Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender los conceptos básicos del enfoque de riesgos inherente a la auditoría de cuentas. |
AP3 AP4 AP8
|
BP10
|
CP3
|
Aplicación práctica del enfoque de riesgos a los ciclos y áreas más significativas de las cuentas anuales. |
AP8 AP9
|
BP10
|
CP2 CP6 CP9 CP11
|
Evaluar los riesgos derivados de los procesos, tanto desde el punto de vista de la detección de los errores en que se pueda incurrir como desde la disuasión de los posibles fraudes que pudieran cometerse. |
AP8 AP9
|
|
CP2 CP3 CP6 CP9
|
Diseño de pruebas de auditoría adecuadas a los objetivos de auditoria perseguidos. |
AP8 AP9
|
|
CP2 CP3 CP6 CP9 CP11
|
Ejecutar la auditoría en función de la planificación previamente realizada. |
|
BP10
|
CP2 CP3 CP6 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Auditoría de activos materiais, inmateriais e financeiros Auditoría de recursos propios Auditoría de pasivos financeiros Auditoría de produtos financeiros, garantías e garantías Auditoría de coberturas contables Auditoría de tesorería e elementos asociados Auditoría de inventarios e créditos e débedas por operacións comerciais Auditoría de operacións en moeda estranxeira Auditoría de provisións, continxencias e compromisos Auditoría do resultado |
A desenvolver en clase |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A4 A8 A9 B10 C2 C3 C6 C9 C11 |
4 |
4 |
8 |
Discusión dirixida |
A3 A4 A8 A9 B10 C2 C3 C6 C9 C11 |
10 |
20 |
30 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A8 A9 B10 C11 |
14 |
14 |
28 |
Solución de problemas |
A3 A4 A8 A9 B10 C2 C3 C6 C9 C11 |
13 |
52 |
65 |
Proba mixta |
A3 A4 A8 A9 B10 C2 C3 C9 |
2 |
10 |
12 |
Análise de fontes documentais |
A3 A4 A9 C3 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Exposición en grupo de items concretos del contenido de la asignatura. |
Discusión dirixida |
Debates sobre cuestiones planteadas por el profesor. |
Sesión maxistral |
Explicaciones teóricas y prácticas del temario de la asignatura. |
Solución de problemas |
Supuestos prácticos sobre el temario de la asignatura. |
Proba mixta |
Examen teórico-práctico sobre el contenido de la asignatura. |
Análise de fontes documentais |
Análisis de fuentes documentales de carácter normativo y doctrinal. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Tutorías de ayuda para la resolución de problemas.
Para los alumnos con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia, se acordará al inicio del curso un calendario específico de tutorías compatible con su dedicación, motivo por el cual dicho alumnado deberá ponerse en contacto con el profesor en los primeros diez días del cuatrimestre en que la materia se imparta, con el fin de fijar el citado calendario.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A3 A4 A9 C3 |
Análisis de fuentes documentales de carácter normativo y doctrinal |
10 |
Solución de problemas |
A3 A4 A8 A9 B10 C2 C3 C6 C9 C11 |
Resolución de ejercicios prácticos planteados en el aula. |
40 |
Proba mixta |
A3 A4 A8 A9 B10 C2 C3 C9 |
Examen teórico-práctico sobre el contenido de la asignatura. |
50 |
|
Observacións avaliación |
NORMATIVA
DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados coa "dispensa
académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e
"fraude académico" rexiranse de acordo coa normativa académica
vixente da UDC. OPORTUNIDADES
DE AVALIACIÓN: - Primeira
oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da
asignatura no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do
cuadrimestre. - Segunda
oportunidad: sempre que se cumpla o requisito de asistencia señalado en el
punto 2, prevalecerá a cualificación máis alta entre a nota obtida no exame
final de 2ª oportunidade e o promedio de ponderar o exame coa nota de
avaliación continua obtida durante o cuadrimestre. - Convocatoria
adiantada: Será avaliada polo medio dunha proba mixta que supondrá o 100 % da
cualificación final.
OUTRAS
OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: - Estudiantes
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia: excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultad
para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do
curso nun calendario específico de datas compatibles. coa súa dedicación polo
que é obrigatorio que contactar co docente nos primeiros 10 días do
cuatrimestre - Con
carácter xeral, sen perxuicio do indicado para o alumnado co recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
require a asistencia a clase para optar á parte da cualificación correspondente
á avaliación continua, tanto en primera oportunidad como en segunda
oportunidad. - A
solución de problemas poderá realizarse durante o desenvolvemento das clases e
sen necesidade de aviso anterior. Todo elo require unha asistencia activa e
participativa pola parte do alumno ademais do estudo actualizado do material
facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia
a clase e as intervencións orais e escritas dos alumnos. - Realización
de probas de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de
información. O alumno será calificado con "suspenso" (calificación
numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
ello, se modificará a súa cualificación no informe da primeira oportunidade, no
caso de ser necesario. O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo
coa normativa vixente. - Calificación
de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alvin A. Arens, Randal J. Elder, Mark S. Beasley (2007). Auditoría : un enfoque integral (11ª ED). Pearson Educación
Larriba Díaz-Zorita, Alejandro (2015). Auditoría de cuentas anuales (2 volúmenes). Madrid: CEF
Varios autores (2018). Manual de Auditoría. FRANCIS LEFEBVRE
ICAC (2022). NORMATIVA DE AUDITORIA. https://www.icac.gob.es/normativas/nacionales#portada |
Normativa:
DIRECTIVA 2014/56/UE DEL PARLAMENTO EUROPEO Y DEL CONSEJO de 16 de abril de 2014 relativa a la auditoría de cuentas
Real Decreto Legislativo 1/2010, de 2 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Sociedades de Capital. (LSC ? Art. 263 a 271)
Nueva Ley 22/2015, de 20 de julio, de Auditoría de Cuentas.
Real Decreto 1517/2011, de 31 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento que desarrolla el texto refundido de la Ley de Auditoría de Cuentas (RAC).
Resolución de 15 de octubre de 2013, del Instituto de Contabilidad y Auditoría de Cuentas, por la que se publican las nuevas Normas Técnicas de Auditoría, resultado de la adaptación de las Normas Internacionales de Auditoría para su aplicación en España (NIA-ES) http://www.icac.meh.es/Temp/20140908121330.PDF |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural. 2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos. 3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero. 4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade. 5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas. 6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.
|
|