Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos criterios para rexistrar e avaliar os elementos dos estados financeiros incluídos no
regulación da información financeira actual das empresas españolas. |
AP2 AP7 AP9
|
|
|
Capacidade para interpretar as normas legais relativas ao rexistro e valoración das operacións económicas. |
AP2 AP6 AP12
|
|
|
Capacidade para aplicar os principios básicos contidos no marco conceptual para emitir un xuízo sobre cuestións que non están expresamente incluídas na norma. |
|
BP10
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP9 CP11
|
Capacidade para interpretar as contas anuais. |
AP1 AP5
|
BP1 BP4 BP10 BP12
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP11
|
Avaliar os feitos suxeitos a rexistro e valoración facendo prevalecer o principio de sustancia económica da operación sobre a súa forma xurídica para garantir a correcta aplicación do principio de imaxe fiel. |
|
BP8
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Marco conceptual da contabilidade financeira: evolución histórica e estudo comparativo.
Normas de rexistro e valoración do Plan Xeral de Contabilidade.
Consultas publicadas polo Instituto de Contabilidade e Auditoría de Contas.
Análise subxectiva da entidade. Características e entorno.
Análise descritiva da estrutura patrimonial, dos resultados e da situación financeira da entidade.
O uso de información financeira nos mercados de capitais. Earning management (xestión de resultados) |
Non se precisa maior detalle. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C11 |
3 |
3 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C8 C11 |
25 |
25 |
50 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 |
14 |
56 |
70 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C1 C2 C3 C4 C5 C8 C9 C11 |
1 |
0 |
1 |
Presentación oral |
A5 B1 B10 C2 C3 C4 |
1 |
0 |
1 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
3 |
15 |
18 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A7 A9 A12 B10 B12 B8 C5 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debates sobre cuestións formuladas polo profesor. |
Sesión maxistral |
Explicacións teóricas e prácticas do programa da materia. |
Solución de problemas |
Supostos prácticos sobre o programa da materia. |
Estudo de casos |
Análise dun problema baseado nunha empresa real. |
Presentación oral |
Exposición dun caso. |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre o contido da materia. |
Análise de fontes documentais |
Análise de fontes documentais de carácter normativo e doutrinal |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Titorías para axudar a resolver problemas.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, ao comezo do curso acordarase un horario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que o alumnado esta situación deberían poñerse en contacto co profesorado que imparte a materia mas dotas primarias semanas do curso, para establecer o calendario mencionado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 |
Resolución de exercicios prácticos propostos na clase. |
50 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
NORMATIVA
DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados coa "dispensa
académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e
"fraude académico" rexiranse de acordo coa normativa académica
vixente da UDC. OPORTUNIDADES
DE AVALIACIÓN: - Primeira
oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da
asignatura no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do
cuadrimestre. - Segunda
oportunidad: sempre que se cumpla o requisito de asistencia señalado en el
punto 2, prevalecerá a cualificación máis alta entre a nota obtida no exame
final de 2ª oportunidade e o promedio de ponderar o exame coa nota de
avaliación continua obtida durante o cuadrimestre. - Convocatoria
adiantada: Será avaliada polo medio dunha proba mixta que supondrá o 100 % da
cualificación final.
OUTRAS
OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: - Estudiantes
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia: excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultad
para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do
curso nun calendario específico de datas compatibles. coa súa dedicación polo
que é obrigatorio que contactar co docente nos primeiros 10 días do
cuatrimestre - Con
carácter xeral, sen perxuicio do indicado para o alumnado co recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
require a asistencia a clase para optar á parte da cualificación correspondente
á avaliación continua, tanto en primera oportunidad como en segunda
oportunidad. - A
solución de problemas poderá realizarse durante o desenvolvemento das clases e
sen necesidade de aviso anterior. Todo elo require unha asistencia activa e
participativa pola parte do alumno ademais do estudo actualizado do material
facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia
a clase e as intervencións orais e escritas dos alumnos. - Realización
de probas de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de
información. O alumno será calificado con "suspenso" (calificación
numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
ello, se modificará a súa cualificación no informe da primeira oportunidade, no
caso de ser necesario. O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo
coa normativa vixente. - Calificación
de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
España, Legislación (2023). Real Decreto 1159/2010, de 17 de septiembre, por el que se aprueban las Normas para la Formulación de Cuentas Anuales Consolidadas y se modifica el Plan General de Contabilidad aprobado por Real Decre.
España, Legislación (2023). Real Decreto 1514/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad.
España, Legislación (2023). Real Decreto 1515/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad de Pequeñas y Medianas Empresas y los criterios contables específicos para microempresas.. |
- Resoluciones publicadas por el ICAC en desarrollo del PGC.
DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES: http://www.icac.meh.es http://www.cnmv.es http://www.aeca.es https://www.boe.es/biblioteca_juridica/codigos/codigo.php?id=89&modo=2&nota=0&tab=2 |
Bibliografía complementaria
|
González Pascual , J (2016). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. Madrid: Pirámide
Herrador Alcaide, Teresa (2023). Contabilidad financiera avanzada. Madrid: Editorial Sanz y Torres
García Osma, Gill de Albornoz Noguer y Gisbert Clemente (2005). La investigación sobre earnings management. Revista Española de Financiación y Contabilidad, 34 (127): 1001-1033. . Madrid: AECA
Mora Lavandera, Agustín (2015). Resoluciones del ICAC de desarrollo del Plan General de Contabilidad Estudio completo con casos prácticos. Pamplona: Lex Nova |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade Sectorial/611506006 | Contabilidade Superior II/611506007 |
|
Observacións |
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural. 2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos. 3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero. 4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade. 5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas. 6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.
|
|