Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos e habilidades no campo da Nanotecnoloxía aplicada ao desenvolvemento de nanosistemas terapéuticos para a liberación e vectorización de fármacos. |
A1 A2 A3 A10
|
B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C4 C7 C8 C9
|
Coñecer os principais biomateriales e tecnoloxías actuais utilizadas para o desenvolvemento de nanosistemas terapéuticos. |
A1 A5 A7 A10
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8
|
C1 C4 C7 C8
|
Comprender as principais barreiras fisiolóxicas para a liberación de nanosistemas e as principais estratexias para sortear as devanditas barreiras. |
A1 A2 A10
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8
|
C1 C4 C7 C8
|
Coñecer os principais nanosistemas terapéuticos utilizados para a liberación de xenes e proteínas. |
A1 A2 A3 A10
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8
|
C1 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Nanotecnoloxía farmacéutica. |
Introdución á Biofarmacia e relación coa Tecnoloxía farmacéutica e Farmacocinética. |
Tema 2: Aspectos básicos en Biofarmacia. |
-Formas farmacéuticas de liberación convencional e modificada.
-Perfil absorción, distribución e eliminación de fármacos (ADME).
-Vías de administración de nanosistemas terapéuticos. |
Tema 3: Nanosistemas de transporte de fármacos: tipos, métodos de preparación e caracterización. |
-Lípidos, micelas, polímeros, partículas inorgánicas, materiais de carbono, etc.
-Métodos de preparación, funcionalización, caracterización e encapsulación de fármacos. |
Tema 4: Mecanismos de internalización, tráfico intracelular e estratexias de escape endosomal de nanosistemas. |
-Tipos de endocitose de nanosistemas.
-Efecto da formación da coroa proteica en nanosistemas.
-Tráfico intracelular e barreiras para a liberación efectiva.
-Estratexias de escape endosomal. |
Tema 5: Vectorización de nanosistemas: Estratexias pasivas e activas de orientación selectiva. |
-Estratexias de vectorización pasiva: Efecto de permeabilidade e retención incrementada (efecto EPR). Nanopartículas de circulación estendida.
-Estratexias de vectorización activa: Transporte mediado por interaccións ligando-receptor. Nanoplataformas sensibles a estímulos. |
Tema 6 : Nanosistemas de transporte de proteínas e xenes. |
-Sistemas de expresión e purificación de proteínas na industria farmacéutica.
-Estratexias de formulación para cargos proteicos.
-Vectores de terapia xénica viral e non viral; Nanovacunas, terapia CAR-T. |
Tema 7: Aspectos éticos e legais de nanosistemas. |
Principais consideracións de bioseguridade dos nanosistemas terapéuticos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C7 C8 C9 |
18 |
35.5 |
53.5 |
Seminario |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C4 C7 C8 C9 |
10 |
20 |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C7 C8 C9 |
2 |
2 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 B6 B7 B8 B9 B10 B12 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os temas da materia serán impartidos polos profesores coa axuda de medios audiovisuais. A documentación pertinente porase a disposición dos alumnos no Campus Virtual. |
Seminario |
Realización e exposición dun traballo tutelado centrado no deseño dun nanosistema terapéutico e a súa aplicación no tratamento dunha patoloxía humana. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe e que pode combinar distintos tipos de pregunta incluíndo preguntas de resposta múltiple, de asociación, explicativas ou de resolución de problema. |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse unha serie de actividades no laboratorio de prácticas relacionadas coa encapsulación de fármacos en diversos nanosistemas terapéuticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Proba obxectiva |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Avaliarase a calidade do traballo e a súa presentación en clase.
Mediante unha proba obxectiva avaliaranse os coñecementos adquiridos durante as clases expositivas.
Avaliarase o informe e/ou tarefas que han de entregar os alumnos ao profesor/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C4 C7 C8 C9 |
Avaliarase a calidade do traballo e a súa presentación en clase. |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C1 C7 C8 C9 |
Mediante unha proba obxectiva avaliaranse os coñecementos adquiridos durante as clases expositivas. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A5 A7 A10 B6 B7 B8 B9 B10 B12 |
Avaliarase o informe e/ou tarefas que han de entregar os alumnos ao profesor/a. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás prácticas é condición necesaria para a consideración de presentado e poder avaliar o exame final. O exame final da primeira convocatoria (ao finalizar o 2º cuadrimestre) representará o 60% da cualificación final e o 40% restante constituirao a memoria de prácticas e a exposición do traballo tutelado (20% e 20%, respectivamente). Para aplicar as porcentaxes indicadas o alumno deberá obter no exame unha nota superior a 4 sobre 10. Considerarase alumno presentado todo aquel que participase nas Prácticas e entregase o traballo avaliable. Excepcionalmente, no caso de que o/a estudante, por razóns
xustificadas, non puidera realizar toda as probas de avaliación continua (estudantes con dedicación a tempo parcial, circunstancias específicas de
aprendizaxe e apoio á diversidade ou circunstancias sobrevidas), adoptaránse as
medidas o realizaranse as actividades axeitadas que non perxudiquen a súa
avaliación. Na segunda convocatoria (Xullo) terase en conta tanto o resultado do exame coma a do traballo avaliable e das prácticas para a calificación final. Na convocatoria extraordinaria (Decembro) terase en conta tanto o resultado do exame coma a do traballo avaliable e das prácticas para a calificación final. A realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, suporá directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da materia na que se cometeu: o alumno será cualificado con suspenso (cualificación numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto se a infracción cométese na primeira oportunidade como na segunda. Para iso, procederase a modificar a súa cualificación no acto de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-Nanotechnology in Drug Delivery. Editors : Melgardt M. Villiers, Pornanong Aramwit, Glen S. Kwon (2008). Publisher Springer. ISBN: 978-0-387-77668-2 DOI https://doi.org/10.1007/978-0-387-77667-5 - Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery, and Treatment.Editors: Mahendra Rai, Mehdi Razzaghi-Abyaneh, Avinash P. Ingle (2021). John Wiley & Sons Ltd. India. ISBN:9781119671732|DOI:10.1002/9781119671732. -Physiological Pharmaceutics Barriers to Drug Absorption .Neena Washington;,Clive Washington;Clive Wilson. CRC press. ISBN 9780429204593 |
Bibliografía complementaria
|
|
- Nanoparticulate Materials: Synthesis, Characterization, and Processing. Kathy Lu (2012). John Wiley & Sons, Inc. Estados Undos. ISBN:9781118408995 |DOI:10.1002/9781118408995 - Tratado General de Biofarmacia y Farmacocinética, Domenech, J., Martínez, J. Peraire, C.Vol. 1 1ª Edición ISBN 9788499589527 - The Handbook of Nanomedicine. Kewal J Jain. Humana Press ISBN: 978-1-60327-318-3 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 2/610G04030 | Técnicas de Caracterización de Nanomateriais 1/610G04025 | Fundamentos de Biotecnoloxía/610G04029 | Síntese e Preparación de Nanomateriais/610G04020 | Bioloxía Celular/610G04003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase aos alumnos tomar apuntes/notas nas clases e realizar un seguimento da materia ao longo do curso. Recomendacións Sustentabilidade Medio Ambiente, Persoa e Igualdade de Xénero: Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social do "Plan de Acción Green Campus" 1.- A entrega dos traballos tutelados que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentibilidade nos comportamentos persoais e profesionais 3. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso idóneo, igualitario e proveitoso á vida universitaria 4. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. Así mesmo, se se identificasen situacións adversas por razón de xénero, tomaranse medidas para corrixilas. 5. Enténdese que o alumnado universitario debe ter asumidas as capacidades lingüísticas en relación coa expresión oral e escrita. Por tanto, será primordial e levará a cabo obrigatoriamente a corrección ortográfica (ortografía, acentuación e puntuación), gramatical e léxica nos traballos e exames realizados como condición imprescindible para superar a materia. Nesta materia aplicaranse os criterios xerais da UDC, no seu compromiso
da perspectiva de xénero. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC (https://www.udc.es/es/normativa/academica/). |
|