Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recordar os conxuntos de números e especialmente manexar os números complexos. Coñecer e manexar con soltura o cálculo diferencial de unha variable: derivadas sucesivas, regra da cadea, desarrollo de Taylor, cálculo de
extremos e estudo local de funcións. Saber aplicar os coñecementos a problemas reais |
A3 A7
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C3 C7 C8 C9
|
Coñecer e adquirir soltura nas técnicas de integración de funcións de unha variable. Integrais impropias. Saber aplicar os coñecementos a problemas reais. |
A3 A7
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C3 C7 C8 C9
|
Coñecer as sucesións e series numéricas e funcionais, determinar a súa converxencia e adquirir soltura no cálculo de límites. Coñecer e manexar as series de Fourier. Saber aplicar os coñecementos a problemas reais. |
A3 A7
|
B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C3 C7 C8 C9
|
Coñecer e manexar con soltura o cálculo matricial, sistemas de ecuacións lineais e espazos vectoriais. Saber aplicar os coñecemntos a problemas reais. |
A3 A7
|
B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C3 C8 C9
|
Manexar ferramentas de software que implementen as metodoloxías estudadas e saber analizar os resultados. |
A3 A7
|
B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C3 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 0: Conxuntos de números |
Números Reais.
Números complexos. |
Tema 1: Cálculo diferencial dunha variable |
Funcións derivables. Regra da cadea.
Crecemento e decrecemento. Extremos relativos.
Concavidade e convexidade. Puntos de inflexión. Representación gráfica de funcións.
Método de Newton.
Polinomio de Taylor.
Aplicacións. |
Tema 2: Cálculo integral nunha variable |
Integral definida.
Teorema fundamental do Cálculo.
Regras de integración.
Cálculo de áreas planas e volumes.
Integración numérica: método de Trapecio.
Integrais impropias.
Aplicacións. |
Tema 3: Espazos vectoriales. Álxebra Lineal |
Álxebra matricial.
Resolución de sistemas de ecuacións lineais.
Método de Gauss.
Espacios vectoriaies.
Diagonalización.
Autovalores e autovectores.
Aplicacións. |
Tema 4: Sucesións e series |
Sucesións numéricas.
Series numéricas.
Sucesións funcionais.
Series funcionais.
Series de Taylor.
Series de Fourier.
Aplicacións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A7 B6 B7 B8 C3 |
28 |
56 |
84 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C7 C8 C9 |
12 |
25 |
37 |
Proba mixta |
A3 B2 B4 B7 |
3 |
0 |
3 |
Solución de problemas |
A3 A7 B6 B7 C3 |
8 |
16 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos especificados no programa da materia, se emprearán medios audiovisuais ou pizarra. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas interactivas nas que se resolverán problemas de relevancia no ámbito das Ciencias e da Enxeñería, para o que se utilizará a linguaxe de programación Python, |
Proba mixta |
Desenvolvemento de cuestións e problemas da materia. |
Solución de problemas |
Sesións onde se presentarán problemas de relevancia no ámbito das Ciencias e da Enxeñería, que se resolverán tanto analítica como numéricamente: o alumnado deberá ser capaz de acadar a solución de cualquier problema mediante lapis e papel ou alternativamente empregando ferramentas informáticas, e comparar os resultados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
a) Nas prácticas con ferramentas TIC e na resolución de problemas, o profesorado axudará ao alumnado no desenrolo dos problemas enunciados así como nas aplicacións a problemas no ámbito das Ciencias e a Enxeñería.
b) As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” para o estudo da materia, a evaluación continua das prácticas a través de TIC e da resolución de problemas realizarase atendendo, na medida do posible, ás súas circunstancias particulares.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 B2 B4 B7 |
Proba que inclúe a resolución de cuestións e problemas da materia |
60 |
Solución de problemas |
A3 A7 B6 B7 C3 |
Resolución de problemas de carácter práctico. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
B2 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C7 C8 C9 |
Resolución de problemas de carácter práctico empregando o lenguaxe de programación Python |
20 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación final da asignatura consta de tres partes: - Cualificación de prácticas a través de TIC (CP): entre 0 e 2 puntos
Cualificación de resolución de problemas (CR): entre 0 e 2 puntos Cualificación da proba obxectiva (CE):
- Se CP+CR é maior ou igual que 2 puntos, a cualificación da proba obxectiva (CE) será CE=10-(CP+CR)
- Se CP+CR é menor que 2 puntos, a cualificación da proba obxectiva (CE) será CE=8-(CP+CR)
A cualificación final será a suma das tres partes CP + CR + CE, sempre que a cualificación da proba obxectiva sexa maior que 2 (sobre 10 puntos). Noutro caso, a cualificación final será a nota obtida na proba obxectiva, CE. A evaluación da CP+CR levarase a cabo mediante a resolución de catro pequenas probas mixtas, nas que o/a alumno/a terá que resolver a man e con Python problemas da materia. As cualificacións de prácticas a través de TIC (CR) e de resolución de problemas (CP) conservaranse na segunda oportunidade da avaliación. Nas actas considerarase como "Non presentado" ao alumnado que non se presente á proba mixta final. Tódalas observacións previas son aplicables ao estudantado que solicite a convocatoria adiantada de decembro . “Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Ampliación de Cálculo/610G04009 |
|
Observacións |
É conveniente ter coñecementos de matemáticas de 2º de bacharelato. En particular, cálculo diferencial e integral.
Estudo diario dos contidos tratados na aula, complementándoos coa bibliografía recomendada. - Perspectiva de xénero: tal e como se recolle nas competencias transversais do título (C4), fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións.Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Programa Green Campus Facultade de Ciencias
Para axudar a conseguir unha
contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración
Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que
se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
|
|