Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos fundamentos das diferentes técnicas de caracterización. |
A5
|
B8
|
C3 C8
|
Capacidade para interpretar correctamente os resultados obtidos mediante diferentes técnicas de caracterización. |
A4 A6 A7
|
B3 B7 B10
|
C9
|
Coñecer e comprender as principais características e protocolos de seguridade dunha sala limpa. |
A6 A8
|
B8
|
C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución ás técnicas de caracterización. |
- Técnicas de caracterización ópticas.
- Técnicas de caracterización microscópicas.
- Técnicas de caracterización espectroscópicas.
- Técnicas de caracterización termodinámicas e outras técnicas importantes.
- Métodos de separación e purificación. |
Análise térmica. |
Termogravimetría (TGA).
Calorimetría de barrido diferencial. (DSC, PDSC, MTDSC)
Analizador dieléctrico (DEA) |
Reoloxía |
Viscoelasticidade
Tipos de reómetros e xeometrías experimentais
Configuración dos experimentos
Interpretación dos resultados |
Difracción de RX. |
Introdución á análise por difracción de raios X (DRX)
Usos e aplicacións na caracterización de nanomateriais
Presentación e análise de resultados |
Microscopías electrónicas. |
Microscopía Electrónica de Varrido (SEM): usos e aplicacións na caracterización de nanomateriales. Análise de imaxes.
Microscopía electrónica de Transmisión (TEM): usos e aplicacións na caracterización de nanomateriales . Análise de imaxes. |
Principais características dunha sala limpa. Necesidades de uso e protocolos de seguridade. |
Avaliación de riscos asociados ao experimento.
Procedemento experimental, selección de técnicas e interpretación dos resultados.
Elaboración de caderno/informe de laboratorio. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A5 A7 A8 B7 B8 |
2 |
6 |
8 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A6 A7 A8 B3 B7 B8 B10 C3 C8 C9 |
27 |
27 |
54 |
Seminario |
A4 A5 A7 A8 B7 B8 C8 |
27 |
27 |
54 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A7 A8 B3 B7 B8 B10 C3 C8 C9 |
4 |
28 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos:
a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Atención personalizada para atender as necesidades e consultas dos estudantes relacionadas coa asignatura, proporcionando orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe.
Esta atención personalizada poderá desenvolverse de forma presencial ou de forma non presencial a través do correo electrónico, do campus virtual ou medios similares. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A5 A7 A8 B7 B8 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
35 |
Traballos tutelados |
A4 A5 A7 A8 B3 B7 B8 B10 C3 C8 C9 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos:
a aprendizaxe independente do estudantado e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Os estudantes elaborarán un traballo tutelado que deberán entregar e defender de forma oral. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A6 A7 A8 B3 B7 B8 B10 C3 C8 C9 |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Os estudantes deberán entregar un caderno de prácticas no que inclúan todas as actividades realizadas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
É obrigatoria a asistencia ás prácticas (mínimo un 80% de asistencia). En
todas as convocatorias (primeira oportunidade, segunda oportunidade e
extraordinaria), para aprobar a materia requírese obter un 5 na cualificación
total da materia e acadar como mínimo un 4 sobre 10 tanto na proba mixta coma
no resto de bloques avaliables. Todos os aspectos relacionados coa dispensa
académica, dedicación ao estudo, permanencia e fraude académico rexeranse de
acordo coa normativa académica vixente na UDC (Normativa académica (udc.es))
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Dieter Vollath (2013). Nanomaterials: an introduction to synthesis, properties and applications. Wiley.VCH. 2. Surender Kumar Sharma (2018). Handbook of Materials?Characterization. Springer. 3. Menczel JD, Prime RB, editors. Thermal analysis of polymers: fundamentals and applications. Hoboken, N.J: John Wiley; 2009. 4. Artiaga Díaz R. Thermal analysis, fundamentals and applications to material characterization: proceedings of the international seminar?: thermal analysis and rheology, Ferrol, Spain, 30 Juny-4 July 2003 [Internet]. La Coruña], Spain: Universidade da Coruña; 2005 [cited 2017 Jan 31]. Available from: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&scope=site&db=nlebk&db=nlabk&AN=331434 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Síntese e Preparación de Nanomateriais/610G04020 | Análise Instrumental/610G04014 | Espectroscopía/610G04017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 2/610G04030 | Polímeros/610G04028 |
|
Observacións |
Tal e como se recolle nas competencias transversais do título (C4), fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións.Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático. De realizarse en papel, non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a realización de borradores. |
|