Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar a terminoloxía en Química Orgánica incluíndo nomenclatura, convenios e unidades.
|
A1
|
B1
|
C3
|
Coñecer os principais tipos de reaccións orgánicas, os seus mecanismos e as suas
principais características e implicaciones estereoquímicas
|
A1 A2 A3
|
B5 B6
|
C1 C2
|
Coñecer a estructura, propiedades e reactividade química dos productos orgánicos |
A1 A2 A3
|
B5 B6
|
C1 C2
|
Levar a cabo operacións estándar de laboratorio para a preparación, separación e purificación de compostos orgánicos, manexando de forma segura materiais, reactivos e residuos |
A1 A2 A3 A8
|
B7 B8
|
C2 C3
|
Coñecer os principais métodos de preparación dos compostos orgánicos e a sua aplicación na resolución de problemas sintéticos |
A1 A2 A3 A8
|
B7 B8
|
C1 C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción |
Estrutura das moléculas orgánicas. Estruturas de Lewis. Resonancia. Coordenadas e perfís de reacción. |
Tema 2. Alcanos y Cicloalcanos. Conformación e configuración |
Estrutura e propiedades. Nomenclatura. Isomería. Análise conformacional. Estereoisomería e actividade óptica. |
Tema 3. Principios da Reactividade Orgánica |
Mecanismos. Nucleofilia e electrofilia. Reaccións de substitución nucleófila. Reaccións de eliminación. |
Tema 4. Alcois e éteres |
Alcois: estrutura e propiedades, obtención e reaccións, oxidación de alcois; éteres: propiedades, sínteses, epóxidos. |
Tema 5. Aminas |
Clasificación e estrutura das aminas, propiedades, preparación de aminas, saes de amonio. |
Tema 6. Alquenos y alquinos |
Alquenos: nomenclatura, estrutura e propiedades. Hidroxenación catalítica. Reaccións de adición electrófila. Adición de haluros de hidróxeno, halogenos, auga, hidroboración. Epoxidación e hidroxilación de alquenos. Polimerización.
Alquinos: nomenclatura, estrutura e propiedades. Preparación. Reaccións de adición electrófila e de redución. |
Tema 7. Conxugación e derivados aromáticos |
Sistemas conxugados: formas resonantes, estrutura electrónica. Reaccións de adición electrófila. Diels-Alder. Compostos aromáticos: nomenclatura, propiedades e estrutura electrónica: regra de Hückel. Reaccións de substitución electrófila aromática: halogenación, nitración, sulfonación, reaccións de Friedel-Crafts. Orientación na SEAr sobre derivados do benceno. |
Tema 8. Aldehidos e cetonas |
Nomenclatura, estrutura e propiedades físicas. Reaccións de adición nucleófila ao grupo carbonilo: hidratación, formación de hemiacetales, acetales, iminas, enaminas e cianhidrinas. Adición de reactivos organometálicos. Redución de compostos carbonílicos. Oxidación. |
Tema 9. Ácidos carboxílicos |
Nomenclatura, estrutura e propiedades. Reaccións de adición-eliminación. Formación de ésteres, haluros de acilo, amidas e anhídridos carboxílicos. Reacción dos ácidos cos reactivos organometálicos. Redución de ácidos carboxílicos. |
Tema 10. Polímeros sintéticos |
Características e clasificación, reaccións de polimerización, polímeros máis importantes, estrutura e propiedades.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A8 B1 B5 C1 C2 C3 |
15 |
20 |
35 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B1 B5 B6 B7 B8 C3 |
28 |
56 |
84 |
Seminario |
A1 A2 A3 B6 B7 B8 C1 C2 C3 |
8 |
24 |
32 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Durante o curso o alumno recibirá ensinos prácticos. No laboratorio realizará procedementos experimentais relacionados cos contidos teóricos da materia, que lle permitirán adquirir destrezas nas técnicas de preparación, separación e purificación dos produtos orgánicos. O alumno deberá elaborar un caderno de laboratorio, onde recollerán os ensinos recibidos, os cálculos estequiométricos, os procedementos de reacción e de elaboración e as respostas ás cuestións expostas nos guións experimentais. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais o profesor desenvolverá os contidos fundamentais do programa mediante explicacións teóricas e exemplos prácticos. Os guións dos contidos e/ou as presentacións atoparanse dispoñibles na web da materia (moodle) con anterioridade ao desenvolvemento das leccións. Coa axuda destes materiais e outros recursos bibliográficos, os alumnos deberán preparar as leccións de maneira previa á súa impartición. Incentivarase a participación dos alumnos, coa intención de que se formulen preguntas ou e-mails ao profesor antes ou despois da lección. |
Seminario |
Durante o curso realizaranse seminarios onde se resolverán exercicios. Os exercicios a resolver atoparanse dispoñibles na web da materia (moodle) con anterioridade ao desenvolvemento dos seminarios. Os alumnos deberán traballar nos problemas dos boletíns de maneira previa ao desenvolvemento dos seminarios.
Os seminarios constitúen sesións de traballo organizadas en grupos, onde os alumnos exporán oralmente (con apoio gráfico na lousa) algúns problemas dos boletíns, sobre os que deberán elaborar previamente solucións escritas que deberán entregar ao profesor antes do inicio das sesións. Alternativamente poderase solicitar a participación a través da plataforma Teams. |
Proba mixta |
Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro) onde os alumnos deberán resolver cuestións e problemas sobre os contidos da materia, que serán análogos aos expostos durante as sesións presenciais (seminarios e prácticas de laboratorio) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
O alumno contará coa axuda do profesor para a resolución das dúbidas que se lle expoñan durante o estudo dos contidos e na elaboración do informe de laboratorio e as solucións escritas aos problemas dos obradoiros. O seguimento farase de forma presencial y también a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A8 B1 B5 C1 C2 C3 |
A realización das prácticas é necesaria para aprobar a materia. A avaliación das prácticas será continua e valoraránse as destrezas experimentais, o traballo realizado no laboratorio e o caderno de laboratorio.
|
20 |
Seminario |
A1 A2 A3 B6 B7 B8 C1 C2 C3 |
Valorarase a resolución dos exercicios, así como a formulación de preguntas antes ou despois do desenvolvemento das clases e dos seminarios. De maneira particular o seguimento da materia a través da plataforma Moodle mediante a realización de cuestionarios.
|
10 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 B5 B6 B7 B8 C1 |
Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
1. A realización de prácticas de laboratorio é un requisito indispensable para aprobar a materia. 2. Para aprobar a materia, será necesario obter no conxunto de actividades avaliables unha puntuación mínima de 5 e na proba mixta unha cualificación mínima de 4.5. 3. A cualificación final será a máxima das dous seguintes: a) cualificación final = 20% (prácticas de laboratorio) 10% (seminarios) 70% (proba mixta). b) cualificación final = 20% (prácticas de laboratorio) 80% (proba mixta). 4. A cualificación de non presentado aplicarase aos estudantes que participasen en actividades avaliables programadas que representen o 30% ou menos da avaliación final. 5. As cualificacións das prácticas de laboratorio e os seminarios de 1ª oportunidade manteranse na 2ª oportunidade e na Convocatoria Extraordinaria. Por tanto, na 2ª oportunidade e na convocatoria extraordinaria, os estudantes só poden realizar unha proba mixta, cuxa cualificación substituirá á obtida na proba mixta da 1ª oportunidade. 6. Os estudantes avaliados na 2ª oportunidade só poderán optar pola Matrícula de Honra se o número máximo destes para o curso correspondente non se cubriu completamente na 1ª oportunidade. 7. Os estudantes cun recoñecemento de traballo a tempo parcial ou exención académica de exención de asistencia serán avaliados a través de probas de laboratorio e prácticas mixtas (asistencia a talleres, correspondentes ao 10% da cualificación xeral). Por tanto, na primeira e segunda oportunidade, os talleres avaliaranse a través da proba mixta, que representará o 80% da cualificación xeral. Todos os aspectos relacionados con “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química: Equilibrio e Cambio/610G04008 | Química: Enlace e Estrutura/610G04005 | Laboratorio Básico Integrado/610G04004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero: - Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utlizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas,...). - Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Recoméndase a entrega de traballos e exercicios por medios electrónicos. |
|