Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Contabilidade Financeira I Código 611G02013
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Muiño Vazquez, Maria Flora
Correo electrónico
flora.muino@udc.es
Profesorado
Alvarez Dominguez, Maria America
Andrade Calvo, José Manuel
Muiño Vazquez, Maria Flora
Correo electrónico
america.alvarez@udc.es
j.manuel.andrade@udc.es
flora.muino@udc.es
Web
Descrición xeral Introducir ao alumno nos conceptos básicos que guían o proceso de elaboración e comunicación da información contable.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros A1
A2
A4
A5
A6
A7
A9
A11
B1
B3
B6
B7
C5
Rexistrar contablemente, presentar e interpretar calquera transacción económica básica. A3
A8
A9
A10
A11
B2
B7
C6
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. A9
B5
C3
C5
C7
Capacidade para cooperar con outras persoas e para traballar en equipo. A12
B4
B8
B10
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. A12
B2
C1
C2
Ter un comportamento ético nos negocios. B3
B10
C4
C8

Contidos
Temas Subtemas
PRIMEIRA PARTE FUNDAMENTOS BÁSICOS DA CONTABILIDAD. INTRODUCCIÓN AO REXISTRO CONTABLE
1. Decisións empresariais e contabilidade financeira
1.1. Actividade empresarial e necesidade de información
1.2. Usos e usuarios da información financeira e non financeira
1.2. Normativa para a elaboración da información
2. O balance 2.1. Propósito do balance
2.2. Principio de dualidade
2.3. Elementos do balance
3. A conta de resultados 3.1. O resultado empresarial
3.2. Elementos da conta de resultados
3.3. Relación entre conta de resultados e balance
4. O método contable 4.1. A conta. Tecnicismos
4.2. O convenio da partida doble
4.3. Anotacións no libro diario. O esquema de cargos e abonos
4.4. Listado de apuntes por conta (libro maior)
4.5. O balance de sumas e saldos
5. O ciclo contable 5.1. O exercicio contable. Etapas
5.2. Rexistro de operacións
5.3. Axustes previos ao peche de exercicio
5.4. Preparación de estados financeiros
5.5. Cambio de exercicio
SEGUNDA PARTE TRATAMENTO CONTABLE DE OPERACIÓNS BÁSICAS
6. Existencias 6.1. Rexistro de compras e vendas de existencias comerciais
6.2. Coste de vendas e variación de existencias
6.3. Valoración de inventarios
7. Deudores e acreedores comerciais 7.1. Operacións comerciais realizadas a crédito
7.2. Anticipos
7.3. Imposto sobre o Valor Engadido (IVE)
7.4. Retribucións ao persoal
8. Inmobilizado 8.1. Definición e clasificación
8.2. Altas de inmobilizado
8.3. Amortización
8.4. Baixas de inmobilizado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A7 A8 B1 C8 8 16 24
Discusión dirixida A2 A8 A12 B2 B3 B4 B8 B10 C4 C5 9 15 24
Obradoiro A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C6 22 44 66
Proba obxectiva A3 A6 A8 A9 A10 B6 B5 3 15 18
Eventos científicos e/ou divulgativos B7 C4 C7 2 0 2
Proba mixta A3 A6 A8 A9 A10 B4 2 10 12
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición, feita polos docentes, dos conceptos básicos necesarios para que os estudantes poidan buscar solución aos problemas contables tratados no programa.
Discusión dirixida Preparación dos temas formulados polo profesorado da materia e participación na discusión dos mesmos na aula.
Obradoiro Traballo individual e en grupo, guiado polo profesorado da materia, para a resolución, presentación e discusión de exercicios e casos prácticos. Poderase utilizar a folla de cálculo e software de contabilidade para o rexistro de transaccións e a preparación de estados financeiros.

Proba obxectiva Probas de seguimento realizadas ao longo do cuadrimestre coa fin de avaliar os avances do alumnado na materia.
Eventos científicos e/ou divulgativos De organizarse na FEE eventos tales como conferencias, coloquios, mesas redondas, ... de interese para os estudantes desta materia, indicaráselles que deben asistir ou visualizar o vídeo, de seren gravados.
Proba mixta Exame final a realizar na data prevista polo centro.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Discusión dirixida
Proba mixta
Proba obxectiva
Descrición
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula ou fóra dela teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e da técnica contable. Para isto, o estudante será guiado polo docente de xeito que poda chegar á solución/s dos casos que se lle propoñen. Esta orientación realizarase na aula, cando o estudante o solicite ou o docente perciba que este ten dificultades para enfocar a cuestión a resolver, pero tamén en titorías individuais. Por último, a atención personalizada tamén é moi importante nas titorías en grupo reducido (TGRs), destinadas á orientación e seguimento do traballo realizado polos estudantes. Estas TGRs non están programadas no horario de docencia publicado pola FEE. Será o profesorado da materia quen comunique aos estudantes as datas previstas para as mesmas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A3 A6 A8 A9 A10 B4 No día e hora fixados polo centro, realizarase un exame final que representa unha avaliación global da materia. 50
Proba obxectiva A3 A6 A8 A9 A10 B6 B5 Probas de seguimento realizadas ao longo do cuadrimestre. 50
 
Observacións avaliación

ASISTENCIA A CLASE E AVALIACIÓN CONTINUA

A asistencia a clase é fundamental para acadar os obxectivos de
aprendizaxe da materia. Por esta razón, para valorar as actividades de
avaliación continua (probas de seguimento)
será necesaria unha asistencia mínima do 70%. Se non se alcanza esta
porcentaxe, estas actividades serán valoradas con cero puntos. 

Na avaliación continua terase en conta a participación do alumnado en actos académicos organizados pola FEE, Green Campus e outras actividades similares, así como a participación en clase e o traballo continuo ao longo do cuadrimestre. Deste xeito, a cualificación obtida nas probas de seguimento poderá incrementarse ata un punto, co límite máximo de 5 puntos que corresponden á avaliación continua.

OPORTUNIDADES DE
AVALIACIÓN

a) Primeira oportunidade: 50% avaliación continua
(segundo o descrito nesta guía) e 50% exame final.

b) Segunda oportunidade: 100% exame final.

c) Oportunidade adiantada: Realizarase unha única
proba, total ou parcialmente oral, destinada a avaliar todos os contidos e
competencias da materia. A nota desta proba representará o 100% da
cualificación.

Para todos os aspectos relacionados con “dispensa
académica”
“dedicación ao estudo”“permanencia” e “fraude
académica”
 seguirase a normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Reverte Maya, Carmelo (2014). Exercises of Financial Accounting. Ecobook
Phillips, F., Libby, R. y Libby, P.A. (2012). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw Hill
Larrán Jorge, Manuel (Coord.) (2008). Fundamentos de Contabilidad Financiera. Pirámide
Muñoz Merchante, Ángel (2019). Introducción a la Contabilidad. Sanz y Torres
Arquero Montaño, J.L., Jiménez Cardoso, S. y Ruiz Albert, I. (2023). Introducción a la Contabilidad Financiera. Pirámide

Bibliografía complementaria Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad Financiera. Pearson
Solà Tey, M. y Vilardell Riera, I. (2009). Introducción a la Contabilidad General. McGraw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise das Operacións Financeiras/611G02004
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Contabilidade Financeira II/611G02018

Observacións

Sustentabilidade

1. Todo o intercambio de documentos e traballos entre profesorado e alumnado realizarase en formato dixital, preferentemente Moodle.

2. Promoveranse os principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

Perspectiva de xénero

3. Incorpórase a perspectiva de xénero a través do uso de linguaxe non sexista, o emprego de exemplos e casos prácticos onde mulleres e homes se presenten como semellantes na súa relevancia profesional, o uso de bibliografía de autores de ambos os sexos, promovendo a intervención en clase de alumnas e alumnos, ...

4. Traballarase para modificar prexuízos e actitudes sexistas e para fomentar valores de respecto e igualdade.

5.- No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas.

Atención á diversidade

6. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades para un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías