Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Electricidade e Magnetismo Código 610G04007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Física e Ciencias da Terra
Coordinación
Cabeza Gras, Oscar
Correo electrónico
oscar.cabeza@udc.es
Profesorado
Cabeza Gras, Oscar
Nogueira Lopez, Pedro Fernando
Correo electrónico
oscar.cabeza@udc.es
pedro.nogueira@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo fundamental da materia é a adquisición de conceptos básicos de electricidade e magnetismo, que faciliten a comprensión das materias de Física ou outras disciplinas que forman parte do plan de estudos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Entender a descrición das interaccións físicas mediante campos, para o que se introducirá as nocións de campo escalar, vectorial e as operacións que soportan: gradiente, circulación e rotacional. A1
A2
A3
B5
B7
B8
Comprender os fundamentos da electrostática e electrocinética. A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C7
C8
C9
Coñecer as bases do magnetismo e as propiedades dos dipolos magnéticos A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9
Coñecer as bases da electrodinámica, é dicir, xeración e recepción de ondas electromagnéticas A1
A2
A3
B1
B2
B5
B6
B7
B8
B9
B11
C1
C2
C4
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE 1. Introducción 1.1. Campos escalares
1.2. Campos vectoriales
1.3. Operadores vinculados a campos
BLOQUE 2. Electrostática 2.1. Forzas, campos e potencial eléctrico.
2.2. Métodos de cálculo do campo e potencial eléctricos.
2.3. Traballo e enerxía eléctrica.
2.4 Dipolos e cuadripolos eléctricos.
BLOQUE 3. Electrocinética 3.1. Intensidade, resistencia, capacidade, forza contraelectromotriz.
3.2. Leis de Kirchoff
3.3. Resolución de circuitos eléctricos de corriente continua.
BLOQUE 4. Magnetismo 4.1. Magnetostática.
4.2. Dipolos magnéticos.
4.3. Campo magnético terrestre.
BLOQUE 5. Electromagnetismo 5.1. Forza de Lortentz.
5.2. Inducción electromagnética.
5.3. Xeradores de corrente continua e alterna.
BLOQUE 6. Electrodinámica clásica 6.1. Leis de Maxwell.
6.2. Xeración de ondas electromagnéticas.
6.3. Recepción de ondas electromagnéticas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 B5 B8 B9 B11 C4 C7 C8 C9 32 48 80
Seminario A1 A2 A3 B1 B2 B7 B8 B9 B11 16 32 48
Traballos tutelados A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 0 16 16
Proba mixta A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 4 0 4
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos concetos e leis asociados aos fundamentos do electromagnetismo.
Seminario Aplicación dos concetos presentados nas sesións maxistrais mediante a resolución de exercicios de maneira interactiva.
Traballos tutelados Realización de dous traballos tutelados, un abordarase de forma individual mentras co outro consistirá en desenvolver unha serie de tareas de forma colaborativa dentro dun grupo.
Proba mixta Realización de forma individual de probas sobre os contidos teóricos e prácticos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada consistirá no seguimento da evolución do traballo ou ben na resolución das dúbidas relacionadas coa súa elaboración, e terán lugar de forma individual ou en grupos, dependendo da natureza do traballo. Todas as tutorías poderanse realizar de forma virtual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 C1 C2 C4 C7 C8 C9 Proporase a realización de dous traballos tutelados. Un elaborarase de forma individual e o outro en grupo. Cada traballo terá un peso na cualificación dun 15%. 30
Proba mixta A1 A2 A3 B1 B2 B5 B7 B8 B9 B11 C1 C4 C9 Realizaránse dús probas parciais, aportando cada unha delas un peso na calificación dun 35%. 70
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia os estudantes han de alcanzar un mínimo de 5 puntos e, ademais, han de obter unha puntuación mínima de 4,5 puntos sobre 10 en cada proba parcial. Os criterios de avaliación serán os mesmos en todas as oportunidades. O aprobado de cada un dos parciais consérvase para o final, tanto na 1ª como na 2ª oportunidade. Na convocatoria extraordinaria de Decembro, haberá que facer o exame, que contará un 85% da nota, e un traballo para o 15% restantes.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”“dedicación ao estudo”“permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”

CUALIFICACIÓN ao final do proceso de avaliación: 

1.Si cumpran os requisitos mínimos e alcancen un mínimo de 5 puntos, aproban a materia.

2. Si non alcancen a puntuación mínima establecida nalgunha das probas parciais (4,5/10 puntos), obtendran unha cualificación de acordo a nota do exame en base 10, e de 4,5 como máximo.

A cualificación de "Non Presentado" figuraralle a aqueles estudantes que non se presenten ás probas obxectivas.


Fontes de información
Bibliografía básica Varios Autores (2022). Colección de Vídeos JOVE.
R. A. Serway (2005). Electricidad yMagnetismo.. México. Thomson.
Tipler y Mosca (2011). Física. Volumen 2. Reverté
J.R. Reitz, F.J. Milford y R.W. Christy (1993). Fundamentos de la teoría electromagnética. . Addison-Wesley Iberoamericana.

Bibliografía complementaria
  • E. Gullón de Senespleda (1976). Electricidad y magnetismo. Problemas de Física. Madrid: Internacional de Romo
  • Santiago Burbano de Ercilla, Enrique Burbano Garcia, Carlos Gracia Muñoz (2006). Problemas de física. Tébar
  • Richard P. Feyman, Robert B. Leighton, Matthew Sands (1975). The Feyman lectures on physics Feynman física. Fondo Educativo Interamericano
  • Raymond A. Serway, John W. Jewett, Jr. (2014). Physics for scientists and engineers. Brooks/Cole, Cengage Learning

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Métodos Numéricos e Estatísticos/610G04013
Fundamentos de Matemáticas/610G04001
Laboratorio Básico Integrado/610G04004

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Ampliación de Cálculo/610G04009

Materias que continúan o temario
Física na Nanoescala/610G04041
Polímeros/610G04028
Estado Sólido/610G04022
Fundamentos de Cuántica/610G04015

Observacións


Programa Green Campus Facultade de Ciencias

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

Perspectiva de xénero: tal e como se recolle nas competencias transversais do título (C4), fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías