Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Profundizar no coñecemento das decisións financeiras. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A12 A13
|
|
|
Aprender a tomar decisións financeiras financieras coa axuda de métodos matemáticos e ferramentas informáticas. |
A2 A9 A10
|
B3
|
C3 C6
|
Saber formular e defender un proxecto financero. |
A3 A4 A5 A10
|
B8
|
C1 C3 C6
|
Profundizar no coñecemento do mercado de capitais. |
A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B7 B8
|
C1 C3 C5 C6
|
Estimular a capacidade de aprendizaxe tanto de forma individual como en grupo |
|
B5 B6 B9
|
C1 C4 C7 C8
|
Mellorar a expresión oral e escrita. |
|
B4
|
C1 C2 C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción as decisións de investimento e financiación. |
Decisións financeiras
|
Conceptos básicos sobre la evaluación de proyectos de inversión. |
Concepto de investimento.
Elementos dun proxecto.
Fluxos de caixa. |
Avaliación de proxectos de investimento individuais. |
Selección de proxectos en condicións de certeza.
Selección de proxectos en condicións de risco.
Selección de proxectos con racionamento de capital. |
Financiación empresarial. |
Introducción.
Financiamento alleo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A11 B1 B4 B6 B8 B9 C5 C6 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 |
20 |
40 |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 |
5 |
5 |
10 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 |
5 |
5 |
10 |
Aprendizaxe servizo |
A2 A5 A7 A10 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B9 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A3 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos contidos de cada tema e organización do traballo en grupo |
Estudo de casos |
Plantexamento, análise, discusión e resolución de problemas prácticos |
Prácticas a través de TIC |
Manexo da folla de cálculo e prácticas a través de Moodle. Desarrollo e resolución de modelos de análise coa axuda da folla de cálculo u otro software. |
Discusión dirixida |
Debates relacionados con problemas prácticos de actualidade. |
Aprendizaxe servizo |
Metodoloxía que combina o servizo á comunidade coa aprendizaxe nun único proxecto, no que o alumnado se forma traballando en necesidades reais da súa contorna co fin de mellorala. Propoñerase ao alumnado matriculado na materia a posibilidade de participar nunha actividade aprendizaxe-servizo con algunha entidade colaboradora. O estudante poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou a aprendizaxe colaborativa, é dicir, esta actividade e a seguinte son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. Polo tanto, o número de horas dedicadas a esta actividade será a suma das previstas para cada unha delas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Metodoloxía que implica traballar en grupo para tratar de dar solución a algún problema exposto. Tal e como figura na metodoloxía anterior o alumnado pode escoller entre aprendizaxe-servizo o aprendizaxe colaborativa. |
Proba mixta |
Proba de evaluación correspondiente ao examen final das convocatorias oficiais |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
O alumnado ten á súa disposición o horario de tutorías publicado para a atención personalizada. Pedirase cita a través do correo electrónico.
Así mesmo programaranse tutorías en grupos reducidos nas que se poderá atender dúbidas e realizar exercicios prácticos. As tutorías en grupos reducidos poderán ser presenciais ou vía Teams e faranse coincidir coas explicacións dos temas 2 e 3.
En todas estas tutorías, así como na sesión maxistrais, ofrécese axuda, coordinación e supervisión para que o alumno/a sexa capaz de comprender a materia e tomar decisións financeiras de forma autónoma, tanto no caso do alumnado matriculado en réxime de dedicación a tempo completo como no caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 |
Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado observados a través da súa participación nas actividades prácticas e probas. Esta metodoloxía forma parte da avaliación continua |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A3 A4 A5 A6 A7 A13 B2 C2 C3 C8 |
Valorarase o progreso e as habilidades do alumnado. Esta metodoloxía forma parte da avaliación continua |
5 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 A7 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C6 |
Valorarase a capacidade do alumnado para resolver os problemas plantexados. A proba mixta realizarase na data establecida no calendario académico oficial |
60 |
Aprendizaxe servizo |
A2 A5 A7 A10 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B9 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Tal e como se comentou no apartado de metodoloxías a actividade "aprendizaxe servizo" e a actividade "aprendizaxe colaborativa" son excluíntes, polo que o alumnado escollerá entre realizar unha ou outra actividade, de tal xeito que a nota correspondente será a suma da asignada a cada actividade, é dicir, un 10% da nota final. |
10 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A9 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 C8 |
Valorase a capacidade do alumnado de defender e argumentar as súas opinións. Esta metodoloxía forma parte da avaliación continua |
5 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera
dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de
información. 2. Identificación do estudante: O alumnado ha de acreditar a súa personalidade de
acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACIÓN 1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumnado que só participe en
actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: O alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial, aínda que estea exento de asistencia, será avaliado cos
mesmos criterios que o alumnado a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación
anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: poderán asistir á segunda oportunidade os alumnos/as
que non se presentaron á primeira ou facéndoo non a superaron. Os alumnos/as que opten á segunda
oportunidade serán avaliados/as sobre o 100% da cualificación total. 3. Convocatoria adiantada: as condicións de avaliación da oportunidade adiantada
(art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións
dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta
oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 %
da cualificación final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: As probas realizadas en fraude supoñen a
calificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e respecto da
materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado/a con “suspenso” (nota
numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a
comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para
isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández, A. S., Iglesias, S. ((2000). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo.
Suárez, A. ((2005). ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide.
Piñeiro, C., De Llano, P., Álvarez, B. ((2006). ). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel.. Madrid: Delta.
Pindado, J. (dir.) ((2012). ). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo.
Ortega de la Poza, R. (2017). Fundamentals of Financial Management. Esic
Doldán, F. ((2003). ). Métodos cuantitativos de selección de inversiones.. Santiago: Tórculo.
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2010). Principios de finanzas corporativas. McGraw-Hill
Brealey, R.A.; Myers, S.C.; Allen, F. (2014). Principles of corporate finance. McGraw-Hill Irwin |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G01004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se
realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte
informático b. Realizarase a través de Moodle ou outras
opcións, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos
principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos
comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e
fomentar valores de respecto e igualdade 4. Deberanse detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas 5. Facilitarase a plena integración do alumnado
que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 6. Na
avaliación continua poderíase ter en conta a participación dos estudantes nas
actividades organizadas pola FEE: conferencias, Green Campus.. etc. 7. O uso de
dispositivos electrónicos (computadores, tabletas, teléfonos, etc.) na aula
poderá autorizarse exclusivamente para usos académicos. 8. En caso de fraude, o alumnado será
cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria do curso
académico, tanto se se produce na primeira oportunidade como na segunda. |
|