Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de elaborar e expoñer un tema no ámbito da Fisioloxía Vexetal |
A8 A18 A29
|
B1 B8
|
|
Ter un coñecemento actualizado sobre os mecanismos de funcionamento dos vexetais e a sua regulación. |
A8 A18 A29
|
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no ámbito da Fisioloxía Vexetal. |
A8 A26 A30 A31
|
B2
|
|
Ser capaz de traballar en grupo para resolver cuestions relativas á Fisioloxía Vexetal |
|
B1 B2 B5 B7
|
|
Ter unha actitude crítica e constructiva sobre a Fisioloxía Vexetal. |
|
B3 B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCCION |
Tema 1.- INTRODUCCION Á FISIOLOXÍA VEXETAL.
Tema 2.- A CELULA VEXETAL. |
II. RELACIONES HIDRICAS Y NUTRICION MINERAL |
Tema 3.- RELACIONS HIDRICAS NA CELULA.
Tema 4.- ABSORCION E TRANSPORTE DE AUGA.
Tema 5.- PERDIDA DE AUGA POLA PLANTA. TRANSPIRACIÓN.
Tema 6.- NUTRICION MINERAL.
Tema 7.- ABSORCIÓN E TRANSPORTE DOS NUTRIENTES MINERALES.
Tema 8 .- METABOLISMO DO NITROXENO (I).
Tema 9.- METABOLISMO DO NITROXENO (II).
Tema 10.- METABOLISMO DO AZUFRE.
Tema 11.- METABOLISMO SECUNDARIO.
|
III. FOTOSINTESIS |
Tema 12.- INTRODUCCION A FOTOSINTESIS. CLOROPLASTOS.
Tema 13.- PIGMENTOS FOTOSINTÉTICOS E ABSORCION DA ENERXIA LUMINOSA.
Tema 14.- TRANSPORTE ELECTRONICO E FOTOFOSFORILACION.
Tema 15.- FIXACION E ASIMILACIÓN DO CO2. CICLO DE CALVIN.
Tema 16.- FOTORESPIRACIÓN.
Tema 17.- OUTRAS VIAS DE FIXACIÓN E ASIMILACIÓN FOTOSINTÉTICA DO CO2.
Tema 18.- TRANSPORTE POLO FLOEMA.
|
Prácticas |
Prácticas sobre o contido da materia
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A18 A29 B1 B8 B13 |
30 |
72 |
102 |
Prácticas de laboratorio |
A8 A26 A30 A31 B2 B3 B5 B7 B13 |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
5 |
5 |
10 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas ao alumno para que reflexione sobre elas e as resposte oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo interactivo dun ou varios temas. Realizarase en grupos moi reducidos de aproximadamente 10 alumnos. |
Proba mixta |
Constará de dúas partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos reuniranse co profesor pra a elaboración do traballo de seminario. Ademais, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar co profesor a marcha do traballo, así como todas as dúbidas que se lle presenten.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida e dispensa académica de exención de asistencia, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesor. |
20 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
Exame dos coñecementos teóricos e prácticos. 60% teórico 20% práctico. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de dúas partes: 1) Parte teórica que inclúe os seminarios e parte da proba
mixta 2) Parte práctica, incluída na proba mixta. En cada unha delas hase de alcanzar un mínimo de 4 puntos
sobre 10. Ademais, será imprescindible obter un mínimo de 4 puntos en cada unha
das dúas partes, teórica e práctica, da proba mixta final. A media de todas as
actividades avaliables ha de alcanzar un mínimo de 5 puntos. Se a media
resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das
partes da proba mixta (ou nunha das partes da avaliación), a nota final será de
4,9 (suspenso). Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a proba
mixta, as cualificacións obtidas en seminarios mantéñense da primeira
oportunidade. Se o alumno está suspenso na primeira oportunidade e a nota nunha
das partes da proba mixta (teoría ou práctica) é de 5 ou máis puntos, manterase
esa nota na segunda oportunidade, tendo só que realizar a outra parte da proba
mixta, a non ser que manifeste a súa vontade de repetir a totalidade da proba
mixta. A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. A non
asistencia a unha ou dúas sesións de prácticas será penalizada cun punto e dous
puntos menos, respectivamente, na nota da parte práctica da proba mixta. Se o
alumno non asistise a tres ou máis sesións de prácticas, terá suspensa a
asignatura. Serán considerado como NON PRESENTADOS aqueles alumnos que
non concorran ás probas mixtas. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. No caso de realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, aplicarase a normativa vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BARCELÓ J, NICOLÁS G, SABATER B, SÁNCHEZ R (2001). Fisiología Vegetal. Ed. Pirámide, España
TAIZ, L, Zeiger, E (2007). Fisiología Vegetal. (Traducción de la 3ª edición). Universitat Jaume I, España
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M., MURPHY, A. (2018). Fundamentals of Plant Physiology. Sinauer Associates
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (2008). Fundamentos de Fisiología Vegetal. McGraw Hill/ Interamericana, España.
SMITH, A.M. et al. (2009). Plant Biology. GS Garland Science
TAIZ, L.; ZEIGER, E. (2006). Plant Physiology 4th Ed. Sinauer Associates, Massachusets
TAIZ, L. ; ZEIGER, E. (2010). Plant Physiology 5th Ed.. Sinauer Associates, Massachusets
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M., MURPHY, A. (2015). Plant Physiology and Development. Sinauer associates, Massachusets
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M., MURPHY, A. (2022). Plant Physiology and Development 7th. Sinauer Associates, Massachusets
BHATLA, S.C.; LAL, M.A. (2018). Plant Physiology, Development and Metabolism. Springer
JONES, R. et al. (2013). The molecular life of plants. Wiley-Blackwell – ASPB, Reino Unido |
|
Bibliografía complementaria
|
SCOTT, P. (2008). Physiology and Behaviour of Plants.. John Wiley & Sons Ltd England
HELDT, H.W. (1997). Plant Biochemistry and Molecular Biology.. Oxford University Press. Oxford (UK).
MOHR, H., SCHOPFER, P. (1995). Plant Physiology. . Ed. Springer, Berlín.
SITTE, P., WEILER, E.W., KADEREIT, J.W., BRESINSKY, A., KÖRNER, C. (2004). Strasburger Tratado de Botánica. Ed. Omega, Barcelona.
BUCHANAN, B.B., GRUISSEM, W., JONES, R.L (2000). Biochemistry and molecular biology of plants. . ASPP, Rockville Maryland.
GIL MARTÍNEZ F. (1995). Elementos de Fisiología Vegetal.. Mundi Prensa, Madrid.
SALISBURY FB, ROSS CW. (2000). Fisiología delas plantas. Paraninfo, Madrid
GUARDIOLA BÁRCENA, J.L., GARCÍA LUIS, A. (1990). Fisiología Vegetal: Nutrición y transporte. Ed. Síntesis, Madrid.
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (1993). Fisiología y Bioquímica Vegetal. . Interamericana. McGraw Hill. España
HOPKINS W.G., HÜNER, N.P.A (2009). Introduction to Plant Physiology.. John Wiley & Sons, INC, New York.
CASAL J. (2006). Las plantas entre el suelo y el cielo. Ed. Eudeba
BOWSHER, C., STEER, M., TOBIN, A. (2008). Plant Biochemistry. GS Garland Science, New York
RIDGE, I. (2002). Plants. Oxford University Press. Oxford (UK).
ÖPIK, H, ROLFE, SA, WILLIS, AJ. (2005). The physiology of flowering plants.. Cambridge University Press (UK). |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química/610G02001 | Física/610G02002 | Citoloxía/610G02007 | Bioquímica I/610G02011 | Introdución á Botánica: Botánica xeral/610G02023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Bioquímica II/610G02012 | Microbioloxía/610G02015 | Xenética/610G02019 | Botánica sistemática: Criptogamia/610G02024 |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioloxía vexetal II/610G02028 | Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
|