Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos das operacións unitarias de Enxeñaría Química e do seu deseño |
A11 A15 A19 A20 A25
|
B2 B5
|
C2 C3
|
Aplicar balances de materia e de energia ás operacións unitarias e reactores (bio)quimicos |
A11 A15 A19 A20 A25
|
B2 B5
|
C2 C3
|
Coñecer fundamentos de cinetica aplicada e de deseño de reactores (bio)químicos
|
A15 A19 A20
|
B2 B5
|
C2 C3
|
Coñecer fundamentos de transferencia de materia e transmisión de calor |
A11 A15 A19 A20 A25
|
B2 B5
|
C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución a Enxeñaría química. |
Concepto de Enxeñaría química. Exemplos significativos de procesos da industria química. Definicións de uso xeral: operación (non) continua, estado (non) estacionario, etapas de equilibrio, contacto entre fases, etc. |
Tema 2. Fundamentos das operacións unitarias. |
Clasificación das operacións unitarias. Operacións unitarias controladas pola transferencia de materia, a transmisión de calor, a transferencia simultánea de materia e calor, o transporte de cantidade de movemento. Exemplos significativos de operacións unitarias e descrición de equipos. |
Tema 3. Fenómenos de transporte. |
Transporte de materia. Transmisión de enerxía calorífica. Transporte de cantidade de movemento. Fundamentos de reoloxía. Viscosidade. Leis básicas e analogía entre as leis e fenómenos de transporte. Exemplos. |
Tema 4. Introdución os balances. |
Formulación xeral. Tipo de balances e magnitudes. |
Tema 5. Balances de materia en sistemas sen reacción química. |
Caso xeral. Recirculación, purga, derivación. Estado estacionario e non estacionario. |
Tema 6. Balances de materia en sistemas con reacción química. |
Reaccións simples e múltiples. Recirculación, purga. Estado estacionario e non estacionario. |
Tema 7. Balances de enerxía. |
Formas de enerxía. Balances de enerxía: fundamentos. Estado estacionario e non estacionario. |
Tema 8. Reactores químicos e biorreactores. |
Reactores descontinuos e reactores continuos ideais. Reactores de volume constante e de volume variable. Ecuacións de deseño. Desviación da idealidad. Reactores múltiples. Lei de velocidade. Obtención de datos cinéticos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A11 A19 A20 B2 B5 C2 C3 |
10 |
15 |
25 |
Sesión maxistral |
A11 A15 A25 B2 C3 |
26 |
65 |
91 |
Solución de problemas |
A11 A15 B2 C3 |
9 |
20.25 |
29.25 |
Proba mixta |
A11 A15 A25 B2 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1.75 |
0 |
1.75 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Sesións experimentais nas que os alumnos deberán utilizar as montaxes prefijados para tentar comprobar o cumprimento de modelos teóricos na práctica. |
Sesión maxistral |
Sesións nas que se explicarán os contidos teóricos de cada tema, estudásense e resolveran varios exemplos e faranse algúnos exercicios básicos de aplicación, en grupos grandes. |
Solución de problemas |
Sesiónes nas que os alumnos deberán solucionar exercicios propostos dos diversos temas, en grupos pequenos. |
Proba mixta |
Exame escrito que constase de preguntas de teoría e/ou problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos resolverán exercicios de forma individual (Grupos reducidos) e coa axuda e atención personalizada do profesor. Realizarán as prácticas de laboratorio tamén coa axuda e atención personalizada do profesor de prácticas. As pautas a seguir explicáranse antes de empezar as prácticas. Os alumnos con dedicación a tempo parcial deberán xustificar a súa ausencia en caso de non poder acudir a clase no horario previsto. Todos os alumnos deberan entregar os exercicios que pide o profesor, na data prevista, e realizar as prácticas.6-Atención personalizada:
Para o alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa de exención de asistencia, de ser necesario atenderáse vía Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A11 A19 A20 B2 B5 C2 C3 |
Puntúase o traballo realizado no laboratorio e o informe final |
20 |
Sesión maxistral |
A11 A15 A25 B2 C3 |
Participación en clase e resolución de exercicios. |
20 |
Proba mixta |
A11 A15 A25 B2 |
Exame escrito (teoría e/ou problemas) |
60 |
|
Observacións avaliación |
- A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, ou a detección de plaxio nalgunha delas, implicará que o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. - Puntuárase o traballo realizado no laboratorio e a memoria na que se recollan os resultados obtidos, correspondente ao tratamento de datos, e conclusións: 20% da nota final. - Puntuárase a participación activa nas actividades presenciais (alumnos con dedicación a tempo completo) e a resolución de exercicios propostos polo profesor durante o curso: 20% da nota final. Para os alumnos con dedicación a tempo parcial, puntuara a resolución e entrega de exercicios no plazo establedio polo profesor (20% da nota final) - Exame final: 60% da nota final. - A cualificación global obterase da suma dos apartados anteriormente descritos. Outorgarase a cualificación de non presentado a aquel alumno que non se presenta ao exame escrito final. - Para aprobar, o alumno debera obter como mínimo un 5 (sobre 10) no exame escrito/final. Figurará como suspensa (4.9) nos casos en que a media sexa superior a 5, pero a cualificación no exame final sexa inferior a 5. Figurará
tamen como suspensa no caso de non haber entregado os exercicios resoltos
(grupos reducidos). - Á hora de conceder as matrículas de honra premiásese aos alumnos que conseguisen a máxima nota na primeira oportunidade de avaliación. Na segunda oportunidade, manterase a nota obtida no traballo e a memoria das prácticas de laboratorio (20% da nota final), asi como a asistencia/participación (alumnos con dedicación a tempo completo) e entrega de exercicios (20% da nota final) e repetirase o exámen escrito que representará o 60% da nota final. Polo que respecta aos sucesivos cursos académicos, o proceso ensino-aprendizaxe, incluídas as avaliacións, é refire a un curso académico e por tanto volve comezar cun novo curso académico, incluíndo todas as actvidades e procedementos de avaliación que se programen para dito curso. A realización e entrega de exercicios ("grupos reducidos") é obrigatoria. Segunda oportunidade do curso: as notas obtidas polo alumno en cada unha das probas, salvo na proba obxectiva (examen escrito), durante o curso académico mantendrase para o cálculo da nota na seguinte oportunidade e coa mesma porcentaxe que a que se aplica na primeira oportunidade (xaneiro). É dicir que a proba objectiva, tanto para a primeira como para a 2dá oportunidade do curso, puntuase un 60% da nota final total. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na oportunidade correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria. Estudantes con dispensa académica de exención de asistencia (de acordo coa normativa da UDC): O alumno con dispensa académica de exención de asistencia será avaliado unicamente mediante as cualificacións obtidas na proba mixta (60%), resolucións de problemas/ejercicios solicitados nos seminarios (20%) e un resumo teórico de prácticas de laboratorio (20%). A entrega de problemas/exercicios resoltos é obrigatoria. Isto aplica a ambas as oportunidades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
COSTA LÓPEZ y col. (). Curso de Química Técnica: Introducción a los procesos, las operaciones unitarias y los fenómenos de transporte en la Ingeniería Química. Editorial Reverté, Barcelona
LEVENSPIEL, O., (). Ingeniería de las reacciones químicas. Ed. Reverté, Barcelona
COSTA NOVELLA y col. (). Ingeniería Química. Vol. 1. Conceptos generales. Edición Alhambra, Madrid
THOMPSON, E.V. & CECKLER, W.H., (). Introducción a la Ingeniería Química. McGraw-Hill
FELDER, R.M. & ROUSSEAU, R.W., (). Principios elementales de los procesos químicos. Addison- Wesley Iberoamericana, Wilmington
HIMMELBLAU, D.M., (). Principios y cálculos básicos de Ingeniería Química. C.E.C.S.A. México |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|