Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Contabilidade Superior I Código 611506004
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Rodríguez Sánchez, Carlos Enrique
Correo electrónico
carlos.rodriguez.sanchez@udc.es
Profesorado
Rodríguez Sánchez, Carlos Enrique
Correo electrónico
carlos.rodriguez.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral Obxectivos: O seu obxectivo é profundar no coñecemento dos criterios para rexistrar e avaliar os elementos dos estados financeiros incluídos na normativa de información financeira actual das empresas españolas, con especial referencia ás cuestións de interpretación da norma, seguindo a doutrina. procedentes das consultas publicadas polo Instituto de Contabilidade e Auditoría de Contas e por outras entidades que emiten normas, tanto nacionais como internacionais.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento dos criterios para rexistrar e avaliar os elementos dos estados financeiros incluídos no regulación da información financeira actual das empresas españolas. AP2
AP7
AP9
Capacidade para interpretar as normas legais relativas ao rexistro e valoración das operacións económicas. AP2
AP6
AP12
Capacidade para aplicar os principios básicos contidos no marco conceptual para emitir un xuízo sobre cuestións que non están expresamente incluídas na norma. BP10
CP2
CP3
CP4
CP5
CP9
CP11
Capacidade para interpretar as contas anuais. AP1
AP5
BP1
BP4
BP10
BP12
CP2
CP3
CP4
CP5
CP11
Avaliar os feitos suxeitos a rexistro e valoración facendo prevalecer o principio de sustancia económica da operación sobre a súa forma xurídica para garantir a correcta aplicación do principio de imaxe fiel. BP8
CP1
CP2
CP3
CP4
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Marco conceptual da contabilidade financeira: evolución histórica e estudo comparativo.
Normas de rexistro e valoración do Plan Xeral de Contabilidade.
Consultas publicadas polo Instituto de Contabilidade e Auditoría de Contas.
Análise subxectiva da entidade. Características e entorno.
Análise descritiva da estrutura patrimonial, dos resultados e da situación financeira da entidade.
O uso de información financeira nos mercados de capitais. Earning management (xestión de resultados)
Non se precisa maior detalle.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C11 3 3 6
Sesión maxistral A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C8 C11 25 25 50
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 14 56 70
Estudo de casos A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C1 C2 C3 C4 C5 C8 C9 C11 1 0 1
Presentación oral A5 B1 B10 C2 C3 C4 1 0 1
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 3 15 18
Análise de fontes documentais A1 A2 A7 A9 A12 B10 B12 B8 C5 1 2 3
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debates sobre cuestións formuladas polo profesor.
Sesión maxistral Explicacións teóricas e prácticas do programa da materia.
Solución de problemas Supostos prácticos sobre o programa da materia.
Estudo de casos Análise dun problema baseado nunha empresa real.
Presentación oral Exposición dun caso.
Proba mixta Exame teórico-práctico sobre o contido da materia.
Análise de fontes documentais Análise de fontes documentais de carácter normativo e doutrinal

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Titorías para axudar a resolver problemas.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, ao comezo do curso acordarase un horario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que o alumnado esta situación deberían poñerse en contacto co profesorado que imparte a materia mas dotas primarias semanas do curso, para establecer o calendario mencionado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 Resolución de exercicios prácticos propostos na clase. 50
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 Exame teórico-práctico dos contidos da materia. 50
 
Observacións avaliación

NORMATIVA
DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados coa "dispensa
académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e
"fraude académico" rexiranse de acordo coa normativa académica
vixente da UDC.

OPORTUNIDADES
DE AVALIACIÓN:

  • Primeira
    oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da
    asignatura no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do
    cuadrimestre.
  • Segunda
    oportunidad: sempre que se cumpla o requisito de asistencia señalado en el
    punto 2, prevalecerá a cualificación máis alta entre a nota obtida no exame
    final de 2ª oportunidade e o promedio de ponderar o exame coa nota de
    avaliación continua obtida durante o cuadrimestre.
  • Convocatoria
    adiantada: Será avaliada polo medio dunha proba mixta que supondrá o 100 % da
    cualificación final.

OUTRAS
OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:

  1. Estudiantes
    con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
    exención de asistencia: excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultad
    para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do
    curso nun calendario específico de datas compatibles. coa súa dedicación polo
    que é obrigatorio que contactar co docente nos primeiros 10 días do
    cuatrimestre 
  2. Con
    carácter xeral, sen perxuicio do indicado para o alumnado co recoñecemento de
    dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
    require a asistencia a clase para optar á parte da cualificación correspondente
    á avaliación continua, tanto en primera oportunidad como en segunda
    oportunidad.
  3. A
    solución de problemas poderá realizarse durante o desenvolvemento das clases e
    sen necesidade de aviso anterior. Todo elo require unha asistencia activa e
    participativa pola parte do alumno ademais do estudo actualizado do material
    facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia
    a clase e as intervencións orais e escritas dos alumnos.
  4. Realización
    de probas de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
    dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de
    información. O alumno será calificado con "suspenso" (calificación
    numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a
    comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
    ello, se modificará a súa cualificación no informe da primeira oportunidade, no
    caso de ser necesario. O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo
    coa normativa vixente.
  5. Calificación
    de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de
    avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
    final, con independencia da cualificación alcanzada.


Fontes de información
Bibliografía básica España, Legislación (2023). Real Decreto 1159/2010, de 17 de septiembre, por el que se aprueban las Normas para la Formulación de Cuentas Anuales Consolidadas y se modifica el Plan General de Contabilidad aprobado por Real Decre.
España, Legislación (2023). Real Decreto 1514/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad.
España, Legislación (2023). Real Decreto 1515/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad de Pequeñas y Medianas Empresas y los criterios contables específicos para microempresas..

- Resoluciones publicadas por el ICAC en desarrollo del PGC.

DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES:

http://www.icac.meh.es

http://www.cnmv.es

http://www.aeca.es

https://www.boe.es/biblioteca_juridica/codigos/codigo.php?id=89&modo=2&nota=0&tab=2

Bibliografía complementaria González Pascual , J (2016). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. Madrid: Pirámide
Herrador Alcaide, Teresa (2023). Contabilidad financiera avanzada. Madrid: Editorial Sanz y Torres
García Osma, Gill de Albornoz Noguer y Gisbert Clemente (2005). La investigación sobre earnings management. Revista Española de Financiación y Contabilidad, 34 (127): 1001-1033. . Madrid: AECA
Mora Lavandera, Agustín (2015). Resoluciones del ICAC de desarrollo del Plan General de Contabilidad Estudio completo con casos prácticos. Pamplona: Lex Nova


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Contabilidade Sectorial/611506006
Contabilidade Superior II/611506007

Observacións

1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural.

2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos.

3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero.

4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade.

5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas.

6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.




(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías