Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Contabilidade Superior II Código 611506007
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Borrajo Dios, Jorge
Correo electrónico
jorge.borrajo@udc.es
Profesorado
Borrajo Dios, Jorge
Rodríguez Sánchez, Carlos Enrique
Correo electrónico
jorge.borrajo@udc.es
carlos.rodriguez.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral O principal obxectivo do curso é ofrecer ao alumno unha visión práctica de como trasladar ao plano contable as distintas operacións de orde mercantil ou contable que se poden dar no ámbito da empresa.

Os fundamentos normativos do curso recollen as novidades lexislativas que afectan á materia tales como o Real Decreto Lexislativo 2/2010, do 2 de xullo, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei de Sociedades de Capital ou a nova normativa sobre formulación de contas anuais consolidadas.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Afondar no estudo da normativa aplicable na elaboración e presentación de contas anuais por parte dos grupos de empresas españolas, diferenciando a casuística dos grupos que emiten valores negociables nos mercados secundarios organizados da Unión Europea. AP1
AP2
BP3
BP8
BP10
CP11
CP12
Capacidade para interpretar as normas legais relativas á formulación de contas anuais consolidadas de grupos de empresas, tanto nacionais como internacionais. AP5
AP7
AP12
BP1
BP3
CP1
CP2
CP3
CP4
CP6
CP7
CP9
Capacidade para avaliar prospectivamente o rendemento económico e financeiro dunha empresa ou grupo de empresas en función da información financeira dispoñible en cada ambiente. Ser capaz de revisar o sistema de información contable dunha empresa ou grupo de empresas. AP5
AP6
AP7
AP12
BP3
CP6
CP7
CP9
CP12
Valorar as implicacións dunha correcta aplicación das normas na representación dunha imaxe real dos activos, a situación financeira e os resultados do grupo de empresas como entidade na que se informa. BP1
BP8
BP10
CP11
CP12
Valorar as vantaxes e desvantaxes ou as limitacións das diferentes técnicas de análise. Ser consciente dos distintos factores, tanto exóxenos como endóxenos, que poden afectar á aplicación dunha determinada técnica de avaliación. AP12
BP1
BP3
CP11

Contidos
Temas Subtemas
1. Definición do grupo de empresas e perímetro de consolidación.
2. Regulación de combinacións de negocios.
3. Métodos de consolidación.
4. Operacións intragrupo.
5. Imposto sobre sociedades consolidado.
6. Consolidación de filiais estranxeiras.
7. Os estados financeiros que compoñen as contas anuais consolidadas.
8. Desenvolvemento e planificación da estratexia.
9. Integración de planificación estratéxica e execución operativa: o cadro de mando
10. Clasificación e características dos distintos métodos de valoración.
11. Modelos de desconto de fluxos: variables relevantes. Estudo crítico
12. Opcións reais.
13. Elaboración de plans de viabilidade.
Non se precisa maior detalle

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A5 A6 A7 A12 B10 B8 C2 C3 C11 24 24 48
Discusión dirixida A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B10 B8 C2 C3 C4 C11 4 8 12
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 C12 1 1 2
Estudo de casos A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 2 10 12
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 2 8 10
Presentación oral A5 B1 B10 C2 C3 C4 1 4 5
Análise de fontes documentais A1 A2 A7 A12 B10 B8 1 3 4
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 11 44 55
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición resumida dos temas do programa co apoio sistemático de exercicios prácticos
Discusión dirixida Debates sobre cuestións plantexadas polo profesor.
Aprendizaxe colaborativa Exposición de prácticas ante o resto de alumnos.
Estudo de casos Análisis e resolución dun problema baseado nunha empresa real.
Proba mixta Exame teórico-práctico sobre o contido da materia.
Presentación oral Exposición dun caso.
Análise de fontes documentais Análisie de fontes documentais de carácter normativo e doctrinario
Solución de problemas Supostos prácticos sobre o temario da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Titorías para axudar a resolver un caso e a súa presentación oral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 Exame teórico-práctico do contido da asignatura. 50
Estudo de casos A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 Traballo individual sobre valoración de empresas 15
Solución de problemas A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 Tarefas a realizar na clase 35
 
Observacións avaliación

NORMATIVA
DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados coa "dispensa
académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e
"fraude académico" rexiranse de acordo coa normativa académica
vixente da UDC.

OPORTUNIDADES
DE AVALIACIÓN:

  • Primeira
    oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da
    asignatura no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do
    cuadrimestre.
  • Segunda
    oportunidad: sempre que se cumpla o requisito de asistencia señalado en el
    punto 2, prevalecerá a cualificación máis alta entre a nota obtida no exame
    final de 2ª oportunidade e o promedio de ponderar o exame coa nota de
    avaliación continua obtida durante o cuadrimestre.
  • Convocatoria
    adiantada: Será avaliada polo medio dunha proba mixta que supondrá o 100 % da
    cualificación final.

OUTRAS
OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:

  1. Estudiantes
    con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
    exención de asistencia: excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultad
    para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do
    curso nun calendario específico de datas compatibles. coa súa dedicación polo
    que é obrigatorio que contactar co docente nos primeiros 10 días do
    cuatrimestre 
  2. Con
    carácter xeral, sen perxuicio do indicado para o alumnado co recoñecemento de
    dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
    require a asistencia a clase para optar á parte da cualificación correspondente
    á avaliación continua, tanto en primera oportunidad como en segunda
    oportunidad.
  3. A
    solución de problemas poderá realizarse durante o desenvolvemento das clases e
    sen necesidade de aviso anterior. Todo elo require unha asistencia activa e
    participativa pola parte do alumno ademais do estudo actualizado do material
    facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia
    a clase e as intervencións orais e escritas dos alumnos.
  4. Para efectos de
    avaliación, a ponderación de cada parte da materia, tanto na avaliación
    continua como na proba final, corresponderá á porcentaxe de horas lectivas de
    cada parte. La prueba mixta es obligatoria y hay que superar en cada una de las partes que forman la materia.
  5. Realización
    de probas de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
    dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de
    información. O alumno será calificado con "suspenso" (calificación
    numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a
    comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
    ello, se modificará a súa cualificación no informe da primeira oportunidade, no
    caso de ser necesario. O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo
    coa normativa vixente.
  6. Calificación
    de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de
    avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
    final, con independencia da cualificación alcanzada.

Fontes de información
Bibliografía básica Álvarez Melcón, Sixto (2011). Cuentas anuales consolidadas. Madrid: Pirámide
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2005). Documento núm. 7 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Escobar, Tomás; Cortijo, Virginia (2012). Fundamentos de contabilidad de gestión. Madrid: Pearson
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2014). Opciones Reales y Gestión de Empresas. La importancia de la Flexibilidad y el Riesgo en la Valoración. Documento número 12 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Fernández, Pablo (1999). Valoración de empresas. Barcelona: Gestión 2000

Bibliografía complementaria Fundación de Estudios Bursátiles y Financieros (2009). El arte de valorar empresas.. Civitas-Thomson Reuters

DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES: http://www.icac.meh.es http://www.cnmv.es http://www.aeca.es http://europa.eu.int/comm/internal_market/en/company/index.htm http://www.iasb.org.

Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Superior I/611506004
Normas Internacionais de Información Financeira/611506005

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Contabilidade Sectorial/611506006

Materias que continúan o temario

Observacións
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural.
2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos.
3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero.
4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade.
5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas.
6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías