Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Recoñecer correctamente os protocolos de manipulación de instrumentos, reactivos e residuos químicos en laboratorios de nanociencia e nanotecnoloxía. |
A4 A6 A8 A9
|
B2 B3 B5 B8
|
C3 C8
|
Ser capaz de simular procedementos sinxelos en laboratorios con ambiente controlado. |
A6 A8 A9
|
B5 B12
|
C5 C7
|
Utilizar correctamente técnicas de funcionalización e caracterización de superficies no ámbito da nanociencia e nanotecnoloxía. |
A4 A5 A6 A7 A8
|
B7 B8 B9 B10
|
C2 C3 C7 C8
|
Coñecer e cumprir os protocolos de seguridade en laboratorios con ambiente controlado e salas limpas. |
A6 A8 A9
|
B5 B12
|
C3 C8
|
Ser capaz de realizar procesos de nanofabricación para a obtención de dispositivos e sistemas na nanoescala. |
A4 A6 A8
|
B3 B9 B10
|
C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á nanofabricación
|
Fundamentos básicos da nanofabricación |
Procedementos sinxelos en salas brancas |
Protocolos de limpeza e vestimenta, control de acceso e seguridade, procedementos de manipulación de mostras e materiais
|
Técnicas e tecnoloxías de procesado de nanomateriais |
Litografía, agresión química, metalación, deposición química en fase vapor, deposición física en fase vapor, deposición química en solución, difusión, oxidación. |
Métodos non convencionais para a fabricación de nanoestruturas |
Funcionalización química para nanofabricación |
Fabricación de nanodispositivos |
Deseño, fabricación, caracterización e proba de nanodispositivos
-Avaliación dos riscos asociados ao experimento e a súa prevención
-Procedemento experimental de síntese, fabricación e/ou funcionalización
-Selección e/ou manexo de técnicas de caracterización e proba
-Interpretación de datos
-Elaboración do caderno de laboratorio e presentación do informe final |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 B5 B8 C2 C8 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B3 B7 B8 B9 B10 C3 C7 C8 |
43 |
26 |
69 |
Resumo |
A7 B2 B3 B8 B9 C3 |
0 |
18 |
18 |
Traballos tutelados |
A5 A7 B3 B5 B8 B9 C3 C8 |
4 |
10 |
14 |
Proba mixta |
A5 A7 A9 B2 B3 B7 B8 C2 C3 |
3 |
15 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións previas ás prácticas de laboratorio. Serven para introducir os fundamentos das técnicas de nanofabricación e funcionalización. Os temas da materia serán impartidos polos profesores coa axuda de medios audiovisuais. A documentación pertinente estará dispoñible para os alumnos no Campus Virtual. |
Prácticas de laboratorio |
Simulación de procesos de nanofabricación con axuda de software especializado. Traballo de laboratorio sobre técnicas de fabricación, funcionalización de substratos e caracterización, que complementa os coñecementos impartidos na sesión maxistral. Estas actividades son realizadas baixo a tutela e supervisión do profesorado. |
Resumo |
Posterior ao traballo de laboratorio. Caderno de laboratorio, informe de cada unha das prácticas. Entregarase de forma individual ao rematar as prácticas, e serán corrixidos e avaliados. |
Traballos tutelados |
Actividade final que reflicta o dominio teórico e metodolóxico da materia. |
Proba mixta |
Proba mixta utilizada para a avaliación do aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Resumo |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Para o alumnado realizaranse tutorías centradas e personalizadas para a resolución de dúbidas e aclaracións. Esta atención personalizada levarase a cabo ao longo do curso e mediante solicitude previa do alumnado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Resumo |
A7 B2 B3 B8 B9 C3 |
Avaliarase o caderno de laboratorio e os informes de cada unha das prácticas realizadas polo alumnado. |
30 |
Traballos tutelados |
A5 A7 B3 B5 B8 B9 C3 C8 |
Presentación individual e debate en grupo do traballo realizado nas prácticas de laboratorio. |
15 |
Proba mixta |
A5 A7 A9 B2 B3 B7 B8 C2 C3 |
Avaliación dos coñecementos teóricos (test, problemas, cuestións). |
40 |
Prácticas de laboratorio |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 B3 B7 B8 B9 B10 C3 C7 C8 |
O traballo experimental durante as sesións de laboratorio será avaliado: planificación, organización, destreza, seguridade e resultados. |
15 |
|
Observacións avaliación |
As prácticas do laboratorio son obrigatorias. A ausencia nas prácticas debe estar debidamente xustificada para superar a materia.
Primeira oportunidade. Para superar a materia debe alcanzar un mínimo de 5 puntos sobre 10 (no total). Será necesario obter unha nota non inferior a 4 sobre 10 na proba mixta e acadar, sumando as cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima de 5,0 (de non alcanzar este mínimo en algunha das partes, a cualificación global será suspenso, coa puntuación numérica alcanzada, ata un máximo de 4,5). Se comeza o traballo presencial das prácticas de laboratorio, considérase iniciado o proceso de avaliación e a cualificación non poderá ser "non presentado".
Segunda oportunidade. Para superar a materia, debe alcanzarse un mínimo de 5 puntos sobre 10. Manteranse os mesmos criterios de evaluación, e só se realizará unha nova proba mixta. É necesario ter realizado as "Prácticas de Laboratorio" durante o curso para poder recuperar a asignatura na segunda oportunidade.
Na realización dos traballos da materia, o plagio e a utilización de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa orixe e, se for o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado como suspenso (0,0) na actividade. Se durante a realización dun exame algún estudante copia, isto implicará a obtención dun suspenso (0,0) na materia na convocatoria correspondente. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente.
Sistemas de cualificación: Numérico do 0 ao 10, sendo o 10 a cualificación máxima e o 5 o aprobado. O sistema de cualificación expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso, 5-6.9=Aprobado, 7-8.9=Notable, 9-10=Sobresaliente, 9-10 Matrícula de Honra (Graciable).
As matrículas de honra concederase preferentemente entre os estudantes que acaden a cualificación igual ou superior a 9 na primeira oportunidade da convocatoria.
No caso do alumnado con dedicación a tempo parcial tanto para a primeira como para a segunda oportunidade: A Parte Experimental (Prácticas de laboratorio, Resumo, Traballos tutelados e Proba mixta) é obrigatoria, e conta igual que para o alumnado con dedicación total, poden ter flexibilidade no prazo de entrega dos traballos. Están exentos de asistencia ás clases de docencia expositiva.
En cursos académicos sucesivos: O proceso ensino-aprendizaxe (incluída a avaliación) refírese a un curso académico e, polo tanto, comeza de novo cun novo curso académico, incluíndo todas as actividades e procedementos de avaliación que se programen para o novo curso.
Nesta materia aplicaranse os criterios xerais da UDC, no seu compromiso de respecto aos valores ambientais e de perspectiva de xénero.
Todos os aspectos relacionados con 'dispensa académica', 'dedicación ao estudo', 'permanencia' e 'fraude académico' regeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-Nanofabrication: Principles, Capabilities and Limits. Springer 2017
-Nanofabrication: Techniques and Principles. Springer, 2012
-Nanofabrication: Nanolithography techniques and their applications. IOP, 2020
-Artigos publicados en revistas de investigación. Os profesores proporcionarán a información adecuada. |
Bibliografía complementaria
|
|
-Micro and Nano Fabrication: Tools and Processes. Springer, 2015
-Nanotechnology: principles and practices. Springer, 2015
-Nanomaterials: an introduction to synthesis, properties and applications. Wiley, 2013
-Cleanroom Technology: Fundamentals of Design, Testing and Operation. Wiley, 2010
-Functionalization of Semiconductor Surfaces. Wiley, 2012 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 2/610G04030 | Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 1/610G04025 | Síntese e Preparación de Nanomateriais/610G04020 | Ciencia de Superficies/610G04021 | Reactividade Orgánica/610G04012 | Análise Instrumental/610G04014 | Química dos Elementos/610G04011 | Laboratorio Básico Integrado/610G04004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para garantir as condicións de seguridade no laboratorio, durante o desenvolvemento da materia utilizarase un "caderno de laboratorio", preferentemente en formato físico. Non obstante, a entrega de traballos poderase facer en soporte informático. Recomendacións de Sustentabilidade, Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero. Para axudar a acadar un entorno inmediato sostible e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sostible ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus da Facultade de Ciencias". 1.- A entrega dos traballos documentais realizados nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3.- Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades no acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase no entorno para modificálos e fomentar valores de respecto e igualdade. Do mesmo xeito, se se identificaran situacións adversas por razón de xénero, tomaranse medidas para corrixilas. 5.- Enténdese que o alumnado universitario debe ter as capacidades lingüísticas asumidas en relación coa expresión oral e escrita. Por iso, será primordial e realizarase de forma obrigatória a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), gramatical e léxica nos traballos e exames realizados como condición imprescindible para superar a materia. |
|