Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar no estudo da normativa aplicable na elaboración e presentación de contas anuais por parte dos grupos de empresas españolas, diferenciando a casuística dos grupos que emiten valores negociables nos mercados secundarios organizados da Unión Europea. |
AP1 AP2
|
BP3 BP8 BP10
|
CP11 CP12
|
Capacidade para interpretar as normas legais relativas á formulación de contas anuais consolidadas de grupos de empresas, tanto nacionais como internacionais. |
AP5 AP7 AP12
|
BP1 BP3
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP6 CP7 CP9
|
Capacidade para avaliar prospectivamente o rendemento económico e financeiro dunha empresa ou grupo de empresas en función da información financeira dispoñible en cada ambiente. Ser capaz de revisar o sistema de información contable dunha empresa ou grupo de empresas. |
AP5 AP6 AP7 AP12
|
BP3
|
CP6 CP7 CP9 CP12
|
Valorar as implicacións dunha correcta aplicación das normas na representación dunha imaxe real dos activos, a situación financeira e os resultados do grupo de empresas como entidade na que se informa. |
|
BP1 BP8 BP10
|
CP11 CP12
|
Valorar as vantaxes e desvantaxes ou as limitacións das diferentes técnicas de análise. Ser consciente dos distintos factores, tanto exóxenos como endóxenos, que poden afectar á aplicación dunha determinada técnica de avaliación. |
AP12
|
BP1 BP3
|
CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Definición do grupo de empresas e perímetro de consolidación.
2. Regulación de combinacións de negocios.
3. Métodos de consolidación.
4. Operacións intragrupo.
5. Imposto sobre sociedades consolidado.
6. Consolidación de filiais estranxeiras.
7. Os estados financeiros que compoñen as contas anuais consolidadas.
8. Desenvolvemento e planificación da estratexia.
9. Integración de planificación estratéxica e execución operativa: o cadro de mando
10. Clasificación e características dos distintos métodos de valoración.
11. Modelos de desconto de fluxos: variables relevantes. Estudo crítico
12. Opcións reais.
13. Elaboración de plans de viabilidade. |
Non se precisa maior detalle |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B10 B8 C2 C3 C11 |
24 |
24 |
48 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B10 B8 C2 C3 C4 C11 |
4 |
8 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 C12 |
1 |
1 |
2 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 |
2 |
10 |
12 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
2 |
8 |
10 |
Presentación oral |
A5 B1 B10 C2 C3 C4 |
1 |
4 |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A7 A12 B10 B8 |
1 |
3 |
4 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 |
11 |
44 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición resumida dos temas do programa co apoio sistemático de exercicios prácticos |
Discusión dirixida |
Debates sobre cuestións plantexadas polo profesor. |
Aprendizaxe colaborativa |
Exposición de prácticas ante o resto de alumnos. |
Estudo de casos |
Análisis e resolución dun problema baseado nunha empresa real. |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre o contido da materia. |
Presentación oral |
Exposición dun caso. |
Análise de fontes documentais |
Análisie de fontes documentais de carácter normativo e doctrinario |
Solución de problemas |
Supostos prácticos sobre o temario da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Titorías para axudar a resolver un caso e a súa presentación oral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
Exame teórico-práctico do contido da asignatura. |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 |
Traballo individual sobre valoración de empresas |
15 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 |
Tarefas a realizar na clase |
35 |
|
Observacións avaliación |
NORMATIVA
DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados coa "dispensa
académica", "dedicación ao estudio", "permanencia" e
"fraude académico" rexiranse de acordo coa normativa académica
vixente da UDC. OPORTUNIDADES
DE AVALIACIÓN: - Primeira
oportunidade: 50% avaliación continua e 50% proba mixta sobre todo o contido da
asignatura no período de exames oficiais que siga ao fin das clases do
cuadrimestre. - Segunda
oportunidad: sempre que se cumpla o requisito de asistencia señalado en el
punto 2, prevalecerá a cualificación máis alta entre a nota obtida no exame
final de 2ª oportunidade e o promedio de ponderar o exame coa nota de
avaliación continua obtida durante o cuadrimestre. - Convocatoria
adiantada: Será avaliada polo medio dunha proba mixta que supondrá o 100 % da
cualificación final.
OUTRAS
OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: - Estudiantes
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia: excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultad
para a proba obxectiva final, para as restantes probas se acordará ao inicio do
curso nun calendario específico de datas compatibles. coa súa dedicación polo
que é obrigatorio que contactar co docente nos primeiros 10 días do
cuatrimestre - Con
carácter xeral, sen perxuicio do indicado para o alumnado co recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
require a asistencia a clase para optar á parte da cualificación correspondente
á avaliación continua, tanto en primera oportunidad como en segunda
oportunidad. - A
solución de problemas poderá realizarse durante o desenvolvemento das clases e
sen necesidade de aviso anterior. Todo elo require unha asistencia activa e
participativa pola parte do alumno ademais do estudo actualizado do material
facilitado, de forma que o profesor poderá valorar aspectos como: a asistencia
a clase e as intervencións orais e escritas dos alumnos. - Para efectos de
avaliación, a ponderación de cada parte da materia, tanto na avaliación
continua como na proba final, corresponderá á porcentaxe de horas lectivas de
cada parte. La prueba mixta es obligatoria y hay que superar en cada una de las partes que forman la materia. - Realización
de probas de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/o almacenamento de
información. O alumno será calificado con "suspenso" (calificación
numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto si a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
ello, se modificará a súa cualificación no informe da primeira oportunidade, no
caso de ser necesario. O estudiante ha de acreditar a súa identidade de acordo
coa normativa vixente. - Calificación
de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de
avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Álvarez Melcón, Sixto (2011). Cuentas anuales consolidadas. Madrid: Pirámide
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2005). Documento núm. 7 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Escobar, Tomás; Cortijo, Virginia (2012). Fundamentos de contabilidad de gestión. Madrid: Pearson
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2014). Opciones Reales y Gestión de Empresas. La importancia de la Flexibilidad y el Riesgo en la Valoración. Documento número 12 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Fernández, Pablo (1999). Valoración de empresas. Barcelona: Gestión 2000 |
|
Bibliografía complementaria
|
Fundación de Estudios Bursátiles y Financieros (2009). El arte de valorar empresas.. Civitas-Thomson Reuters |
DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES:
http://www.icac.meh.es
http://www.cnmv.es
http://www.aeca.es
http://europa.eu.int/comm/internal_market/en/company/index.htm
http://www.iasb.org.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Superior I/611506004 | Normas Internacionais de Información Financeira/611506005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Contabilidade Sectorial/611506006 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Débese facer un uso sostible dos recursos co fin de evitar impactos negativos sobre o medio natural. 2.- O comportamento persoal e profesional debe guiarse por principios éticos. 3.- Terase en conta na medida do posible a perspectiva de xénero. 4.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e promover valores de respecto e igualdade. 5.- Se se detectan situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse actuacións e medidas para corrixilas. 6.- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder a unha vida universitaria adecuada, igualitaria e beneficiosa.
|
|