Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Sintetizar, preparar e caracterizar biomateriales para o seu uso en nanomedicina |
A1 A2 A9
|
B3 B4 B8 B12
|
C5 C7 C8
|
Coñecer as características estruturais dos materiais e principais técnicas para a súa identificación e caracterización |
A1 A2 A9
|
B3 B4 B12
|
C5 C7 C8
|
Manexar a instrumentación e equipo de laboratorio para experimentos químicos, físicos e biolóxicos en nanoescala |
A1 A2 A9
|
B3 B4 B8 B12
|
C5 C7 C8
|
Interpretar os datos obtidos a partir dos datos experimentais mediante ferramentas software específicas |
A1 A2 A9
|
B3 B4 B8 B12
|
C5 C7 C8
|
Comprender e avaliar a lexislación no ámbito do coñecemento e a aplicación da Nanociencia e Nanotecnoloxía en medicina. Aplicar principios éticos neste marco. |
A1 A2 A9 A10
|
B3 B4 B11 B12
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Concepto de nanomedicina |
Nanopartículas en ambientes biolóxicas, biocompatibilidad, estabilidade e agregación. Funcionalización de nanomateriales e a súa aplicación á nanomedicina. Roteiros de administración de nanomateriales, avances e inconvenientes e obstáculos a superar. Tráfico celular. Barreiras biolóxicas. Nanomateriales intelixentes: aplicacións en terapia e diagnóstico.. Nanomateriales e resposta inmune. |
Tema 2. Nanodiagnóstico in vitro: nanosensores e dispositivos integrados |
Nanodiagnóstico: Introdución ao diagnóstico médico. Biosensores e dispositivos integrados de interese médico. Biosensores: definición, características e aplicacións. Bioreceptores e nanodispositivos analíticos. Biomarcadores. Técnicas de diagnóstico baseadas en inmunoensayo (Dot blot, Western blot, ELISA, citometría de fluxo, fluxo laminar). Técnica de diagnóstico baseado en sensores plasmónicos (SERS, SEF, FRET). |
Tema 3. Nanodiagnóstico in vivo: diagnóstico por imaxe |
Nanociencia e nanotecnoloxía en técnicas médicas de imaxe. Fundamentos básicos das diferentes técnicas de imaxe médica: Ultrasón, Resonancia Magnética de Imaxe, Tomografía Computerizada. Tomografía por Emisión de Positrones, Axentes de Contraste. Comparativa das diferentes modalidades de imaxe. |
Tema 4. Nanotecnoloxía tisular |
Nanofabricación e caracterización de estadas. Xeles e sistemas autoensamblados. Composites. Fluídos supercríticos e aerogeles. Electrospinning e bioimpresión. Enxeñería de tecidos. Introdución á medicina regenerativa: procesos de rexeneración, fibrose, estadas vs. implante. Modulación celular a través da biomecánica, adhesión celular, rugosidade e nanoestructura. Sistemas de liberación de substancias activas con aplicación en medicina regenerativa: sistemas de liberación de fármacos convencionais, liberación sostida de proteínas, terapias xénicas. |
Tema 5. Nanociruxía |
Nanotecnoloxía para a hemostasia durante a ciruxía. Catéteres con biosensores para cirurxía minimamente invasiva. Cirurxía a nanoescala. Nanorobótica para ciruxía. |
Tema 6. Nanotoxicoloxía |
Toxicidade das nanopartículas. Compatibilidade sanguínea. Vías de exposición. Acumulación e depósitos de nanopartículas en tecidos. Medidas para reducir a toxicidade das nanopartículas. Efectos ambientais das nanopartículas. Regulación da FDA para os produtos nanobiotecnológicos |
Tema 7. Aspectos éticos e legais |
Aspectos éticos e legais da nanotecnoloxía en medicina |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A9 B3 B4 B8 B11 B12 C7 |
10 |
20 |
30 |
Traballos tutelados |
A2 A10 B3 B4 B8 B11 B12 C4 C7 |
7 |
14 |
21 |
Proba mixta |
A1 A2 A9 A10 B3 B8 C8 |
5.5 |
0 |
5.5 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A9 A10 C5 C6 C8 |
18 |
36 |
54 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Desenvolvemento de técnicas de uso actual na investigación de nanociencia en medicina, que complementan os coñecementos impartidos na sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Actividade final que reflicta o dominio teórico e metodolóxico da materia |
Proba mixta |
Proba mixta utilizada para a avaliación da aprendizaxe |
Sesión maxistral |
Os temas da materia serán impartidos polos profesores coa axuda de medios audiovisuais. A documentación pertinente poñerase á disposición dos alumnos no Campus Virtual |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Prácticas de laboratorio. Para o alumnado realizaranse titorías personalizadas centradas na orientación para a realización de problemas, resolución de dúbidas e aclaracións. Esta atención personalizada levará a cabo ao longo do curso e previa solicitude do alumnado.
Traballo tutelado. O alumnado tamén poderá solicitar titorías personalizadas directas e/o virtuais e resolver dúbidas concretas por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A9 A10 B3 B8 C8 |
Proba que pode integrar preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/o de asociación. múltiple. |
60 |
Traballos tutelados |
A2 A10 B3 B4 B8 B11 B12 C4 C7 |
O alumnado levará a cabo un traballo en grupos ou individualmente e presentación oral relacionados con algún tema da materia. |
25 |
Prácticas de laboratorio |
A9 B3 B4 B8 B11 B12 C7 |
As prácticas de laboratorio considéranse unha actividade de asistencia obrigatoria para superar a materia. A avaliación dos coñecementos adquiridos avaliarase por unha memoria de prácticas desenvolvida polo alumnado. |
15 |
|
Observacións avaliación |
As PRÁCTICAS DE LABORATORIO son obrigatorias. A ausencia a prácticas debe estar debidamente xustificada para superar a materia.
Primeira e segunda oportunidade: Para superar a materia debe alcanzarse un 5 na proba mixta. Se a cualificación resultante da suma de todas as actividades avaliables fose igual ou superior a 5, pero non se reunise o requisito indicado, a cualificación sería 4,0 (suspenso).
A proba mixta pode estar composta por calquera das seguintes modalidades e/o unha combinación de varias: Preguntas de ensaio: preguntas abertas de desenvolvemento, preguntas de resposta múltiple (podendo ser verdadeiras unha ou varias das respostas), preguntas de ordenación, preguntas de resposta breve, preguntas de discriminación, preguntas de completar, preguntas de asociación.
Considérase Non Presentado (NP) cando o alumno non se presente á proba do período oficial de avaliación.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Se durante a realización dun exame algún/a estudante copia, isto implicará a obtención dun suspenso (0,0) na materia na convocatoria correspondente.
Sistemas de cualificación: Numérico desde o 0 ao 10, sendo 10 a máxima cualificación e 5 o aprobado. O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 do 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso, 5-6.9=Aprobado, 7-8.9=Notable, 9-10=Sobresaliente, 9-10 Matrícula de Honra (Graciable).
As matrículas de honra concederanse preferentemente entre os alumnos que alcancen a cualificación igual ou superior a 9 na primeira oportunidade da convocatoria (xaneiro).
En caso do alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa de exención de asistencia, poderán adoptarse medidas adicionais para que poida superar a materia tales como flexibilidade no prazo de entrega de traballos, flexibilidade no horario de prácticas ou a realización dunha proba global de avaliación dos resultados da aprendizaxe.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente. Todos os aspectos relacionados coa "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académico" rexerande de acordo coa normativa académica vixente da UDC (https://www.udc.es/es/normativa/academica/).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alexandru Mihai Grumezescu (2017). Nano- and Microscale Drug Delivery Systems. "Design and Fabrication". Elsevier
Yi Ge, Songjun Li, Shenqi Wang, Richard Moore (2014). Nanomedicine: Principles and Perspectives "Nanostructure Science and Technology". Springer
A Villaverde (2011). Nanoparticles in translational science and medicine. "Progress in Molecular Biology and Translational Science". Elsevier
Dimitrios P. Nikolelis and Georgia-Paraskevi Nikoleli (2018). Nanotechnology and biosensors. Elsevier |
|
Bibliografía complementaria
|
(). Center for Cancer Nanotechnology Excellence and Translation, Stanford University. http://nano.cancer.gov/action/programs/stanford/
(). Links to the European Technology Platform for Nanomedicine. http://www.etp-nanomedicine.eu/public.
(). The International Association of Nanotechnology . http://www.ianano.org |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 2/610G04030 | Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 1/610G04025 | Síntese e Preparación de Nanomateriais/610G04020 | Bioquímica Molecular e Metabólica/610G04023 | Bioloxía Celular/610G04003 | Laboratorio Básico Integrado/610G04004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Máquinas Moleculares/610G04036 |
|
Materias que continúan o temario |
Nanotecnoloxía en Farmacia/610G04043 | Nanofabricación/610G04040 |
|
Observacións |
Recomendacións Sustentabilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero.
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus da Facultade de Ciencias".
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.
2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
3. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria
4. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Así mesmo, se se identificasen situacións adversas por razón de xénero, tomaranse medidas para corrixilas.
5. Enténdese que o alumnado universitario debe ter asumidas as capacidades lingüísticas en relación coa expresión oral e escrita. Por tanto, será primordial e levará a cabo obrigatoriamente a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), gramatical e léxica nos traballos e exames realizados como condición imprescindible para superar a materia. |
|