Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A9 A11
|
B1 B3 B6 B7
|
C5
|
Rexistrar contablemente, presentar e interpretar calquera transacción económica básica. |
A3 A8 A9 A10 A11
|
B2 B7
|
C6
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A9
|
B5
|
C3 C5 C7
|
Capacidade para cooperar con outras persoas e para traballar en equipo. |
A12
|
B4 B8 B10
|
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B2
|
C1 C2
|
Ter un comportamento ético nos negocios. |
|
B3 B10
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PRIMEIRA PARTE |
FUNDAMENTOS BÁSICOS DA CONTABILIDAD. INTRODUCCIÓN AO REXISTRO CONTABLE |
1. Decisións empresariais e contabilidade financeira
|
1.1. Actividade empresarial e necesidade de información
1.2. Usos e usuarios da información financeira e non financeira
1.2. Normativa para a elaboración da información
|
2. O balance |
2.1. Propósito do balance
2.2. Principio de dualidade
2.3. Elementos do balance |
3. A conta de resultados |
3.1. O resultado empresarial
3.2. Elementos da conta de resultados
3.3. Relación entre conta de resultados e balance |
4. O método contable |
4.1. A conta. Tecnicismos
4.2. O convenio da partida doble
4.3. Anotacións no libro diario. O esquema de cargos e abonos
4.4. Listado de apuntes por conta (libro maior)
4.5. O balance de sumas e saldos |
5. O ciclo contable |
5.1. O exercicio contable. Etapas
5.2. Rexistro de operacións
5.3. Axustes previos ao peche de exercicio
5.4. Preparación de estados financeiros
5.5. Cambio de exercicio |
SEGUNDA PARTE |
TRATAMENTO CONTABLE DE OPERACIÓNS BÁSICAS |
6. Existencias |
6.1. Rexistro de compras e vendas de existencias comerciais
6.2. Coste de vendas e variación de existencias
6.3. Valoración de inventarios
|
7. Deudores e acreedores comerciais |
7.1. Operacións comerciais realizadas a crédito
7.2. Anticipos
7.3. Imposto sobre o Valor Engadido (IVE)
7.4. Retribucións ao persoal |
8. Inmobilizado |
8.1. Definición e clasificación
8.2. Altas de inmobilizado
8.3. Amortización
8.4. Baixas de inmobilizado |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A7 A8 B1 C8 |
8 |
16 |
24 |
Discusión dirixida |
A2 A8 A12 B2 B3 B4 B8 B10 C4 C5 |
9 |
15 |
24 |
Obradoiro |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B5 C1 C2 C3 C6 |
22 |
44 |
66 |
Proba obxectiva |
A3 A6 A8 A9 A10 B6 B5 |
3 |
15 |
18 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B7 C4 C7 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A3 A6 A8 A9 A10 B4 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición, feita polos docentes, dos conceptos básicos necesarios para que os estudantes poidan buscar solución aos problemas contables tratados no programa. |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas formulados polo profesorado da materia e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Obradoiro |
Traballo individual e en grupo, guiado polo profesorado da materia, para a resolución, presentación e discusión de exercicios e casos prácticos. Poderase utilizar a folla de cálculo e software de contabilidade para o rexistro de transaccións e a preparación de estados financeiros.
|
Proba obxectiva |
Probas de seguimento realizadas ao longo do cuadrimestre coa fin de avaliar os avances do alumnado na materia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
De organizarse na FEE eventos tales como conferencias, coloquios, mesas redondas, ... de interese para os estudantes desta materia, indicaráselles que deben asistir ou visualizar o vídeo, de seren gravados. |
Proba mixta |
Exame final a realizar na data prevista polo centro. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Discusión dirixida |
Proba mixta |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula ou fóra dela teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e da técnica contable. Para isto, o estudante será guiado polo docente de xeito que poda chegar á solución/s dos casos que se lle propoñen. Esta orientación realizarase na aula, cando o estudante o solicite ou o docente perciba que este ten dificultades para enfocar a cuestión a resolver, pero tamén en titorías individuais. Por último, a atención personalizada tamén é moi importante nas titorías en grupo reducido (TGRs), destinadas á orientación e seguimento do traballo realizado polos estudantes. Estas TGRs non están programadas no horario de docencia publicado pola FEE. Será o profesorado da materia quen comunique aos estudantes as datas previstas para as mesmas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 A6 A8 A9 A10 B4 |
No día e hora fixados polo centro, realizarase un exame final que representa unha avaliación global da materia. |
50 |
Proba obxectiva |
A3 A6 A8 A9 A10 B6 B5 |
Probas de seguimento realizadas ao longo do cuadrimestre. |
50 |
|
Observacións avaliación |
ASISTENCIA A CLASE E AVALIACIÓN CONTINUA A asistencia a clase é fundamental para acadar os obxectivos de
aprendizaxe da materia. Por esta razón, para valorar as actividades de
avaliación continua (probas de seguimento)
será necesaria unha asistencia mínima do 70%. Se non se alcanza esta
porcentaxe, estas actividades serán valoradas con cero puntos. Na avaliación continua terase en conta a participación do alumnado en actos académicos organizados pola FEE, Green Campus e outras actividades similares, así como a participación en clase e o traballo continuo ao longo do cuadrimestre. Deste xeito, a cualificación obtida nas probas de seguimento poderá incrementarse ata un punto, co límite máximo de 5 puntos que corresponden á avaliación continua. OPORTUNIDADES DE
AVALIACIÓN a) Primeira oportunidade: 50% avaliación continua
(segundo o descrito nesta guía) e 50% exame final. b) Segunda oportunidade: 100% exame final. c) Oportunidade adiantada: Realizarase unha única
proba, total ou parcialmente oral, destinada a avaliar todos os contidos e
competencias da materia. A nota desta proba representará o 100% da
cualificación. Para todos os aspectos relacionados con “dispensa
académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” seguirase a normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Reverte Maya, Carmelo (2014). Exercises of Financial Accounting. Ecobook
Phillips, F., Libby, R. y Libby, P.A. (2012). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw Hill
Larrán Jorge, Manuel (Coord.) (2008). Fundamentos de Contabilidad Financiera. Pirámide
Muñoz Merchante, Ángel (2019). Introducción a la Contabilidad. Sanz y Torres
Arquero Montaño, J.L., Jiménez Cardoso, S. y Ruiz Albert, I. (2023). Introducción a la Contabilidad Financiera. Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad Financiera. Pearson
Solà Tey, M. y Vilardell Riera, I. (2009). Introducción a la Contabilidad General. McGraw Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade Financeira II/611G02018 |
|
Observacións |
Sustentabilidade
1. Todo o intercambio de documentos e traballos entre profesorado e
alumnado realizarase en formato dixital, preferentemente Moodle.
2. Promoveranse os principios éticos relacionados cos valores da
sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
Perspectiva de xénero
3. Incorpórase a perspectiva de xénero a través do uso de linguaxe non
sexista, o emprego de exemplos e casos prácticos onde mulleres e homes se
presenten como semellantes na súa relevancia profesional, o uso de
bibliografía de autores de ambos os sexos, promovendo a intervención en clase
de alumnas e alumnos, ...
4. Traballarase para modificar prexuízos e actitudes sexistas e para
fomentar valores de respecto e igualdade.
5.- No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero,
proporanse accións e medidas para corrixilas.
Atención á diversidade
6. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades para un
acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|
|