Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de elaborar e expoñer un tema no eido da Fisioloxía Vexetal |
A8 A18 A29
|
B1 B8
|
|
Ter un coñecemento actualizado dos mecanismos do funcionamento dos vexetais e a súa regulación. |
A8 A18 A29
|
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no eido da Fisioloxía Vexetal. |
A8 A26 A30 A31
|
B2
|
|
Ter unha actitude crítica e constructiva sobre a Fisioloxía Vexetal. |
|
B3 B13
|
|
Ser capaz de traballar en grupo para resolver cuestións relativas á Fisioloxía Vexetal |
|
B1 B2 B5 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DESENVOLVEMENTO DAS PLANTAS |
Tema 1. - A PAREDE VEXETAL.
Tema 2. - INTRODUCIÓN AO DESENVOLVEMENTO VEXETAL.
Tema 3. - AUXINAS.
Tema 4. - XIBERELINAS.
Tema 5. - CITOQUININAS.
Tema 6. - ETILENO.
Tema 7. - ACIDO ABSCÍSICO.
Tema 8. - OUTRAS FITOHORMONAS.
Tema 9. - SISTEMA FITOCROMO E OUTROS FOTORRECEPTORES.
Tema 10. - CICLO VITAL DA PLANTA E DESENVOLVEMENTO VEXETATIVO.
Tema 11. - MOVEMENTOS DAS PLANTAS.
Tema 12. - FLORACIÓN.
Tema 13. - FISIOLOXÍA DA REPRODUCIÓN.
Tema 14. - FORMACIÓN E MADURACIÓN DE FROITOS.
Tema 15. - FISIOLOXÍA DA DURMICIÓN E DA XERMINACIÓN.
Tema 16. - ENVELLECEMENTO, ABSCISION E MORTE DAS PLANTAS. |
Programa de prácticas |
Prácticas sobre os temas da materia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A18 A29 B1 B8 B13 |
30 |
72 |
102 |
Prácticas de laboratorio |
A8 A26 A30 A31 B2 B3 B5 B7 B13 |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
5 |
5 |
10 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas ao alumno para que reflexione sobre elas e as resposte oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo interactivo dun ou varios temas. Realizarase en grupos moi reducidos de aproximadamente 10 alumnos. |
Proba mixta |
Constará de dúas partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os/As alumnos/as, en grupos de aproximadamente 10, reuniranse co profesor/a para a elaboración do traballo de seminario. Ademais, en horario de tutorías, cada alumno/a poderá comentar co profesor a marcha do traballo, así como todas as dúbidas que se lle presenten.
Para os/as estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno/a por un traballo escrito |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesor. |
20 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
Exame dos coñecementos teóricos e prácticos. 60% teórico 20% práctico. |
80 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de dúas partes: 1) Parte teórica que inclúe os seminarios e parte da probamixta 2) Parte práctica, incluída na proba mixta. En cada unha delas hase de alcanzar un mínimo de 4 puntos sobre 10. Ademais, será imprescindible obter un mínimo de 4 puntos en cada unha das dúas partes, teórica e práctica, da proba mixta final. A media de todas as actividades avaliables ha de alcanzar un mínimo de 5 puntos. Se a media resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das partes da proba mixta (ou nunha das partes da avaliación), a nota final será de 4,9 (suspenso). Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a probamixta, as cualificacións obtidas en seminarios mantéñense da primeira oportunidade. Se o/a alumno/a está suspenso na primeira oportunidade e a nota nunha das partes da proba mixta (teoría ou práctica) é de 5 ou máis puntos, manterase esa nota na segunda oportunidade, tendo só que realizar a outra parte da proba mixta, a non ser que manifeste a súa vontade de repetir a totalidade da proba mixta. A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. A non asistencia a unha ou dúas sesións de prácticas será penalizada cun punto e dous puntos menos, respectivamente, na nota da parte práctica da proba mixta. Se o/a alumno/a non asistise a tres ou máis sesións de prácticas, terá suspensa a asignatura. Serán considerado como NON PRESENTADOS aqueles/as alumnos/as que non concorran ás probas mixtas. Todos os aspectos relacionados con dispensa
académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académica rexeranse
de acordo co a normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BUCHANAN et al. (2015). Biochemistry and molecular biology of plants, 2nd edition. Wiley-Blackwell – ASPB
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M. & MURPHY, A. (2018). Fundamentals of Plant Physiology. Sinauer associates, Oxford University Press
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M. & MURPHY, A. (2015). Plant Physiology and Development 6th edition. Sinauer associates, Massachusets
Taiz, L., Zeiger, E., Moller, A.M. & Murphy, A (2022). Plant Physiology and Development, 7th ed. Oxford University Press.
JONES, R. et al. (2013). The molecular life of plants. Wiley-Blackwell – ASPB |
|
Bibliografía complementaria
|
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (2008). Fundamentos de Fisiología Vegetal. McGraw Hill/ Interamericana, España.
CASAL J. (2006). Las plantas entre el suelo y el cielo. Editorial Eudeba
HELDT, H-W & PIECHULLA, B (2021). Plant Biochemistry. Academic Press
ALBERSHEIM et al. (2010). Plant Cell Walls from Chemistry to Biology. Garland Science, EE.UU.
BHATLA, S.C. & LAL, M.A. (2018). Plant physiology, development and metabolism. Springer |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química/610G02001 | Física/610G02002 | Citoloxía/610G02007 | Histoloxía/610G02008 | Bioquímica I/610G02011 | Bioquímica II/610G02012 | Introdución á Botánica: Botánica xeral/610G02023 | Fisioloxía vexetal I/610G02027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organografía microscópica/610G02009 | Xenética/610G02019 |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
|