Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender as xustificacións e os obxectivos das políticas económicas sectoriais, das reformas estructurais e das políticas de oferta. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A13
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Analizar os instrumentos de política microeconómica dispoñibles para a intervención en materia de política económica sectorial e estrutural. |
A1 A2 A3 A4 A7 A8
|
|
C4 C6 C8
|
Interpretar e analizar as principais aportacións á investigación económica en materia de políticas económicas sectoriais e estructurais e analizar a aplicación práctica deste tipo de políticas. |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A10 A11 A12
|
B1 B9
|
C4 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Primeira parte: Políticas económicas estruturais: aspectos básicos |
Tema 1. Fundamentos de política económica estruturais
Tema 2. Políticas económicas de oferta y reforma estruturais
Tema 3. Avaliación de políticas económicas |
Segunda parte: Políticas estructurais horizontais (intersectoriais) |
Tema 4. Política de competencia
Tema 5. Política de I+D+i
Tema 6. Política mediambiental
Tema 7. Política de infraestruturas |
Terceira parte: Políticas estructurais verticais (sectoriais) |
Tema 8. Política agraria e de recursos naturais
Tema 9. Política industrial
Tema 10. Política enerxética
Tema 11. Políticas do sector servizos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A13 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 B6 B7 B8 B9 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C6 C8 |
24 |
48 |
72 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C8 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O profesor presentará a materia ao estudante e, se fose o caso, avaliará os seus coñecementos previos. |
Sesión maxistral |
O profesor desenvolverá os contidos básicos dos temas da asignatura. |
Obradoiro |
Estudo de casos aplicados e prácticos sobre políticas económicas sectoriais e reformas estructurais mediante estatísticas, novas de prensa, comentarios en blogs, referencias bibliográficas especializadas na materia, etc. Levaranse a cabo nas sesións de carácter interactivo. Pode incluir preguntas breves de comprensión para realizar na aula. Pode ser obxecto de seminarios, debates ou postas en común. |
Proba mixta |
Trátase dos exames oficiais da materia, durante os períodos de exames. Serán exames escritos sobre os contidos teóricos e prácticos da asignatura. Poderá haber preguntas de resposta breve, de resposta múltiple, tipo ensaio, prácticas etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Sesión maxistral |
Proba mixta |
|
Descrición |
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia, principalmente en titorías.
As titorías en grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas (busca de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos, seminarios etc.).
Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C6 C8 |
Cuestionario realizado nas clases interactivas adicadas ao estudo de casos, consistente en preguntas breves sobre casos prácticos da materia. As diferentes actividades desenvolvidas durante o curso serán avaliadas para obter a cualificación desta parte. Podería haber diferentes ponderacións para cada actividade segundo a súa tipoloxía ou dificultade. Valoraranse en gran medida o esforzo persoal a aprendizaxe continua e a comunicación escrita e/ou oral. |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C8 |
Ademáis do coñecemento dos contidos da materia, valoraranse:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica
|
70 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE EVALUACIÓN Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao
estudio, permanencia e fraude académica rexiranse de acordo coa
normativa académica vixente da UDC. B) TIPOS DE CALIFICACIÓN: Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: Segunda oportunidade: De acordo coas directrices aprobadas pola Comisión Académica o día 22/10/06, nesta convocatoria o alumnado deberá ser capaz de acadar o 100% da nota. Pois ben, no caso desta materia, haberá unha proba adicional ao exame ordinario, que terá lugar inmediatamente despois deste. Esta proba consistirá en responder a unha serie de preguntas de desenvolvemento (tanto de contido teórico como práctico) durante un tempo máximo de 2 horas. Todas estas preguntas son de resposta obrigatoria, de xeito que unha puntuación de 0 en calquera delas suporía unha puntuación de 0 nesta proba complementaria, na que a puntuación máxima é de 3 puntos. Convocatoria adiantada: 100% examen final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Aranda, E.; Pérez Moreno, S. y Sánchez Andrés, A. (Coords.) (2018). Política económica y entorno empresarial. Madrid: Pearson
Parejo, J. A; Calvo, A. y Paul, J. (1995). La política económica de reformas estructurales. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Cuadrado, J. R. (dir) (2023). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill
Casares, J. y San Martín, E. (dir.) (2023). Política económica española. Lecciones. Madrid: Civitas
Sánchez Andrés, A.; Ochando, C. y Torrejón, M. (2018). Política económica estructural. Barcelona: UOC
Sánchez Andrés, A. (coord.) (2022). Políticas económicas estructurales. Valencia: Tirant lo Blanch
García Reche, A. y Sánchez Andrés, A. (coords.) (2016). Políticas económicas estructurales y de competitividad. Valencia: Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
- Fernández Albertos, J. y Manzano, D. (2010). Democracia, instituciones y política económica. Madrid: Alianza Editorial.
- Fernández Díaz, A.; Parejo, J. A. y Rodríguez Sáiz, L. (2011). Política Económica. Madrid: McGraw-Hill.
- Martín Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual de economía española. Teoría y estructura. Madrid: Pearson Educación.
- Sánchez
Andrés, A. y Tomás, J. A. (dir.) (2014). Crisis y política económica
en España: Un análisis de la política económica actual. Cizur Menor:
Aranzadi.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Política Económica/611G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Observacións finais: As referencias bibliográficas que se expoñen como bibliografía básica son as que se utilizan en maior ou menor medida para desenvolver o programa da asignatura nas sesións maxistrais. Durante o curso podería engadirse algunha referencia adicional si se considera axeitado para mellorar a docencia na materia e a comprensión da mesma por parte dos estudantes, sobre todo en aqueles casos nos que se trate dalgunha referencia de nova publicación.
Ao longo do curso o profesor da materia poderá establecer lecturas obligatorias e/ou voluntarias, que serán postas ao dispor do alumnado a través do Campus Virtual ou do Servizo de Reprografía da Facultade con tempo suficente para poder ser utilizadas polos alumnos en clase e ser preparadas para as probas de avaliación establecidas na asignatura. Tamén poderanse establecer lecturas de prensa e revistas.
|
|