Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer los conceptos fundamentais de cinética química
Coñecer as teorías que explican a velocidade de reacción e as suas aplicacións
Comprender a orixe dos fenómenos catalíticos |
A1 A2 A3
|
|
|
Comprender o cambio químico e os factores que influen na velocidad das reacciones químicas
Ser capaz de comprender datos cinéticos e relacionalos cos mecanismos de reacción. |
A1 A2 A3 A7
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
|
Ser capaz de deseñar, realizar e interpretar experimentos cinéticos no laboratorio. |
A2 A3 A7
|
B7 B8 B9
|
C1 C2 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptos básicos en cinética química |
Velocidade das reaccións químicas
Integración de ecuacións de taxas
Técnicas experimentais para medir velocidades de reacción
Métodos para determinar as ordes de reacción
Velocidade das reaccións complexas (reversibles, consecutivas, etc.)
Derivación da ecuación da velocidade a partir do mecanismo de reacción, e viceversa |
Teorías cinetoquímicas e aplicacions |
Teoría de colisións para reaccións en fase gaseosa
Superficies de enerxía potencial
Teoría do estado de transición
Reaccións elementais en solución
Reaccións controladas por difusión.
Reaccións fotoquímicas
Reaccións con sólidos |
Catálise |
Catálise: definición e tipos
Catálise homoxénea
Catálise microheteroxénea
|
Prácticas |
Experimentos de laboratorio para o seguimento de reaccións químicas con diferentes métodos experimentais e a determinación de ecuacións de velocidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A7 B6 B7 |
28 |
50 |
78 |
Seminario |
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 |
8 |
32 |
40 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B4 B5 C1 C2 C7 C8 |
15 |
12 |
27 |
Proba de resposta breve |
A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 |
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explícanse os conceptos e teorías fundamentais da materia
|
Seminario |
Resólvense problemas, preguntas e dúbidas relacionadas cos contidos teóricos. |
Prácticas de laboratorio |
Consta de dúas etapas:
Realización do experimento asignado no laboratorio
Elaboración da memoria de prácticas na que se describen os resultados e se analizan os datos obtidos. |
Proba de resposta breve |
Proba curta de conceptos fundamentais |
Proba mixta |
Consistirá en problemas similares aos resoltos nos seminarios e cuestións relacionadas cos contidos teóricos.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Recoméndase a asistencia ás titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir tanto na resolución de problemas, como para a preparación das prácticas de laboratorio ou para cuestións relacionadas coas clases maxistrais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 |
Proba escrita para responder a cuestións e resolver exercicios relacionados cos contidos das clases teóricas, seminarios e prácticas. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B4 B5 C1 C2 C7 C8 |
Na avaliación desta actividade téñense en conta o traballo de laboratorio e a Memoria de Resultados. |
10 |
Proba de resposta breve |
A1 A2 A3 A7 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C7 C8 |
2 probas de preguntas curtas ou de elección multiple |
30 |
|
Observacións avaliación |
-A asistencia ás prácticas e a entrega da Memoria, son requisitos imprescindibles para superar a materia
-Para superar a materia será necesario obter unha nota non inferior a 4,5 sobre 10 na proba mixta e acadar, sumando as cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima de 5,0.
- Se non se acadara a nota mínima da proba mixta final, a materia figurará como suspensa, e a nota final outorgada será a da proba
mixta final (aínda que a media das cualificacións obtidas nas distintas metodoloxías sexa superior a 5, sobre un máximo de 10),
-A cualificación de matrícula outórgase preferentemente na primeira oportunidade.
-Na segunda oportunidade repetirase a proba mixta e manterase a cualificación do resto de actividades.
-A cualificación de non presentado concederáselles aos que non se presenten á proba mixta. -Na convocatoria extraordinaria de decembro a cualificación obtida
será a da proba mixta, isto é, a cualificación da avaliación
continua e das prácticas inclúese na proba mixta, que será o 100%
da cualificación.
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao
estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.”
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
P. W. Atkins, J. de Paula (2008). Química Física, 8ª Ed. . Panamericana
Laidler K. J. (1994). Chemical Kinetics . Harper and Row, New York.
Espenson J. H. (1995). Chemical kinetics and reaction mechanisms 2ª ed.. McGraw-Hill, New York.
Bockris, J.O.M., Reddy, A K.N. (1998). Modern Electrochemistry 1. Ionics. 2nd ed.. Plenum Press, New York
P. W. Atkins, J. de Paula (2010). Physical Chemistry, 9th Ed. . Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
LEVINE I. N. (2004). Fisicoquímica 5ª ed.. McGraw-Hill, Madrid
R. A. Jackson (2004). Mechanism in Organic Reactions.. Royal Society of Chemistry (RSC)
P. L. Brezonik (1994). Chemical Kinetics and Process Dynamic in Aquatic Systems.. Lewis Publishers
P. Sanz Pedredo (1992). Físicoquímica para Farmacia y Biología.. Masson-Salvat Medicina
S. R. Logan (2000). Fundamentos de Cinética Química. Addison Wesley
BOCKRIS, J.O.M., REDDY, A.K.N., GAMBOA-ADELCO, M.E. (2000). Modern Electrochemistry 2A. Fundamentals of Electrodics.. Kluwer Academic/Plenum Press: New York
BERRY R. S., RICE S. A., ROSS J. (2000). Physical Chemistry. 2ª ed.. Oxford University Press, New York
KORITA, J, DVORAK, J., KAVAN, L. (1987). Principles of Electrochemistry. 2nd ed.. Wiley, Chichester
J. BERTRAN-RUSCA, J. NUÑEZ-DELGADO Eds , (2002). Química Física, vol. II. Ariel Ciencia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química: Equilibrio e Cambio/610G04008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Química Supramolecular/610G04027 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Perspectiva de xénero: tal e como se recolle nas competencias transversais do título (C4), fomentarase o desenvolvemento dunha cidadanía crítica, aberta e respectuosa coa diversidade na nosa sociedade, salientando a igualdade de dereitos do alumnado sen discriminación por cuestión de xénero ou condición sexual. Empregarase unha linguaxe inclusiva no material e no desenvolvemento das sesións.Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. • Programa Green Campus Facultade de Ciencias Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias (2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|