Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Normas Internacionais de Información Financeira Código 611506005
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Puime Guillén, Félix
Correo electrónico
felix.puime@udc.es
Profesorado
Alvarez Dominguez, Maria America
Puime Guillén, Félix
Ruiz Lamas, Fernando
Correo electrónico
america.alvarez@udc.es
felix.puime@udc.es
fernando.ruiz@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo e aplicación dos Estándares Internacionais de Información Financeira, a súa adopción pola Unión Europea e a comparación co Plan Xeral de Contabilidade e as súas normas de desenvolvemento.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os criterios para rexistrar e avaliar os elementos dos estados financeiros incluídos nas Normas Internacionais de Información Financeira (NIIF) do International Accounting Standards Board (IASB), con especial referencia aos adoptados pola Unión Europea. AP2
BP8
BP10
CP5
CP11
Profundizar nos aspectos que presentan diferenzas con respecto ás normas de contabilidade de ámbito exclusivamente español. AP9
AP12
CP4
Capacidade para interpretar as NIIF e as súas interpretacións, así como para aplicar os principios básicos contidos no marco conceptual, para emitir un xuízo sobre cuestións que non se inclúen expresamente nas normas. AP7
BP1
BP12
CP2
CP3
CP9
Valorar os feitos suxeitos a rexistro e valoración, facendo prevalecer o principio da sustancia económica da operación sobre a súa forma xurídica, para aplicar correctamente o principio de imaxe fiel, garantindo o cumprimento dos requisitos básicos da información no marco conceptual de referencia. AP5
AP6
BP4
CP8

Contidos
Temas Subtemas
O IASB: orixes, obxectivos e organización.
NIIF na Unión Europea: proceso de validación.
Normas Internacionais de Información Financeira. Clasificación e contidos.
Bases para as conclusións das regras.
Guías de aplicacións
Apéndices ás normas.
Procesos actuais de revisión das normas e proxectos actuais de novas normas
Se detallará ao comezo das clases.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C11 2 2 4
Sesión maxistral A2 A5 A6 A7 A9 A12 C11 10 10 20
Solución de problemas A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C4 C5 C9 C11 7 28 35
Proba mixta A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 1 5 6
Análise de fontes documentais A2 A6 A9 B10 B12 B8 C5 2 6 8
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debates sobre cuestións formuladas polo profesor.
Sesión maxistral Explicacións teóricas e prácticas do programa da materia.
Solución de problemas Suposicións prácticas sobre o programa da materia.
Proba mixta Exame teórico-práctico sobre o contido da materia.
Análise de fontes documentais Análise de fontes documentais de carácter normativo e doutrinario.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
Titorías para axudar a resolver problemas.

Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, ao comezo do curso acordarase un horario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que os primeiros alumnos deberían poñerse en contacto co profesor na primeira. dez días do semestre no que se imparte a materia, para establecer o calendario mencionado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C4 C5 C9 C11 Resolución de exercicios prácticos propostos na clase. 10
Análise de fontes documentais A2 A6 A9 B10 B12 B8 C5 Avaliación dos traballos de análise das Normas Internacionais de Información Financeira e a súa comparación coas normas de contabilidade españolas. 40
Proba mixta A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 Exame teórico-práctico dos contidos da materia. 50
 
Observacións avaliación

NORMATIVA
DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados coa "dispensa
académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e
"fraude académico" rexiranse de acordo coa normativa académica
vixente da UDC.

OPORTUNIDADES
DE AVALIACIÓN:

  • Primeira
    oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da
    asignatura no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do
    cuadrimestre.
  • Segunda
    oportunidad: sempre que se cumpla o requisito de asistencia señalado en el
    punto 2, prevalecerá a cualificación máis alta entre a nota obtida no exame
    final de 2ª oportunidade e o promedio de ponderar o exame coa nota de
    avaliación continua obtida durante o cuadrimestre.
  • Convocatoria
    adiantada: Será avaliada polo medio dunha proba mixta que supondrá o 100 % da
    cualificación final.

OUTRAS
OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:

  1. Estudiantes
    con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
    exención de asistencia: excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultad
    para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do
    curso nun calendario específico de datas compatibles. coa súa dedicación polo
    que é obrigatorio que contactar co docente nos primeiros 10 días do
    cuatrimestre 
  2. Con
    carácter xeral, sen perxuicio do indicado para o alumnado co recoñecemento de
    dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
    require a asistencia a clase para optar á parte da cualificación correspondente
    á avaliación continua, tanto en primera oportunidad como en segunda
    oportunidad.
  3. A
    solución de problemas poderá realizarse durante o desenvolvemento das clases e
    sen necesidade de aviso anterior. Todo elo require unha asistencia activa e
    participativa pola parte do alumno ademais do estudo actualizado do material
    facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia
    a clase e as intervencións orais e escritas dos alumnos.
  4. Realización
    de probas de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
    dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de
    información. O alumno será calificado con "suspenso" (calificación
    numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a
    comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
    ello, se modificará a súa cualificación no informe da primeira oportunidade, no
    caso de ser necesario. O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo
    coa normativa vixente.
  5. Calificación
    de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de
    avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
    final, con independencia da cualificación alcanzada.


Fontes de información
Bibliografía básica IFRS (). 2018 IFRS® Standards (Blue Book) Consolidated without early application. London
(). http://eur-lex.europa.eu/homepage.html.
(). www.cnmv.es .
(). www.efrag.org.
(). www.icac.meh.es.
(). www.ifrs.org.

DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES:

http://www.icac.meh.es

http://www.cnmv.es

Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade Superior I/611506004

Materias que continúan o temario
Contabilidade Superior II/611506007

Observacións
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural.
2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos.
3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero.
4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade.
5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas.
6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías