Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dispoñer dos fundamentos teóricos mínimos que permitan a comprensión dos aspectos da química relacionados cos fenómenos eléctricos e magnéticos e os movementos vibratorio e ondulatorio. |
A1 A3 A12 A14 A25
|
|
C1
|
Saber reducir os problemas reais ós seus aspectos máis esenciais e aplicalos ó campo da química |
A14 A15 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C3 C6
|
Aplicar as técnicas básicas de laboratorio, incluindo os cálculos necesarios e expresando os resultados de manera axeitada. Utilizar o material e aplicar as normas básicas de seguridade para traballar nun laboratorio. |
A19 A20 A22 A23 A24
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución ó estudio de campos
|
1.1. Teoría de campos
1.2. Campo gravitatorio |
2. Electricidade |
2.1. Campo e potencial eléctricos
2.2. Corrente eléctrica e circuitos de corrente continua |
3. Magnetismo |
3.1. Campo magnético
3.2. Inducción magnética
3.3. Circuitos de corrente alterna |
4. Oscilacións e ondas |
4.1. Oscilacións
4.2. Movemento ondulatorio
4.3. Ondas electromagnéticas. Luz
|
Prácticas de Laboratorio
|
Determinacións experimentais de diferentes magnitudes físicas a través de prácticas nas que se traballan os contidos teóricos incluidos no temario: Determinación de resistencias con Puente de Wheatstone, campo magnético en Bobinas de Hemholtz, medidas de corrente, resistencia e diferencia de potencial en circuitos, péndulo simple, determinación da constante dun resorte, difracción de luz nun fío, determinación do índice de refracción.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A12 A14 A15 A24 A25 A27 B1 B2 B3 C6 |
27 |
54 |
81 |
Solución de problemas |
A14 A15 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 C3 C6 |
9 |
27 |
36 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A24 B1 B2 B3 B5 C3 C6 |
15 |
15 |
30 |
Proba mixta |
A1 A3 A12 A14 A15 A24 A25 B2 B3 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Durante as sesións maxistrais traballaránse os contidos do tema que corresponda utilizando formatos diferentes (exposición de contidos teóricos, resolución de problemas, plantexamento de cuestións e exemplos xerais, test...) facendo fincapé no máis relevante para o/a estudante, e en aqueles aspectos de máis dificultade. O/a alumno/a poderá preguntar todas as cuestión que se lle plantexen durante o deservolvemento da sesión. |
Solución de problemas |
Clase práctica na que se plantexaran e resolverán problemas relacionados cos temas do programa que terán que resolver os estudantes baixo a supervisión da profesora, individualmente ou en grupos. Incluiranse nestas clases actividades que impliquen a participación das alumnas e alumnos, como poden ser saídas ó encerado, entrega de traballos ou exercicios...que contribuirán á avaliación continua. Desta maneira o profesor pode observar as dificultades de comprensión que cada alumno presenta na resolución de problemas. |
Prácticas de laboratorio |
O estudante realizará prácticas de laboratorio para a aplicación dos coñecementos adquiridos nas sesións maxistrais e de resolución de problemas. Con esta metodoloxía adquiren as habilidades propias dun laboratorio de Física, que inclúe o manexo de instrumentos de medida e o tratamento e análise de datos de propiedades e magnitudes físicas. Disporán do guión da práctica e do material necesario para a súa montaxe e realización, estando atendidos en todo momento polas profesoras. |
Proba mixta |
Son as probas para a avaliación dos coñecementos que permite á profesora a valoración do nivel de aprendizaxe do estudante.
Realizaránse probas parciais e proba final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A hora de atención personalizada obligatoria adicaráse á unha entrevista individual na que poder detectar posibles problemas para alcanzar os obxectivos da materia e aconsellar ós estudantes atendendo a cada un individualmente para que reciban a necesaria orientación.
Os alumnos e alumnas chegan a esta materia con niveis de coñecementos e habilidades moi dispares debido ás diferentes opcións cursadas no bacharelato. Estas carencias non serán temas para desenvolver nestas horas pero se lle guiará no que debería facer para acadar o nivel que lle permita superar a materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A24 B1 B2 B3 B5 C3 C6 |
A realización das prácticas é OBLIGATORIA polo que non se pode aprobar a asignatura sen facelas. A nota máxima que é posible acadar con esta metodoloxía é 1,5 puntos e a nota mínima necesaria para superalas é de 0,7. Serán valoradas en base á participación e entrega de resultados de cada sesión e a unha proba obxectiva que se realizará durante a última sesión. |
15 |
Solución de problemas |
A14 A15 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 C3 C6 |
Avaliarase a participación na resolución dos problemas plantexados e avaliaránse tarefas plantexadas como poden ser resolución de cuestións online ou entrega de problemas resoltos. |
15 |
Proba mixta |
A1 A3 A12 A14 A15 A24 A25 B2 B3 C6 |
Exame que supón o 70 % da nota final.
Durante o cuadrimestre realizarse unha proba parcial que permitirá eliminar parte da materia para la proba final, no caso de obter unha nota igual ou superior a 5 (sobre 10). |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será preciso obter no exame unha nota non inferior ó 5 (sobre 10), e acadar, sumadas as cualificacións de tódalas actividades unha nota mínima de 5 (sobre 10) e calcularase así:exame final*0,7+prácticas+solución de problemas. De non alcanzarse a dita puntuación mínima en algunha das actividades avaliables, e no caso de que a nota final fóse maior ou igual a 5 (sobre 10), a materia figurará como suspensa(4,5). A avaliación dos alumnos na segunda oportunidade seguirá os mesmos criterios que na primeira oportunidade. Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de honra se o número máximo destas para o curso correspondente non se cubriu na primeira oportunidade. As cualificacións das prácticas de laboratorio así como da proba parcial, conservaranse para a segunda oportunidade de xullo. A cualificación da proba de xullo substituirá á obtida na proba de xuño. As prácticas de laboratorio realizaranse segundo o calendario oficial publicado ó principio do cuadrimestre. A realización das prácticas ten carácter obligatorio polo que é necesario facelas e superalas para poder superar a materia. Para obter a cualificación de non presentado, os alumnos non poderán ter participado en actividades que sumen máis do 25% da cualificación final. Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fidalgo & Fernández (). Física General. Everest
Tippler & Mosca (). Física para la ciencia y la tecnología . Reverté
Sears, Zemansky, Young & Freedman (). Física Universitaria . Addison Wesley Longman |
|
Bibliografía complementaria
|
Angel Franco García (2006). Física con ordenador. Curso interactivo de Física en internet. www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/default.htm
Lea & Burke (). Física, la naturaleza de las cosas. Paraninfo
(). Fisicalab. Plataforma de aprendizaje de física y matemáticas. www.fisicalab.com
Burbano de Ercilla, Burbano García & Gracia Muñoz (). Problemas de Física. Mira |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas 1/610G01001 | Física 1/610G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- É necesario ter coñecementos de física e matemáticas de bacharelato. - Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores.
- Segundo
se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de
ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas) asimesmo, traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade. No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|