomposites |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM1
|
O alumno coñecerá as técnicas utilizadas para o estudo dos materiais moleculares ( microscopía óptica con luz polarizada, calorimetría diferencial de varrido, etc) |
AM1 AM3 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Materiais moleculares |
Conceptos básicos. Estruturas moleculares dos materiais moleculares. |
Tema 2. Tipos de materiais moleculares: |
Cristais líquidos, semiconductores, materiais optoelectrónicos, imáns moleculares |
Tema 3. Polímeros. |
clasificación e usos. Polímeros en disolución. Propiedades no estado sólido e relación propiedade-estrutura. Degradación, estabilidade e reciclaxe de materiais poliméricos |
Tema 4. Composites e nanocomposites poliméricos |
Materiais porosos e cavidades moleculares. Metalosupramoléculas. Polímeros de sinal molecular |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B4 B5 C3 C4 |
12 |
24 |
36 |
Seminario |
B7 B10 C1 |
7 |
18 |
25 |
Proba mixta |
A1 A4 A3 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de lousa, computador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual |
Seminario |
Resolución de exercicios prácticos (problemas, preguntas de resposta múltiple, interpretación e tratamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.) tanto individualmente como en grupo, sobre temas científicos relacionados coas distintas materias do Máster.
Exposición oral de traballos, informes, etc., incluíndo debate con profesores e alumnos.
As titorías serán fundamentalmente presenciais, que poderán realizarse parcialmente con éxito en liña.
|
Proba mixta |
Prográmase un exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade
As probas finais serán presenciais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Proba mixta |
|
Descrición |
As tutorías están programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. En xeral, cada alumno dispondrá de dúas horas por semestre. Nestas sesións realizaranse actividades de control como exercicios dirixidos, aclaración de dúbidas sobre a teoría ou dos problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas, presentacións, discusións, etc. En moitos casos, o profesor pode esixir que os estudantes entreguen os exercicios antes da celebración das clases. Estas entregas virán incluídas no calendario de actividades a serán desenvolvidas polos alumnos ao longo do curso na Guía docente da disciplina correspondente. A participación nestas clases é obrigatoria.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou modalidades específicas de aprendizaxe ou apoio á diversidade, facilitarase a atención personalizada dentro da flexibilidade permitida polos horarios de coordinación e os recursos materiais e humanos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
B1 B4 B5 C3 C4 |
Será avaliada a participación do alumno nas sexións expositivas, a través de preguntas formuladas polo profesor ou a través do debate cos compañeiros |
10 |
Seminario |
B7 B10 C1 |
Dentro dos seminarios realizaranse unha serie de actividades evaluables: Resolución de problemas e casos prácticos (10%) Realización de traballos e informes escritos (10%) |
30 |
Proba mixta |
A1 A4 A3 |
Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso |
60 |
|
Observacións avaliación |
A calificación desta materia farase mediante avaliación continua e a realización dun exame final. Os estudantes con dispensa académica están exentos da asistencia aos seminarios e titorías (40% da cualificación global) e serán avaliados únicamente mediante a proba mixta, tanto na primeira como na segunda oportunidade, que supondrá o 100% da cualificación global. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación será penalizada tendo en conta o establecido na normativa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
E. V. Anslyn, D. A. Dougherty (2006). Modern Physical Organic Chemistry. University Science Books
M. C. Petty (2008). Molecular Electronics; From Principles to Practice. Wiley
J. Scheirs (1998). Polymer recycling : science, technology and applications. John Wiley & Sons |
|
Bibliografía complementaria
|
Michael M. Haley and Rik R. Tykwinski (2006). Carbon-rich compounds : from molecules to materials. Weinheim : Wiley
Fernando Langa, Jean-Francois Nierengarten (2008). Fullerenes : principles and applications. Royal Society of Chemist
Guldi, D. M.; Martín, N.Eds. Kluwer (2002). Fullerenes: From Synthesis to Optoelectronic Properties. Academic Press, Dordrecht, Netherland
P. J. Collings (2001). Introduction to Liquid Crystals Chemistry and Physics. London: Taylor & Francis
S. Kumar (2001). Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. Cambridge: Cambridge University Press
S. Chandrasekhar (1992). Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. Cambridge: Cambridge University Press,
Y. Li (2015). Organic Optoelectronic Materials. Springer
C. Brabec, U. Scherf, V. Dyakonov (2014). Organic Photovoltaics: Materials, Device Physics, and Manufacturing Technologies. Weinheim: Wiley-VCH |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas Avanzadas de Caracterización de Materiais/610509121 | Propiedades de Materiais/610509122 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É obligatorio ter cursado con anterioridade as materias do módulo de Formación Obligatoria Avanzada e é recomendable cursar as restantes materias do módulo de Nanoquímica e Novos Materiais Perspectiva de xénero: - Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utlizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas,...). - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|