Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender as diferentes situacions de estrés as que pode estar
sometida unha planta no seu ambiente natural e describir as diferentes
estratexias frente ao mesmo. |
A10 A19 A26 A30 A31
|
B1 B2 B3 B6
|
|
Coñecer as características máis importantes dos patógenos das
plantas.
Coñecer os mecanismos de ataque dos patógenos.
Coñecer os mecanismos de defensa das plantas. |
A4 A11 A17 A19 A26 A29 A30 A31
|
B1 B3 B4 B6 B8
|
|
Comprender a complexidade da interacción entre planta e patógeno,
moi dinámica e na que inflúen factores diversos. |
A11 A19
|
B1 B2 B3 B4 B8
|
|
Tomar conciencia da importancia económica e social do coñecemento e
control das enfermedades das plantas. |
|
B9 B13
|
|
Ser capaz de traballar en grupo para a elaboración dun tema de resposta das plantas a condicións adversas, e de expolo aos compañeiros |
|
B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no ámbito da fisioloxía das plantas en condicións adversas |
A9 A10 A17 A26 A30 A31
|
B1 B2 B3 B4 B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución: respostas das plantas a condicións adversas.
Tema 2. Estrés hídrico.
Tema 3. Estrés luminoso.
Tema 4. Estrés por temperaturas extremas.
Tema 5. Estrés por nutrientes.
Tema 6. Introdución ás enfermidades das plantas e aos patóxenos.
Tema 7. Patoxénese: Procesos de infección e colonización do patóxeno.
Tema 8. Defensa da planta e resistencia a patóxenos.
Tema 9. Fisioloxía da planta enferma.
Tema 10. Pragas das plantas e resposta a herbívoros. |
Desenrolo dos temas propostos |
Prácticas |
Prácticas sobre os temas da materia. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B9 B10 |
21 |
52.5 |
73.5 |
Seminario |
A9 A10 A11 A19 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 |
7 |
28 |
35 |
Proba mixta |
A4 A9 A10 A11 A17 A19 A26 A30 A31 |
4.5 |
0 |
4.5 |
Prácticas de laboratorio |
A17 A19 A26 |
14 |
21 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas para que o alumnado reflexione sobre elas e contéste oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade ou estudo intensivo dun tema. Realizarase en grupos reducidos de 25 alumnos |
Proba mixta |
Constará de dous partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que o estudantado aprenda efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumnado, en grupos de 25, reunirase co equipo docente para a elaboración dun traballo de seminario. Ademas, en horario de tutorías, cada estudante poderá comentar co equipo docente a marcha do traballo, así como todas as dúbidas que se lle presenten. Para as/os estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición da/o alumna/o por un traballo escrito |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A9 A10 A11 A19 A26 A29 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesorado
|
30 |
Proba mixta |
A4 A9 A10 A11 A17 A19 A26 A30 A31 |
Examen dos coñecementos teóricos e prácticos.
50% teórico.
20% práctico. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o alumnado debe de obter polo menos 4 puntos na proba mixta (e en cada unha dos seus dous partes, teórica e práctica) e en seminarios. A media de todas as actividades debe de ser como mínimo de 5; Se resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das partes da proba mixta, a nota final será de 4,9 (suspenso). Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a proba mixta, as cualificaciones obtidas nos seminarios mantéñense da primeira oportunidade. Serán considerados como NON PRESENTADOS os/as alumnos/as que non concorran ás probas mixtas. A asistencia as prácticas considerase obrigatoria. A non asistencia a unha ou dúas sesións de prácticas será penalizada cun punto e dous puntos menos, respectivamente, na nota da parte práctica da proba mixta. Se o/a estudante non asistise a tres ou máis sesións de prácticas, terá suspensa a asignatura. Para o estudantado con dedicación a tempo parcial oficialmente
recoñecida e dispensa académica, a actividade de seminarios poderá ser
substituida a petición do/a alumno/a por un traballo escrito As matrículas de honra outorgaranse preferentemente entre o alumnado presentado na avaliación correspondente á primeira oportunidade da convocatoria. Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Buchanan et al. (2015). Biochemistry and molecular biology of plants, 2nd edition. Wiley-Blackwell – ASPB
Ortolá, AG (2001). Ecofisiología Vegetal.
Reigosa, MJ., Pedrol, N., Sánchez, A (2004). La Ecofisiología vegetal. Thomsom
Dickinson, M. (2003). Molecular Plant Pathology.. Bios Scientific Publishers.
Larcher, W (2003). Physiologycal Plant Ecology. Springer Verlag
Smith, A.M., Coupland, G., Dolan, L., Harberd, N., Jones, J., Marin, C., Sablowski, R. & (2009). Plant Biology. Garland Science.
Leclerc, JC. (2002). Plant Ecophysiology. Science Publishers, Enfield, New Hampshire
Lucas, J.A. (2020). Plant pathology and plant pathogens, 4th edition. Wiley Blackwell
Agrios, G. N (2005). Plant pathology, 5ª Ed.. Academic Press.
Taiz, L., Zeiger, E., Moller, A.M. & Murphy, A. (2015). Plant Physiology and Development. Sinauer associates, Massachusets
Taiz, L., Zeiger, E., Moller, A.M. & Murphy, A. (2022). Plant Physiology and Development. Oxford University Press.
Taiz, L. y Zeiger, E. (2010). Plant Physiology, 5th Edition.. Sinauer Associates.
Bhatla, S.C. & Lal, M.A. (2018). Plant physiology, development and metabolism. Springer |
|
Bibliografía complementaria
|
Buchanan, B. B., Gruissem, W. & Jones, R. L. (2000). Biochemistry and molecular biology of plants. . ASPP
Schumann, G.L. y D´Arcy, C.J. (2006). Essential Plant Pathology. . APS Press.
Parker, J. (2009). Molecular aspects of plant disease resistance. . Blackwell Publishing Ltd.
Madhava, KV., Raghavendra, AS., Janardhan, K (2006). Physiology and Molecular Biology of Stress Tolerance. Springer
Walters, D.R. (2011). Plant defense. Wiley-Blackwell.
Huang, B (2006). Plant Environment Interactions. CRC Taylor & Francis
Trigiano, R.N., Whindham, M.T. & Windham, A.S. (2007). Plant Pathology: Concepts and Laboratory Exercises. 2nd ed.. CRC Press LLC.
Shabala, Sergey (2012). Plant Stress Physiology. Cabi
Mooney, HA., Winner, WE., Pell, EV (2006). Response of plants to multiple stresses. Academic Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fisioloxía vexetal I/610G02027 | Fisioloxía vexetal II/610G02028 | Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero En
esta materia terase presente a perspectiva de xénero, non se tolerarán
actitudes sexistas e fomentaranse os valores de respecto e igualdade. Programa Green Campus
Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e
cumprir co punto 6 da “Declaración Ambiental da facultade de Ciencias (2020)”,
os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e
soporte informático b. De realizarse en papel: Non se empregarán plásticos Realizaranse impresións a dobre cara Empregarase papel reciclado Evitarase a realización de borradores A Declaración Ambiental está disponible en: https://ciencias.udc.es/images/Facultade/Green_Campus/Regulamento_Comit%C3%A9_Green_Campus_FCiencias.pdf |
|