Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer as principais aplicacións da biotecnoloxía |
A3
|
B3 B4 B7
|
C3
|
Identificar as principais ferramentas da Bioloxía Molecular, a enxeñaría de proteínas e a enxeñaría celular e tisular |
A1 A3
|
B3 B4 B7
|
|
Aplicar as principais técnicas biotecnolóxicas |
A6 A8
|
B3 B4 B8
|
C3 C7 C8
|
Resolver problemas básicos de biotecnoloxía |
A3 A6 A7
|
B3 B4 B6 B7 B8
|
C3 C7 C8
|
Recoñecer e aplicar os principios éticos e legais no ámbito da Biotecnoloxía |
A10
|
B3 B4 B8
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCIÓN Á BIOTECNOLOXÍA |
Concepto actual de Biotecnoloxía. Historia e desenvolvemento da Biotecnoloxía. Perspectivas. Importancia da nanobiotecnoloxía. Situación da biotecnoloxía en España. |
TEMA 2. CLONACIÓN |
2.1. Introdución á clonación de xenes
2.2. Etapas na clonación de xenes
2.3. Reacción en cadea da polimerasa
2.4.Clonación e nanotecnoloxía |
TEMA 3. XENOTECAS |
3.1. Xenotecas
3.2. Metaxenómica
3.3. Xenotecas e nanotecnoloxía |
TEMA 4. ENXEÑERÍA DE PROTEÍNAS |
4.1. Produción de proteínas heterólogas en bacterias e lévedos
4.2. Produción de proteínas heterólogas en células de mamífero
4.3. Enxeñería de proteínas |
TEMA 5. INMOBILIZACIÓN DE PROTEÍNAS |
5.1. Introdución á inmobilización
5.2. Sistemas de inmobilización
5.3. Inmobilización a escala nano |
TEMA 6. ENXEÑERÍA CELULAR Y TISULAR |
6.1. Introdución aos cultivos de plantas
6.2. Micropropagación. Etapas e tipos
6.3. Callos e suspensións celulares
6.4. Aplicacións actuais do cultivo de células e tecidos vexetais |
TEMA 7. MODIFICACIÓN XENÉTICA |
7.1. Domesticación
7.2. Mellora xenética e mutagénesis inducida
7.3. Transformación xenética
7.4. Edición xenética |
TEMA 8. BIORREMEDIACIÓN Y BIOSENSORIZACIÓN |
8.1. Biorremediación
8.2. Biosensorización
8.3. Exemplos de actuacións en biorremediación |
TEMA 9. ASPECTOS ÉTICOS Y LEGALES |
9.1. Normativa reguladora
9.2. Aspectos éticos
9.3. Percepción social |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A3 A6 A7 A8 B3 B4 B6 B7 C3 C7 |
15 |
5 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A1 A10 B3 B4 C7 C8 |
6 |
8 |
14 |
Proba mixta |
A1 A3 A7 B3 B4 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
B3 B6 B8 C8 |
28 |
70 |
98 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
No laboratorio de prácticas realizaranse unha serie de actividades para que o alumnado aprenda a manexar os instrumentos científicos básicos empregados na biotecnoloxía. |
Análise de fontes documentais |
Actividade dirixida de traballo en grupo que se realizará durante as clases interactivas en grupo. Nesta actividade, o alumnado analizará diversas fontes documentais e deberá deberá elaborar textos ou materiais audiovisuais de forma individual ou en pequenos grupos. |
Proba mixta |
Proba escrita para avaliar a aprendizaxe e que pode combinar diferentes tipos de preguntas: de opción múltiple, de asociación, explicativas ou de cálculo e resolución de problemas. |
Sesión maxistral |
Os contidos da materia serán impartidos polo profesorado e as presentacións e demais documentación poranse a disposición do alumnado na plataforma do Campus Virtual. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Para todo o alumnado realizaranse titorías personalizadas centradas na orientación para a adquisición de coñecementos básicos, a realización de problemas, o estudo de casos prácticos, a resolución de dúbidas e aclaracións. O horario de titorías concretarase ao comezo do curso. Os estudantes tamén poden solicitar titorías e facer preguntas específicas por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A10 B3 B4 C7 C8 |
Avaliación na que se terá en conta o traballo durante as sesións interactivas en grupo e os materiais entregados (calidade dos traballos, capacidade de debate, uso dunha linguaxe científica correcta e información bibliográfica verificada). |
30 |
Proba mixta |
A1 A3 A7 B3 B4 |
Avaliación dos coñecementos teóricos |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A6 A7 A8 B3 B4 B6 B7 C3 C7 |
As prácticas de laboratorio considéranse unha actividade de asistencia OBLIGATORIA para superar a materia. Realizarase un cuestionario para avaliar os coñecementos adquiridos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O traballo do alumnado será avaliado de forma continua a través da
asistencia ás actividades avaliables, a súa participación nos seminarios, a
resolución das cuestións e problemas, prácticas de laboratorio e proba mixta.
Para un aproveitamento óptimo da materia, os estudantes deberán asistir a todas
as actividades presenciais. A realización das prácticas é obrigatoria para a superación da
materia. Os estudantes que non realicen TODAS as prácticas, sen un motivo
debidamente xustificado, non poderán aprobar a materia, independentemente do
peso destas na avaliación. PRIMEIRA OPORTUNIDADE: para superar a materia é preciso obter unha nota mínima de 4,5 (sobre 10) na proba mixta. A cualificación final obtense
aplicando as porcentaxes establecidas e as restricións previamente
establecidas, sendo necesario unha nota final igual ou superior a 5 (sobre 10). O alumno/para obterá a cualificación de Non Presentado cando non
realice nin as prácticas de laboratorio nin a proba mixta. SEGUNDA OPORTUNIDADE: na segunda oportunidade realizarase a proba
mixta cuxa cualificación substituirá á obtida na primeira oportunidade
manténdose as cualificacións das prácticas de laboratorio e seminarios na
primeira oportunidade. A cualificación final obtense aplicando as porcentaxes
establecidas e as restricións previamente establecidas, sendo necesario unha
nota final igual ou superior a 5 (sobre 10). Os estudantes avaliados na segunda
oportunidade só poderán optar á matrícula de honra se o número máximo destas
para o correspondente curso non se cubriron na súa totalidade na primeira
oportunidade. CONVOCATORIA EXTRAORDINARIA: realizarase a proba mixta cuxa
cualificación substituirá á obtida no curso pasado manténdose as cualificacións
do resto de actividades avaliables. A cualificación final obterase teniendo en
cuenta as porcentaxes do curso actual. En calquera caso, se non se alcanza unha nota mínima de 4,5/10 en
cada unha das partes avaliables, suspenderase a materia, aínda que a nota
final, calculada segundo as porcentaxes correspondentes, sexa igual ou superior
a 5/10. Nese caso, a nota final será de 4,5/10. MATRÍCULA DE HONRA: Os estudantes avaliados en segunda
oportunidade só poderán optar a MH se o número destes non foi cuberto na súa
totalidade na primeira oportunidade. Todos os aspectos relacionados con “dispensa
académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tzfira, T. e Citovsky, V. (2006). Agrobacterium-mediated genetic transformation of plants: biology and biotechnology. Curr. Opin. Biotechnol. 17:147–154.
Benítez Burraco, A (2005). Avances recientes en Biotecnología vegetal e ingeniería genética de plantas. Editorial Reverté.
Taji, A., Kumar, P., Lakshmanan, P. (2002). In vitro plant breeeding. Ed. Food Products Press.
Niemeyer, C.M., Mirkin, C.A. (2004). Nanobiotechnology Concepts, Applications and Perspectives. Wiley
Omran, B. (2020). Nanobiotechnology: A Multidisciplinary Field of Science. Springer
Basra, A.S. (2000). Plant growth regulators in agriculture and horticulture. Their role and commercial uses. Ed. Food Products Press. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Bioquímica Estrutural/610G04019 | Bioquímica Molecular e Metabólica/610G04023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Normativa perspectiva de xénero
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...) Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas |
|