Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender a descrición das interaccións físicas mediante campos, para o que se introducirá as nocións de campo escalar, vectorial e as operacións que soportan: gradiente, circulación e rotacional. |
A1 A2 A3
|
B5 B7 B8
|
|
Comprender os fundamentos da electrostática e electrocinética. |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Coñecer as bases do magnetismo e as propiedades dos dipolos magnéticos |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Coñecer as bases da electrodinámica, é dicir, xeración e recepción de ondas electromagnéticas |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11
|
C1 C2 C4 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. Introducción |
1.1. Campos escalares
1.2. Campos vectoriales
1.3. Operadores vinculados a campos |
BLOQUE 2. Electrostática |
2.1. Forzas, campos e potencial eléctrico.
2.2. Métodos de cálculo do campo e potencial eléctricos.
2.3. Traballo e enerxía eléctrica.
2.4 Dipolos e cuadripolos eléctricos. |
BLOQUE 3. Electrocinética |
3.1. Intensidade, resistencia, capacidade, forza contraelectromotriz.
3.2. Leis de Kirchoff
3.3. Resolución de circuitos eléctricos de corriente continua. |
BLOQUE 4. Magnetismo |
4.1. Magnetostática.
4.2. Dipolos magnéticos.
4.3. Campo magnético terrestre. |
BLOQUE 5. Electromagnetismo |
5.1. Forza de Lortentz.
5.2. Inducción electromagnética.
5.3. Xeradores de corrente continua e alterna. |
BLOQUE 6. Electrodinámica clásica |
6.1. Leis de Maxwell.
6.2. Xeración de ondas electromagnéticas.
6.3. Recepción de ondas electromagnéticas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 B5 B8 B9 B11 C4 C7 C8 C9 |
32 |
48 |
80 |
Seminario |
A1 A2 A3 B1 B2 B7 B8 B9 B11 |
16 |
32 |
48 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 |
0 |
16 |
16 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos concetos e leis asociados aos fundamentos do electromagnetismo. |
Seminario |
Aplicación dos concetos presentados nas sesións maxistrais mediante a resolución de exercicios de maneira interactiva. |
Traballos tutelados |
Realización de dous traballos tutelados, un abordarase de forma individual mentras co outro consistirá en desenvolver unha serie de tareas de forma colaborativa dentro dun grupo. |
Proba mixta |
Realización de forma individual de probas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada consistirá no seguimento da evolución do traballo ou ben na resolución das dúbidas relacionadas coa súa elaboración, e terán lugar de forma individual ou en grupos, dependendo da natureza do traballo. Todas as tutorías poderanse realizar de forma virtual. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 |
Proporase a realización de dous traballos tutelados. Un elaborarase de forma individual e o outro en grupo. Cada traballo terá un peso na cualificación dun 15%. |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 |
Realizaránse dús probas parciais, aportando cada unha delas un peso na calificación dun 35%. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia os estudantes han de alcanzar un mínimo de 5 puntos e, ademais, han de obter unha puntuación mínima de 4,5 puntos sobre 10 en cada proba parcial. Os criterios de avaliación serán os mesmos en todas as oportunidades. O aprobado de cada un dos parciais consérvase para o final, tanto na 1ª como na 2ª oportunidade. Na convocatoria extraordinaria de Decembro, haberá que facer o exame, que contará un 85% da nota, e un traballo para o 15% restantes. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.” CUALIFICACIÓN ao final do proceso de avaliación: 1.Si cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5 puntos, aproban a materia. 2. Si non alcancen a puntuación mínima establecida nalgunha das probas parciais (4,5/10 puntos), obtendran unha cualificación de acordo a nota do exame en base 10, e de 4,5 como máximo. A cualificación de "Non Presentado" figuraralle a aqueles estudantes que non se presenten ás probas obxectivas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varios Autores (2022). Colección de Vídeos JOVE.
R. A. Serway (2005). Electricidad yMagnetismo.. México. Thomson.
Tipler y Mosca (2011). Física. Volumen 2. Reverté
J.R. Reitz, F.J. Milford y R.W. Christy (1993). Fundamentos de la teoría electromagnética. . Addison-Wesley Iberoamericana. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
- E. Gullón de Senespleda (1976). Electricidad y magnetismo. Problemas de Física. Madrid: Internacional de Romo
- Santiago
Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006).
Problemas de física. Tébar
- Richard
P. Feyman, Robert B. Leighton, Matthew Sands (1975). The Feyman lectures on
physics Feynman física. Fondo Educativo Interamericano
- Raymond
A. Serway, John W. Jewett, Jr. (2014). Physics for scientists and engineers.
Brooks/Cole, Cengage Learning
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos Numéricos e Estatísticos/610G04013 | Fundamentos de Matemáticas/610G04001 | Laboratorio Básico Integrado/610G04004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ampliación de Cálculo/610G04009 |
|
Materias que continúan o temario |
Física na Nanoescala/610G04041 | Polímeros/610G04028 | Estado Sólido/610G04022 | Fundamentos de Cuántica/610G04015 |
|
Observacións |
Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. Perspectiva de xénero: tal e como se recolle nas competencias transversais do título (C4), fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. |
|