Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e racionalizar o comportamento químico dos elementos e dos seus principais compostos derivados, así como as súas propiedades individuais e posibilidades de combinación, de acordo cos modelos e teorías adecuadas, relacionándoo coa súa situación na táboa periódica. Coñecer as propiedades xerais dos compostos de coordinación e organometálicos. Coñecer a estrutura e a natureza do enlace nos sólidos inorgánicos.
|
A1 A2 A3 A7 A8
|
B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I. Química Inorgánica dos elementos e seus compostos derivados. |
Os elementos da táboa periódica. Combinacións binarias. Combinacións ternarias. Compostos de coordinación. Compostos organometálicos. Sólidos inorgánicos. |
Bloque II. Química inorgánica experimental |
Obtención de elementos. Obtención de compostos inorgánicos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B1 B6 B8 B9 C1 C2 C3 |
28 |
42 |
70 |
Solución de problemas |
A2 A3 A7 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C3 |
8 |
24 |
32 |
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B8 B9 C1 |
14 |
15 |
29 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A7 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 |
4 |
14 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Actividade presencial dirixida a un grupo relativamente numeroso de alumnos na que se presentan os aspectos máis destacados do programa. No entanto, a pesar de ser clases expositivas, requirirase nelas a participación do alumnado. É conveniente que o alumno, con anterioridade ao desenvolvemento de cada clase, lese na bibliografía recomendada as partes relacionadas co tema a tratar. Déixase aberta a posibilidade de preparación, por parte do alumno, de certas partes da materia nas horas non presenciais, así como a posibilidade do planificar e resolver de prácticos, baixo unhas condicións que serán previamente establecidas. |
Solución de problemas |
Clases en grupos reducidos, que están concibidas como un conxunto de actividades nas que o alumno debe participar de maneira directa. Nelas resolveranse as dúbidas sobre aspectos relacionados tanto coas sesións maxistrais como cos contidos que o alumno debe preparar en horas non presenciais. Tamén estarán dedicadas á resolución dos boletíns de cuestións e problemas que, previamente, serán entregados ao alumno, e ao estudo intensivo dun tema, a través da discusión de todos os compoñentes do grupo. Déixase aberta a posibilidade da formulación e resolución de casos prácticos a través de unhas condicións que serán previamente establecidas. |
Prácticas de laboratorio |
Traballo de síntese, illamento de elementos e compostos inorgánicos. O alumno terá que realizar en primeiro lugar un estudo relativo dos aspectos tanto teóricos como preparativos da práctica, aplicando os seus coñecementos e a revisión bibliográfica dos textos propostos. Antes da súa entrada no laboratorio, terá que mostrar nunha reunión co profesor os resultados do traballo preliminar que realizou, co fin de determinar se o grao de coñecementos alcanzado é o suficiente como para que poida proceder a realizar con seguridade e aproveitamento o traballo experimental propiamente devandito. O desenvolvemento da práctica en se debe deixar patente unha actitude responsable por parte do alumno fronte ás normas de seguridade, así a rigorosidade e eficiencia características do método científico. Todo o anteriormente descrito debe quedar reflectido con exactitude nun caderno de prácticas, así como nun informe final elaborado nun formato predeterminado. |
Proba mixta |
Proba escrita que constará dunha serie de preguntas de diversa natureza: de desenvolvemento medio-longo dun tema ou unha parte do mesmo, de curto desenvolvemento sobre aspectos puntuais; e de resolución de problemas, tanto numéricos como de aplicación lóxica dos coñecementos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Titorías programadas polo profesor previamente ás sesións de prácticas de laboratorio. Nestas titorías o estudante exporá as dúbidas correspondentes á preparación das prácticas. Nunha segunda titoría obrigatoria deberá demostrar a correcta realización do traballo previo (ver metodoloxía de prácticas de laboratorio) á vez que se resolven pequenas dúbidas. En todo caso, e dado que o contido das prácticas de laboratorio está estritamente relacionado coa parte teórica, estás titorías son de utilidade para o global da materia.
Aqueles estudantes que se acollan ao réxime de “recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” segundo a normativa da UDC, disporán de atención específica para a atención titorial que se concretará nos seguintes aspectos:
A petición do alumnado proporcionaráselle axuda titorial cando así o solicite.
A petición do alumnado e nun horario da súa conveniencia, proporáselle traballo específico en forma de boletíns de problemas representativos das competencias da materia. O alumnado resolverá devanditos boletíns de forma individual e, de novo, acudirá a titoría para resolución de dúbidas e corrección dos mesmos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 A8 B8 B9 C1 |
A capacidade e rigor da preparación dos aspectos máis importantes de cada práctica avalíanse mediante unha entrevista persoal e previamente á realización traballo no laboratorio. Tamén se avalía o traballo de laboratorio dende os puntos de vista de organización e seguridade, coñecemento do material e técnica do seu uso, habilidade manual e, especialmente, a capacidade de comprender os procesos realizados á luz da preparación. Tamén se avalía a elaboración do Caderno de laboratorio, que constará de tres partes: resumo, extraído da preparación teórica previa, descrición detallada da execución e desenvolvemento do experimento (diario do laboratorio) e un comentario final sobre o resultados.obtidos e as conclusións que se poden extraer deles. |
15 |
Solución de problemas |
A2 A3 A7 B1 B2 B3 B7 B8 B9 C1 C3 |
Avaliaráse a participación activa do alumno nas clases, a súa capacidade para
razoamento e argumentación fronte aos diferentes aspectos tratados.
Queda aberta a posibilidade de realizar periódicamente probas curtas que consistirán principalmente en preguntas moi curtas e / ou preguntas de elección múltiple sobre aspectos específicos, cuxos resultados constituirán outra fonte de avaliación. A avaliación de casos prácticos tamén pode contribuír á cualificación.
Esta sección avalíase xunto coa sesión maxistral. |
25 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B1 B6 B8 B9 C1 C2 C3 |
Avaliarase a participación activa do alumno nas clases, a súa capacidade de razoamento e argumentación fronte aos diferentes aspectos comentados. Queda aberta a posibilidade de realizar periódicamente probas curtas que consistirán principalmente en preguntas moi curtas e / ou preguntas de elección múltiple sobre aspectos específicos, cuxos resultados constituirán outra fonte de avaliación. A avaliación de casos prácticos tamén pode contribuír á cualificación. Esta sección avalíase xunto coa sección de resolución de problemas. |
0 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A7 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 |
A proba escrita realizarase no momento aprobado pola Xunta de Facultade.
Consistirá nunha serie de preguntas e problemas relacionados co programa da materia. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes serán avaliados mediante o
seguinte sistema de cualificación: -C1: Cualificación da proba mixta: para
aprobar a materia, o alumno deberá de obter un mínimo do 45% da nota máxima
neste apartado. -C2: Cualificación das prácticas de
laboratorio: para aprobar a materia, o estudante deberá de obter un mínimo do
45% da nota máxima neste apartado. -C3: Cualificación das sesións presenciais,
nas clases de solución de problemas e probas curtas. -C4: Cualificación da evolución global da
progresión do alumno. O estudante aprobará a materia se consegue un
mínimo de 5 puntos na seguinte suma:0,6(C1) + 0,25(C2) + 0,15(C3). A cualificación da evolución global da
progresión do alumno (C4) levarase a cabo unha vez efectuadas as restantes
cualificacións (C1, C2 e C3), e soamente para aqueles estudantes que aprobasen
a materia. No caso de que algún alumno supere, na suma total de todas as
cualificacións, os dez puntos, asignaráselle a nota de10,0 puntos. A participación nas actividades
extraordinarias recomendadas contribuirá á alza na nota final. Se a cualificación final é maior de 5 puntos
pero non acada o 45% da nota nos dous primeiros apartados (C1 e C2) a nota que
figurará na acta será de 4,5 (suspenso). Se o estudante asiste ás prácticas de
laboratorio non poderá obter a cualificación de "Non Presentado". A cualificación obtida na "primeira
oportunidade", en caso de ser positiva (igual
ou maior que 5), é definitiva. O baremo de cualificación da "segunda
oportunidade" será o seguinte: 0,85(C1)+ 0,15(C2). O baremo de cualificación da convocatoria adiantada será o mesmo ca da segunda oportunidade. (Recórdase que é obrigatorio cursar as práctica de laboratorio) Se o alumno non acadase o 45% da nota máxima
no apartado de prácticas de laboratorio na primeira oportunidade, non poderá
superar a materia na segunda oportunidade. Os estudantes que sexan avaliados na
"segunda oportunidade" só poderán optar a matrícula de honra se o
número máximo destas para o curso, de acordo coa normativa académica, non se
cubriu na súa totalidade na "primeira oportunidade". Aqueles estudantes que se acollan ao
“recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención
de asistencia” de acordo coa normativa da UDC, só deberán asistir de maneira
obrigatoria ás clases prácticas de laboratorio. A cualificación final para os
devanditos estudantes constará de dous partes: a cualificación obtida nas
prácticas de laboratorio, que contribuirá nun 15% á nota final e a proba mixta,
que computará polo 85% restante. Estas porcentaxes de cualificación aplicaranse
ás dúas oportunidades. A cualificación de “non presentado” outorgarase a
aqueles estudantes acollidos ao mencionado réxime de exención a condición de
que non se presenten á proba mixta. Todos os aspectos relacionados con “dispensa
académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC Todo o proceso de ensino-aprendizaxe descrita
na presente guía, incluída a avaliación, refírese única e exclusivamente ao
presente curso académico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
E. Gutiérrez Ríos (1984). Química Inorgánica. Barcelona, Reverté, 2ª ed.
D.F. Shriver, P.W. Atkins, T.L. Overton, J.P. Rourke, H.T. Weller y F.A. Armstrong (2008). Química Inorgánica. México, McGraw-Hill 4ª Ed. (en inglés 6ª Ed. 2014) |
|
Bibliografía complementaria
|
E.C. Housecroft y A.G. Sharpe (2006). Química Inorgánica. Madrid, Pearson 2ª Ed. (en inglés 4ª Ed 2012)
G. Rayner-Canham (2000). Química Inorgánica descriptiva. Pearson Educación, México 2ª Ed. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química: Equilibrio e Cambio/610G04008 | Química: Enlace e Estrutura/610G04005 | Laboratorio Básico Integrado/610G04004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A materia "Química dos elementos" está dedicada ao estudo da química inorgánica, polo que é necesario (máis que recomendable) ter ben establecidos todos os conceptos e aspectos tratados nas materias de química dos cursos anteriores. Como complemento ás clases presenciais e ao material bibliográfico, poñerase a disposición do estudante documentación relativa ao contido das clases teóricas, boletíns de exercicios e problemas, documentos guía para prácticas de laboratorio e / ou cuestionarios de diversa índole. Os medios de acceso aos devanditos complementos, así como as condicións de uso, estableceranse en cada caso particular. NOTA: recoméndase a asistencia a todas as clases, así como a participación activa en todas as actividades. Perspectiva de xénero: tal e como se recolle nas competencias transversais do título (C4), fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións.Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Programa Green Campus Facultade de Ciencias: para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático. De realizarse en papel, non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a realización de borradores." |
|