Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de indagar e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ó ben común. |
A22
|
B5
|
C4
|
Elaborar e escribir memorias e informes de carácter científico e técnico |
A1 A28
|
|
|
Capacidade de traballo en equipo. |
A22
|
B2 B5 B7
|
|
Capacidade de deseñar e planificar un proxecto |
A5 A15 A22 A28
|
B2 B4 B5 B7
|
C1 C3
|
Ter coñecementos dos procesos químicos industriais |
A1 A11 A28
|
|
|
Capacidade de expór e defender de xeito efectivo un proxecto químico |
A1
|
B7
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. CONCEPTOS BÁSICOS SOBRE PROXECTOS |
Definición e clasificación de proxecto-Características do proxecto e etapas-Ciclo de vida dun proxecto-A dirección do proxecto-Características principais da dirección de proxectos. |
2. ENXEÑERÍA DO PROXECTO |
Enxeñería básica do proxecto-Diagrama e descrición do proxecto-Esquema dunha pranta química.
|
3. BALANCE DE ENERXÍA: PLANTEXAMENTO E APLICACIÓN. |
Plantexamento formal do balance. Ecuación de conservación-Ecuación balance. Formas simplificadas-Balances intercambio calor: Intercambiadores de calor e evaporadores. -Balance enerxía mecánica-Cálculo de potencia de bombas.
|
4. OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN E PURIFICACIÓN |
Introdución á transferencia de materia:
Parámetros de deseño de destiladores. Destilación. |
5. ESTUDOS PREVIOS ECONÓMICOS: MERCADO, LOCALIZACIÓN E TAMAÑO DA PRANTA INDUSTRIAL. |
Estudio de mercado-Demanda e oferta-Mecanismo de mercado- Tamaño da pranta: Economía de escala e métodos de estimación do tamaño da pranta.
|
6. ESTUDOS PREVIOS ECONÓMICOS: PRODUCIÓN E CUSTES. |
Definición de produción e custes-Tipos de custes-Estimación de custes de produción. |
7. ESTUDOS PREVIOS ECONÓMICOS: ESTIMACIÓN DA INVERSIÓN. |
Tipos de capital-Estimación dos tipos de capital inmobilizado-Estimación dos tipos de capital circulante.
|
8. ESTUDOS PREVIOS ECONÓMICOS: AVALIACIÓN ECONÓMICA DO PROXECTO |
Descrición da avaliación económica do proxecto-Métodos estáticos de avaliación económica do proxecto-Métodos dinámicos de avaliación económica do proxecto
|
9. PLANIFICACIÓN E PROGRAMACIÓN |
O tempo no proxecto-Planificación e programación-Fases de programación-Programación-Gráficos Gantt-PERT/CPM. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A5 A28 |
26 |
52 |
78 |
Seminario |
A11 A15 B2 B4 B7 |
9 |
18 |
27 |
Traballos tutelados |
A22 A28 B4 B5 C1 C3 C4 |
10 |
33 |
43 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais impartiranse ó grupo completo. Consistirán en leccións expositivas nas que se exporá de forma ordenada o temario da materia. Ó comezo de cada tema exporase claramente o contido e obxectivos principais de dito tema. Asemesmo, ó final do tema farase un breve resumo dos contidos máis salientables. Para facilita-la labor de seguimento por parte do alumno das clases presenciais proporcionaráselle unha lista de material publicado sobre o tema a tratar. |
Seminario |
Esta clase de metodoloxía ten por obxectivo profundizar nalgúns aspectos concretos da materia tratados cun carácter máis xeral nas clases de teoría. Para isto, traballarase na resolución de casos prácticos relacionados co desenvolvemento de proxectos e unidades de proceso. |
Traballos tutelados |
Os traballos tutelados teñen por obxectivo a realización, por parte dos alumnos, dun pequeno estudo/ proxecto en grupos reducidos. A misión destas sesións será orientar e dar pautas para que o alumnado poida realizar dito estudo, que deben presentar por escrito. Este proxecto será avaliado como unha actividade de traballo autónomo ou non presencial. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Nos seminarios, a atención personalizada farase mediante titorías presenciais. Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, poderán realiza-los traballos tutelados en titorías personalizadas e/ou grupais en horario a convir cos profesores. As actividades a realizar nestas titorías serán similares ás dos alumnos en réxime ordinario e computarán para a avaliación final cun 20% da cualificación global.
A nivel individual o alumno poderá expor as súas dúbidas referentes ás cuestións de carácter práctico plantexadas na clase.
Nos traballos tutelados, a atención personalizada buscará resolve-las dificultades que se lle plantexen ó alumnado na formulación do proxecto, na elección das ferramentas e na análise da información e dos resultados acadados, así como a revisión dos sucesivos borradores do informe do traballo. Ademais do traballo de seguimento realizado nas sesións de titoría grupal.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A22 A28 B4 B5 C1 C3 C4 |
Durante o curso ó alumnado elaborará e presentará por escrito, un pequeno estudo/proxecto en equipos reducidos. Avaliaranse a claridade de contidos, a capacidade de discusión de resultados e a redacción da memoria. Avaliarase así mesmo todo o proceso de elaboración do traballo, con especial atención á capacidade de traballo en grupo e de iniciativa individual. A elaboración deste proxecto é de carácter obrigatorio, non sendo posible supera-la materia sen a realización e presentación do mesmo dentro dos prazos fixados no seu momento. |
70 |
Seminario |
A11 A15 B2 B4 B7 |
Durante os seminarios profundizaráse nos aspectos teóricos mediante a resolución de exercicios que serán entregados previamente ó alumno. Á finalización dos mesmos realizaráse unha proba, na que os alumnos terán que resolver e entregar problemas que se lles presentarán ó inicio da sesión de seminario. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para supera-la materia será preciso ter elaborado, entregado e aprobado cunha cualificación mínima de 5 o traballo tutelado, no prazo establecido polo profesor. As cualificacións obtidas nas sesións de seminario sumaranse á esta cualificación. Para obte-la cualificación de non presentado, os alumnos non poderán ter participado en ningunha das actividades avaliables programadas. Na segunda oportunidade, os alumnos que non superan a cualificación mínima de 5 no traballo tutelado poderán enmenda-lo para chegar a dita cualificación. A nota final será a suma da obtida no traballo tutelado nesta segunda oportunidade e as cualificacións obtidas nos seminarios durante o curso. Nesta segunda oportunidade os alumnos só poderán optar a matrícula de honra se o número máximo destas para o correspondente curso non se tiveran cuberto na súa totalidade na primeira oportunidade. Todólos aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ó estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse dacordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Canon, J.L. , Rebollar, R. e Saenz, M.J. (2003). Curso de gestión de proyectos. Manual del alumn. Asociación Española de Ingeniería de Proyectos (AEIP)
Corchuelo, B., Eguía, B. y Valor, M.T. (2006). Curso práctico de microeconomía. Delta publicaciones
Cepeda, I.; Lacalle, M.; Simón, J.R.; Romero, D. (2004). Economía para ingenieros. Thomson editores
Bellod, F. (2008). Ejercicios resueltos de microeconomía. ECU
Levenspiel, O. (1993). Flujo de fluidos e intercambio de calor . Editorial Reverté
Costa Novella, E. (1988). Ingeniería Química- Flujo de fluidos. Editorial Alhambra
Izquierdo, J.F.,; Costa, J.; Martínez de la Ossa, E.; Rodríguez, J. y Izquierdo, M. (2015). Introducción a la Ingeniería Química. Problemas resueltos de balances de materia y energía. Editorial Reverté
Mott, R.L. (2015). Mecánica de Fluidos. Pearson Educación
Cabra Dueñas, L., de Lucas Martínez, A., Ruiz Fernández, F. e Ramos Marcos, M.J. (2010). Metodología del diseño aplicado y gestión de proyectos para ingenieros quiímicos. Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha
Sapag Chain, N. y Sapag Chain, R. (2000). Preparación y Evaluación de Proyectos. Editorial McGraw-Hil
Felder, , R. and Rousseau, R. (2005). Principios elementales de los procesos químicos. Limusa Wiley
Cos Castillo, M. de (1997). Teoría General del Proyecto. Volumen I: Dirección de Proyectos. Editorial Síntesis |
|
Bibliografía complementaria
|
Barbeito, S. (2003). Apuntes: Iniciación a la economía parea ingenieros. Producción y costes..
Corchuelo, B., Eguía, B. y Valor, M.T. (2006). Curso práctico de microeconomía. Delta Publicaciones
Sinnott, R. & Towler, G. (2012). Diseño en Ingeniería Química. Editorial Reverté
Vian, A. (1991). El Pronóstico Económico en Química Industrial. Editorial Eudema
Peters, M. S., Timmerhaus, K. D. y West, R. E. (2012). Plant Design and Economics for Chemical Engineers. Editorial McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas 1/610G01001 | Matemáticas 2/610G01002 | Física 1/610G01003 | Física 2/610G01004 | Química Xeral 1/610G01007 | Química Xeral 2/610G01008 | Química Xeral 3/610G01009 | Laboratorio de Química 1/610G01010 | Laboratorio de Química 2/610G01032 | Enxeñaría Química/610G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|