Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE01 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da revisión crítica das actuacións sociais e ambientais das empresas. |
A2 |
CE02 - Comprender a incidencia da contorna na actividade empresarial: dispor de coñecementos adecuados para interpretar e elaborar estratexias de actuación social e ambiental da empresa. |
A7 |
Saber realizar un diagnóstico estratégico del sector en el que se encuentra ubicado la empresa u organización. |
A9 |
CE09 - Preparar informes económicos-financeiros que satisfagan as necesidades dos usuarios. |
A10 |
CE10 - Ler e interpretar estados financeiros. |
A11 |
CE11 - Deseñar estratexias corporativas, competitivas e políticas de empresas. |
A21 |
CE21 - Deseñar sistemas de información para a empresa. |
A22 |
CE22 - Manexar ferramentas informáticas para a xestión de empresas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B6 |
CG1 - Organizar e planificar a xestión empresarial. |
B7 |
CG2 - Resolver problemas empresariais. |
B8 |
CG3 - Tomar decisións na empresa de forma efectiva. |
B9 |
CG4 - Compromiso ético na dirección empresarial. |
B10 |
CG5 - Aplicar coñecementos á xestión empresarial |
B11 |
CG6 - Aprender novas técnicas de dirección de empresas. |
B12 |
CG7 - Adaptarse a novas situacións e xerar novas ideas no mundo empresarial. |
B14 |
CG9 - Entender a importancia da cultura emprendedora. |
C1 |
CT01 - Saber manexar as fontes de información relevante e o seu contido |
C2 |
CT02 - Valorar críticamente o coñecemento e a tecnoloxía. |
C3 |
CT03 - Valorar a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a carreira profesional. |
C4 |
CT04 - Traballar en equipo e desenvolver un espírito lóxico e creativo. |
C5 |
CT05 - Capacidade de análise e síntese |
C6 |
CT06 - Comunicación oral e escrita. |
C7 |
CT07 - Capacidade crítica. |
C8 |
CT08 - Capacidade de liderado |
C9 |
CT09 - Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C10 |
CT10 - Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas. |
C11 |
CT11 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprende-lo papel das TIC nas organizacións empresariais |
AP1 AP2 AP21 AP22
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP9 BP11 BP12
|
CP1 CP4 CP5 CP7 CP9 CP10 CP11
|
Relaciona-las TIC coa competitividade e o desempeño empresarial |
AP2 AP7 AP11
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP10 BP11 BP12 BP14
|
CP1 CP2 CP6
|
Comprende-la dinámica financeira dos investimentos intensivos en TIC |
AP9 AP10
|
BP3 BP4 BP6 BP7 BP8 BP10
|
CP1 CP2 CP4 CP5 CP6 CP7
|
Saber avaliar invesvimentos, proxectos ou empresas intensivas en TIC |
AP7 AP9 AP10 AP21
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP7 BP8 BP9 BP10 BP12 BP14
|
CP2 CP3 CP5 CP6 CP11
|
Fomenta-lo interese e o sentido crítico en relación á innovación e ó progreso da tecnoloxía |
|
BP11 BP12
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Información e toma de decisións |
(I)rracionalidade
Datos, información e coñecemento |
O sistema de información |
Sistemas vs. tecnoloxías da información
As TIC en perspectiva histórica
A organización como un entramado de fluxos de información |
A dimensión interna |
Procesamento de transaccións
Sistemas de xestión e para a toma de decisións |
A dimensión externa |
Comercio electrónico
Cambios estruturais: nube, inteligencia de negocio, inteligencia artificial, analítica avanzada |
Aspectos de xestión |
Avaliación de investimentos en TIC
Intanxibles e competitividade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
6 |
12 |
18 |
Traballos tutelados |
A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 |
15 |
52 |
67 |
Solución de problemas |
A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 C2 C3 C11 |
15 |
30 |
45 |
Sesión maxistral |
A2 A7 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B14 C1 C2 C3 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Análise crítica de casos reais. Serán actividades prácticas mediante o uso das tecnoloxías da información e da comunicación e follas de cálculo. Búscase a discusión en pequenos grupos dos contidos |
Traballos tutelados |
Tarefas de duración media sobre temas ou cuestións específicas, relacionadas coa xestión da información e o tratamento de datos, dentro do ámbito de interese da materia |
Solución de problemas |
1. Elaboración, exposición e solución de exemplos prácticos que o alumno, en grupo ou individualmente, teña que realizar ao longo do curso.
2. Haberá exercicios e/ou lecturas a realizar polo alumno en horario non presencial ou de traballo autónomo. Nas seguintes horas presenciais farase o seguinte:
a) unha revisión dos exercicios nos que o alumno poida intervir nos termos descritos no punto 3 e b) das lecturas, abrirase o correspondente horario de preguntas co fin de aclarar aqueles aspectos que o alumno plantexa sobre o contido das mesmas. .
3. O alumno pode intervir: a) por iniciativa propia, logo de pedir quenda de palabra; b) por iniciativa do profesor, que solicitará expresamente a intervención do alumno.
|
Sesión maxistral |
Presentación xeral dos temas de traballo, e coordinación do grupo |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
1. Na sesión maxistral o alumnado pode intervir, logo de petición da palabra, para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre o tema que no momento da súa intervención se estea a tratar.
2. Na solución de problemas e nos traballos tutelados, o alumnado pode intervir tal e como se expón no apartado de metodoloxías.
3. As titorías individualizadas para todo o alumnado (incluído o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) celebraranse nos horarios anunciados ao inicio do cuadrimestre no que se imparte a materia. Neses horarios, o alumnado será atendido para aclarar aquelas dúbidas que lle xurdan para a preparación da materia. Aínda que non é obrigatorio, se a través do correo electrónico do profesorado que imparte o grupo ao que pertence o alumnado, expón as súas dúbidas e data e hora (dentro das de titorías) en que está interesado en ser atendido, facilitarase a xestión e efectividade destas.
3. Sin citar á persoa que evacuou a consulta, ésta pode ser publicada en Moodle xunto coa resposta, coa finalidade de que o restante alumnado poida sacar proveito da mesma. Todo elo se o profesorado a considera oportuna e de interese xeral.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A7 A9 A10 A11 A21 A22 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 |
Os casos consistirán na preparación, exposición e discusión en grupo de actividades relacionadas cos contidos específicos da materia a proposta do profesorado. |
20 |
Solución de problemas |
A7 A11 A21 A22 B1 B2 B3 B6 B7 C2 C3 C11 |
Os problemas consistirán en exercicios individuais e/ou en grupo utilizando follas de cálculo que conteñan datos relacionados coa xestión empresarial e a toma de decisións.
Valorarase i) o grao de participación; ii) creatividade e nivel de asertividade; iii) a capacidade para diagnosticar as situacións suscitadas e facer valiosas achegas; iv) a calidade das solucións propostas; v) o contido da memoria ou memoria presentada; e vi) a capacidade de apoiar as conclusións con argumentos baseados na lóxica financeira, organizativa e competitiva da empresa.
No caso de tarefas grupais, a cualificación poderá individualizarse segundo estes criterios.
|
40 |
Traballos tutelados |
A2 A9 B10 B11 B12 C2 C4 C6 C9 C10 C11 |
Traballo en grupo autónomo no que cada grupo escollerá unha base de datos que deberá conter variables cualitativas e/ou cuantitativas e elaborará un informe en Word que incluirá os seguintes apartados:
- Características do sistema de información elixido
- Estrutura do sistema de información
- Fontes de información e tipo de datos empregados
- Análise e Visualización de datos mediante follas de cálculo, calquera ferramenta estatística ou “Business Intelligence” O informe explicará os pasos seguidos para realizar a análise correspondente e irá acompañado dos ficheiros de traballo empregados.
- Toma de decisións e conclusións
Adicionalmente, cada grupo fará unha exposición e presentará a análise e os resultados obtidos no Proxecto de Equipo, incluíndo unha reflexión sobre as dificultades atopadas (por exemplo: datos inexactos, información dispoñible, finalidade da análise, habilidades analíticas) e as leccións aprendidas.
A presentación do traballo realizarase e terá unha duración máxima de 10 minutos. Despois da exposición, cada equipo terá que responder ás preguntas ou aclaracións que lle formulen os seus compañeiros ou a profesora.
Todos os membros do equipo deberán participar na exposición oral
|
40 |
|
Observacións avaliación |
NORMATIVA DE AVALIACIÓN: Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente sinalados neste apartado. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos que na primeira oportunidade. 3. Oportunidade adiantada: Avaliarase mediante unha proba mixta que suporá o 100% da nota final. OUTRAS OBSERVACIÓNS DA AVALIACIÓN: 1. Con carácter xeral, sen perxuízo do sinalado para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica da exención de asistencia, é necesaria a asistencia a clase para optar á parte da nota correspondente á avaliación continua, tanto de primeira como de segunda oportunidade. Rematado o período de avaliación correspondente á primeira oportunidade, ao alumnado que aínda teña que superar a materia poderáselle propoñer actividades que lle permitan recuperar a parte da cualificación correspondente á avaliación continua para a segunda oportunidade, o que deberá solicitar ao profesorado da materia cunha antelación mínima de dez días á data do exame de segunda oportunidade. 2. Naquelas tarefas que requiran traballar en equipo, o traballo do grupo debe ser realizado de forma equitativa por todos os seus membros, evitando a descompensación nas achegas individuais ao grupo. No caso de que algún membro non realice a súa correspondente contribución ao equipo, non poderá superar a materia en primeira oportunidade. En segunda oportunidade terá que elaborar pola súa conta toda a tarefa asignada ao equipo, expoñéndoa en caso necesario
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Andreu, R. (1996). Estrategia y sistemas de información. Madrid: McGraw - Hill
Hirschheim, R. et al. (2002). Information systems outsourcing: enduring themes, emergent patterns, and future directions. New York: Springer Verlag
Alter, S. (1996). Information Systems. A Management Perspective. Menlo Park, California: Benjamin Cummings
O'Brien, J. (2006). Management information systems. Boston: McGraw - Hill
Cardona, J. (ed.) (2011). Sistemas de información empresarial: casos y supuestos prácticos. Granada: GEU
Gómez Vieites, A. (2009). Sistemas de información: herramientas prácticas para la gestión empresarial. Madrid: Ra-ma
Robson, W. (1994). Strategic management and information systems an integrated approach. Londres: Pitman
Li, F. (1995). The geography of business information. Chichester: Wiley |
A busca e análise de fontes é unha das metodoloxías desenvolvidas durante o curso e un dos seus obxectivos formativos; neste sentido, a bibliografía aportada debe entenderse como unha reseña básica e xeral, que se completa con referencias específicas para cada capítulo. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
- Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
2.Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cosvalores de sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3.Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docenciauniversitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia.Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas einfluirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto eigualdade. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xéneroe proporanse accións e medidas para corrixilas. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para unacceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria |
|