Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar os coñecementos da química e da enxeñaría na identificación dos principais problemas medioambientais que afectan as augas, efluentes gaseosos e resíduos sólidos. |
A1 A11 A13 A14 A15 A16
|
B3 B7
|
|
Coñecer e valorar as tecnoloxías dispoñibles para o tratamento de augas reisduais, gases e residuos da industria. |
A1 A11 A13 A14 A16
|
B3 B4 B7
|
C1 C2 C4 C6 C8
|
Analizar un proxecto industrial de actualidade nun contexto socio-económico e ambiental concreto. |
A1 A11 A14 A15 A21 A28
|
B3 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C6
|
Practicar algúns dos procedementos básicos dun laboratorio de residuos e augas residuais. |
A7 A19 A20 A22 A24
|
B2 B5 B7
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Industria e medio ambiente. |
Industria e medio ambiente.
Introdución á enxeñaría ambiental.
Panorámica xeral da problemática ambiental e da súa xestión. |
Tema 2. Tratamento de augas residuais. |
Introdución.
Tecnoloxías de tratamento de augas residuais.
Tratamento físico-químico.
Tratamento biolóxico. |
Tema 3. Tratamento de efluentes gasosos. |
Introdución.
Sistemas de eliminación de partículas.
Tecnoloxías de tratamento de gases e vapores. |
Tema 4. Valorización e tratamento de residuos. |
Introdución.
Clasificación de residuos.
Valorización e xestión de residuos.
Tecnoloxías de tratamento de residuos. |
Tema 5. Análise ambiental dun proxecto industrial |
Descrición do proxecto e diagramas de fluxo.
Operacions unitarias do proxecto.
Contexto socio-económico para a súa implantación.
Estudo de impacto ambiental. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A11 A13 A14 A15 A16 B3 B4 B7 C1 C2 C4 C6 C8 |
16 |
48 |
64 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A19 A20 A22 A24 B2 B5 B7 C1 |
9 |
9 |
18 |
Aprendizaxe servizo |
A1 A11 A14 A15 A16 A21 A28 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 |
4 |
20 |
24 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A13 A14 A15 A16 A24 B2 B3 C1 C6 |
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesorado dos contidos teóricos da materia. Presentaciñon da documentación e bibliografia básica e complementaria para o traballo autónomo. |
Prácticas de laboratorio |
Experimentación de procesos ou dalgún elemento dun proceso, partindo do fundamento teórico, os materiais e métodos dispoñíbeis, a obtención de resultados experimentais, a súa análise e valoración, e a obtención de conclusións. Contarán con un guión previo e elaborarán unha memoria do traballo. |
Aprendizaxe servizo |
Nesta actividade levarase a cabo a análise ambiental dun proxecto industrial e actualidade, neste caso, o proxecto GAMA de celulosa e textil para Palas de Rei (Altri-Greenfiber). Ademais do estudo dos diferentes aspectos técnicos do proxecto, abordaranse tamén o contexto socio-económico e os posicionamentos das diferentes partes implicadas no debate.
O profesor presentará esta actividade, os materiais dispoñibles e os axentes implicados, en sesións presenciais ou virtuais, analisando e discutindo os mesmos co alumnado, xunto cos obxectivos do traballo a realizar. O traballo autónomo do alumnado continuara ben de forma individual ou en grupo, contando con seguimento e titorización polo profesor. O alumnado contará con un guión previo e elaborará unha memoria do traballo. Os resultados e conclusións discutiranse en no grupo de clase, podendo contar coa participación dalgúns dos axentes implicados. |
Proba obxectiva |
Rematada a materia, realizarase unha proba escrita que formará parte da avaliación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en titorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. O profesorado programará sesións específicas en relación coas prácticas de laboratorio e estudo de caso, para definir o traballo e resolver as dúbidas. A atención persoanlizada tamén poderá ser á demanda do/a estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A11 A13 A14 A15 A16 B3 B4 B7 C1 C2 C4 C6 C8 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a nas mesmas. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A19 A20 A22 A24 B2 B5 B7 C1 |
A participación presencial nas prácticas e a elaboración dunha memoria conforme aos aspectos formais básicos puntuará un 50% do total desta metodoloxía, e a calidade da memoria puntuará o restante 50%. |
20 |
Aprendizaxe servizo |
A1 A11 A14 A15 A16 A21 A28 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C6 |
O/a alumno/a participará nas sesións presenciais para a definición do seu traballo no estudo de caso. Entregará un traballo por escrito dos resultados do seu estudo, individual ou en grupo, e finalmente participará nunha sesión presencial de comunicación e debate dos resultados, co profesor e cos demais compañeiros/as. O profesor avaliará todo o proceso así como a memoria escrita e a presentación oral. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A13 A14 A15 A16 A24 B2 B3 C1 C6 |
Na proba valoraránse os coñecementos e competencias adquiridos polo/a alumno/a. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o/a alumno/a terá que acadar unha nota mínima de 4 sobre 10 na proba mixta, e unha cualificación global igual ou superior a 5 sobre 10. No caso de que o/a alumno/a non acade a puntuación mínima na proba mixta, aínda no caso de que a cualificación global sexa superior a 5 sobre 10, a materia figurará na acta como suspensa (4,5). Na segunda oportunidade só é posible mellorar a cualificación da proba mixta. Só os/as alumnos/as que non realicen ningunha das actividades avaliables terán a consideración de "non presentados". No caso das actividades presenciais, considerarase así cando participen en menos do 20% do tempo previsto. Os/as alumnos/as que sexan avaliados na segunda oportunidade só poderán optar á matrícula de honra se o número máximo destas, dacordo coa normativa académica, non se cubríu na primeira oportunidade. No caso de alumnado con dispensa académica adoptaranse medidas adicionais para que o/a estudante poida superar a materia, flexibilizando os horarios de entrega de exercicios e presentación oral. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso (0) na materia na oportunidade correspondente.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Enxeñaría Química/610G01033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e
cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias
(2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte
informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores.
Perspectiva de xénero: Segundo se recolle nas distintas normativas de
aplicación para a docencia universitaria incorpórase a perspectiva de xénero
nesta materia, polo que deberás usarase linguaxe non sexista, utilizarase
bibliografía de autores/as de diversos xéneros, propiciarase a intervención en
clase de alumnos e alumnas.... Ademais, traballarase para identificar e
modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para
modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Prestárase atención
á detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas. |
|