Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Cinética e Catálise Código 610G04026
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química
Coordinación
Brandariz Lendoiro, Maria Isabel
Correo electrónico
i.brandariz@udc.es
Profesorado
Brandariz Lendoiro, Maria Isabel
Correo electrónico
i.brandariz@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es
Descrición xeral Este curso de cinética química divídese en tres bloques fundamentais: en primeiro lugar, estúdanse os conceptos básicos (definicións, integración das ecuacións da velocidade, etc.), para dar paso en segundo lugar ás teorías que tratan da velocidade de reacción a partir da punto de vista desde un punto de vista teórico (teoría de colisións, do estado de transición e as súas aplicacións), para rematar de estudar no último apartado os distintos tipos de catálise.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer los conceptos fundamentais de cinética química Coñecer as teorías que explican a velocidade de reacción e as suas aplicacións Comprender a orixe dos fenómenos catalíticos A1
A2
A3
Comprender o cambio químico e os factores que influen na velocidad das reacciones químicas Ser capaz de comprender datos cinéticos e relacionalos cos mecanismos de reacción. A1
A2
A3
A7
B2
B3
B4
B5
B6
B7
Ser capaz de deseñar, realizar e interpretar experimentos cinéticos no laboratorio. A2
A3
A7
B7
B8
B9
C1
C2
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Conceptos básicos en cinética química Velocidade das reaccións químicas
Integración de ecuacións de taxas
Técnicas experimentais para medir velocidades de reacción
Métodos para determinar as ordes de reacción
Velocidade das reaccións complexas (reversibles, consecutivas, etc.)
Derivación da ecuación da velocidade a partir do mecanismo de reacción, e viceversa
Teorías cinetoquímicas e aplicacions Teoría de colisións para reaccións en fase gaseosa
Superficies de enerxía potencial
Teoría do estado de transición
Reaccións elementais en solución
Reaccións controladas por difusión.
Reaccións fotoquímicas
Reaccións con sólidos
Catálise Catálise: definición e tipos
Catálise homoxénea
Catálise microheteroxénea

Prácticas

Experimentos de laboratorio para o seguimento de reaccións químicas con diferentes métodos experimentais e a determinación de ecuacións de velocidade.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A7 B6 B7 28 50 78
Seminario B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 8 32 40
Prácticas de laboratorio B2 B3 B4 B5 C1 C2 C7 C8 15 12 27
Proba de resposta breve A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 0.5 0 0.5
Proba mixta A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 3.5 0 3.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explícanse os conceptos e teorías fundamentais da materia

Seminario Resólvense problemas, preguntas e dúbidas relacionadas cos contidos teóricos.
Prácticas de laboratorio Consta de dúas etapas:
Realización do experimento asignado no laboratorio
Elaboración da memoria de prácticas na que se describen os resultados e se analizan os datos obtidos.
Proba de resposta breve Proba curta de conceptos fundamentais
Proba mixta Consistirá en problemas similares aos resoltos nos seminarios e cuestións relacionadas cos contidos teóricos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Prácticas de laboratorio
Descrición
Recoméndase a asistencia ás titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir tanto na resolución de problemas, como para a preparación das prácticas de laboratorio ou para cuestións relacionadas coas clases maxistrais.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 Proba escrita para responder a cuestións e resolver exercicios relacionados cos contidos das clases teóricas, seminarios e prácticas. 60
Prácticas de laboratorio B2 B3 B4 B5 C1 C2 C7 C8 Na avaliación desta actividade téñense en conta o traballo de laboratorio e a Memoria de Resultados. 10
Proba de resposta breve A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 2 probas de preguntas curtas ou de elección multiple 30
 
Observacións avaliación
-A asistencia ás prácticas e a entrega da Memoria, son requisitos imprescindibles para superar a materia

-Para superar a materia será necesario obter unha nota non inferior a 4,5 sobre 10 na proba mixta e acadar,
sumando as cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima de 5,0.

- Se non se acadara a nota mínima da proba mixta final, a materia figurará como suspensa, e a nota final outorgada será a da proba
mixta final (aínda que a media das cualificacións obtidas nas distintas metodoloxías sexa superior a 5, sobre un máximo de 10),



-A cualificación de matrícula outórgase preferentemente na primeira oportunidade.

-Na segunda oportunidade repetirase a proba mixta e manterase a cualificación do resto de actividades.

-A cualificación de non presentado concederáselles aos que non se presenten á proba mixta.
-Na convocatoria extraordinaria de decembro a cualificación obtida
será a da proba mixta, isto é, a cualificación da avaliación
continua e das prácticas inclúese na proba mixta, que será o 100%
da cualificación.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao
estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”



Fontes de información
Bibliografía básica P. W. Atkins, J. de Paula (2008). Química Física, 8ª Ed. . Panamericana
Laidler K. J. (1994). Chemical Kinetics . Harper and Row, New York.
Espenson J. H. (1995). Chemical kinetics and reaction mechanisms 2ª ed.. McGraw-Hill, New York.
Bockris, J.O.M., Reddy, A K.N. (1998). Modern Electrochemistry 1. Ionics. 2nd ed.. Plenum Press, New York
P. W. Atkins, J. de Paula (2010). Physical Chemistry, 9th Ed. . Oxford University Press

Bibliografía complementaria LEVINE I. N. (2004). Fisicoquímica 5ª ed.. McGraw-Hill, Madrid
R. A. Jackson (2004). Mechanism in Organic Reactions.. Royal Society of Chemistry (RSC)
P. L. Brezonik (1994). Chemical Kinetics and Process Dynamic in Aquatic Systems.. Lewis Publishers
P. Sanz Pedredo (1992). Físicoquímica para Farmacia y Biología.. Masson-Salvat Medicina
S. R. Logan (2000). Fundamentos de Cinética Química. Addison Wesley
BOCKRIS, J.O.M., REDDY, A.K.N., GAMBOA-ADELCO, M.E. (2000). Modern Electrochemistry 2A. Fundamentals of Electrodics.. Kluwer Academic/Plenum Press: New York
BERRY R. S., RICE S. A., ROSS J. (2000). Physical Chemistry. 2ª ed.. Oxford University Press, New York
KORITA, J, DVORAK, J., KAVAN, L. (1987). Principles of Electrochemistry. 2nd ed.. Wiley, Chichester
J. BERTRAN-RUSCA, J. NUÑEZ-DELGADO Eds , (2002). Química Física, vol. II. Ariel Ciencia


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Química: Equilibrio e Cambio/610G04008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Química Supramolecular/610G04027

Materias que continúan o temario

Observacións

Perspectiva de xénero: tal e como se recolle nas competencias transversais do título (C4), fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións.Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

• Programa Green Campus Facultade de Ciencias

Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías