Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Fundamentos de Auditoría Código 611506001
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Vara Arribas, Ricardo Jose
Correo electrónico
ricardo.vara@udc.es
Profesorado
Vara Arribas, Ricardo Jose
Correo electrónico
ricardo.vara@udc.es
Web
Descrición xeral Obxectivos: Os fundamentos da auditoría son un tema esencial na formación dun futuro auditor, xa que o seu obxectivo é transmitir as bases sobre as que se basea esta actividade profesional. Estas bases son o marco regulador e o enfoque de risco de auditoría.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Conocimiento del marco normativo de la auditoría de cuentas. AP3
AP4
BP10
CP5
Capacidad para obtener una adecuada comprensión del negocio objeto de auditoría. AP5
AP7
Conocer la forma en que la empresa pone en marcha los diferentes procesos, la forma de realizarlos y la forma de controlarlos. AP8
AP11
AP12
BP4
BP10
CP2
CP3
CP9
Evaluar los riesgos derivados de los procesos, tanto desde el punto de vista de la detección de los errores en que se pueda incurrir como desde la disuasión de los posibles fraudes que pudieran cometerse. AP8
BP4
CP2
CP3
CP9
Planificar la auditoría en función de la evaluación realizada. AP9
AP10
CP9
Independencia, integridad y objetividad en la actividad del auditor BP4
BP10
CP8
CP10

Contidos
Temas Subtemas
Introdución á auditoría das contas
Marco legal da auditoría. Normas de auditoría internacionais adoptadas pola Unión Europea
Regulación da profesión de auditoría en España
Ética e responsabilidade dos auditores
O control interno da entidade auditada
Obtención de probas Técnicas de mostraxe
Importancia relativa e risco de auditoría
Os procedementos de auditoría
O contrato de auditoría de contas
Planificación do traballo de auditoría
Temario a desenvolver nas aulas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B4 B10 C2 C3 C5 C8 C9 C10 4 4 8
Discusión dirixida A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B4 B10 C2 C3 C5 C8 C9 10 20 30
Sesión maxistral A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B4 B10 C2 C3 14 14 28
Solución de problemas A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B4 B10 C2 C3 C5 C8 C9 13 52 65
Proba mixta A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 C2 C3 C5 C9 2 10 12
Análise de fontes documentais A3 A4 A5 A7 A9 A11 A12 C5 1 2 3
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Exposición en grupo de items concretos del contenido de la asignatura.
Discusión dirixida Debates sobre cuestiones planteadas por el profesor.
Sesión maxistral Explicaciones teóricas y prácticas del temario de la asignatura.
Solución de problemas Supuestos prácticos sobre el temario de la asignatura.
Proba mixta Examen teórico-práctico sobre el contenido de la asignatura.
Análise de fontes documentais Análisis de fuentes documentales de carácter normativo y doctrinal

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición

Tutorías de ayuda para la resolución de problemas.

Para los alumnos con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, se acordará al inicio del curso un calendario específico de tutorías compatible con su dedicación, motivo por el cual dicho alumnado deberá ponerse en contacto con el profesor en los primeros diez días del cuatrimestre en que la materia se imparta, con el fin de fijar el citado calendario.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A3 A4 A5 A7 A9 A11 A12 C5 Análisis de fuentes documentales de carácter normativo y doctrinal 10
Solución de problemas A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B4 B10 C2 C3 C5 C8 C9 Resolución de ejercicios prácticos planteados en el aula. 40
Proba mixta A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 C2 C3 C5 C9 Examen teórico-práctico sobre el contenido de la asignatura. 50
 
Observacións avaliación

NORMATIVA
DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados coa "dispensa
académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e
"fraude académico" rexiranse de acordo coa normativa académica
vixente da UDC.

OPORTUNIDADES
DE AVALIACIÓN:

  • Primeira
    oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da
    asignatura no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do
    cuadrimestre.
  • Segunda
    oportunidad: sempre que se cumpla o requisito de asistencia señalado en el
    punto 2, prevalecerá a cualificación máis alta entre a nota obtida no exame
    final de 2ª oportunidade e o promedio de ponderar o exame coa nota de
    avaliación continua obtida durante o cuadrimestre.
  • Convocatoria
    adiantada: Será avaliada polo medio dunha proba mixta que supondrá o 100 % da
    cualificación final.

OUTRAS
OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:

  1. Estudiantes
    con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
    exención de asistencia: excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultad
    para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do
    curso nun calendario específico de datas compatibles. coa súa dedicación polo
    que é obrigatorio que contactar co docente nos primeiros 10 días do
    cuatrimestre 
  2. Con
    carácter xeral, sen perxuicio do indicado para o alumnado co recoñecemento de
    dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
    require a asistencia a clase para optar á parte da cualificación correspondente
    á avaliación continua, tanto en primera oportunidad como en segunda
    oportunidad.
  3. A
    solución de problemas poderá realizarse durante o desenvolvemento das clases e
    sen necesidade de aviso anterior. Todo elo require unha asistencia activa e
    participativa pola parte do alumno ademais do estudo actualizado do material
    facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia
    a clase e as intervencións orais e escritas dos alumnos.
  4. Realización
    de probas de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
    dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de
    información. O alumno será calificado con "suspenso" (calificación
    numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a
    comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
    ello, se modificará a súa cualificación no informe da primeira oportunidade, no
    caso de ser necesario. O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo
    coa normativa vixente.
  5. Calificación
    de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de
    avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
    final, con independencia da cualificación alcanzada.

 


Fontes de información
Bibliografía básica Alvin A. Arens, Randal J. Elder, Mark S. Beasley (2007). Auditoría : un enfoque integral (11ª ED). Pearson Educación
Larriba Díaz-Zorita, Alejandro (2015). Auditoría de cuentas anuales (2 volúmenes). Madrid: CEF
Varios Autores (2018). Manual Auditoría. Editorial Francis Lefevre
ICAC (2022). NORMATIVA DE AUDITORIA. https://www.icac.gob.es/normativas/nacionales#portada
ICAC (2012). Normativa sobre auditoría de cuentas en España, (3ª ED).

Normativa de consulta: DIRECTIVA 2014/56/UE DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 16 de abril de 2014 relativa a la auditoría de cuentas Real Decreto Legislativo 1/2010, de 2 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Sociedades de Capital. (LSC  Art. 263 a 271) Nueva Ley 22/2015, de 20 de julio, de Auditoría de Cuentas. Reglamento de desarrollo de la Ley de Auditoría de Cuentas, aprobado mediante Real Decreto 2/2021, de 12 de enero.

Bibliografía complementaria (). .
IFAC/ICAC (2013). Normas Internacionales de Auditoría. http://www.icac.meh.es/Temp/20130627190704.PDF


Links de interés:

http://www.icjce.es/images/pdfs/CALIDAD/icjce-guiaorientativaimplantacionscciparapymfa.1ed.pdf

http://www.ifac.org/publications-resources/guide-using-international-standards-auditing-audits-small-and-medium-sized-en

Normativa:


Ley 22/2015, de 20 de julio, de Auditoría de Cuentas.
https://www.boe.es/boe/dias/2015/07/21/pdfs/BOE-A-2015-8147.pdf
 

Real Decreto 1517/2011, de 31 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento que desarrolla el texto refundido de la Ley de Auditoría de Cuentas.http://boe.es/boe/dias/2011/11/04/pdfs/BOE-A-2011-17395.pdf

Resolución de 15 de octubre de 2013, del Instituto de Contabilidad y Auditoría de Cuentas, por la que se publican las nuevas Normas Técnicas de Auditoría, resultado  de la adaptación de las Normas Internacionales de Auditoría para su aplicación en España (NIA-ES) http://www.icac.meh.es/Temp/20140908121330.PDF

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural.
2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos.
3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero.
4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade.
5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas.
6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías