Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a importancia da mercadotecnia como área de coñecemento das ciencias sociais e a súa relevancia para outras áreas do coñecemento. |
A1
|
B1 B2
|
|
Analizar o ámbito, a competencia, e igualmente o comportamento do consumidor, como elementos que han de ser considerados pola mercadotecnia para a toma de decisións estratéxicas e operativas.
|
A3 A4 A5 A6 A9
|
B3 B4
|
C1 C4
|
Entender a importancia da mercadotecnia como área funcional da empresa e a súa relación co resto de áreas funcionais da organización, e igualmente do seu obxectivo e funcións. |
A2 A8 A11 A12
|
B8 B9 B10
|
C5 C7
|
Comprender e analizar as variables do mercadotecnia-mix e o seu desenvolvemento operativo por parte das organizacións. Aproximación ao concepto de mercadotecnia on-line e as súas repercusións na comunicación empresarial actual. |
A4 A5 A6
|
B5 B6 B7
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. INTRODUCCIÓN
|
TEMA 1. INTRODUCIÓN AO MARKETING
|
PARTE II. MARKETING ESTRATÉXICO |
TEMA 2. ANÁLISE DO ENTORNO EMPRESARIAL E DA COMPETENCIA
TEMA 3. O COMPORTAMIENTO DO CONSUMIDOR
TEMA 4. SEGMENTACIÓN DO MERCADO E POSICIONAMENTO
TEMA 5. A INVESTIGACIÓN COMERCIAL
TEMA 6. LA FUNCIÓN DE LA ESTRATEGIA DE MARKETING |
PARTE III. MARKETING OPERATIVO
|
TEMA 7. PRODUTO E A MARCA
TEMA 8. PREZO
TEMA 9. DISTRIBUCION COMERCIAL
TEMA 10. COMUNICACIÓN COMERCIAL
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A5 A12 B1 B2 B3 B4 B5 C6 C7 C8 |
17 |
51 |
68 |
Traballos tutelados |
A6 A8 A11 |
12 |
18 |
30 |
Presentación oral |
A4 A9 B6 B7 B8 B9 |
13 |
19.5 |
32.5 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B10 C1 C4 C5 |
5 |
0 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
A1 |
0.5 |
10 |
10.5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación dos contidos do programa teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de presentacion, a través de medios audiovisuales.
|
Traballos tutelados |
Facilitarase ao alumnado textos e lecturas e pedirase a execución de traballos prácticos sustentados en análises bibliográficas dos diferentes temas cuxa finalidade consistirá en servir de complemento á clase maxistral; e deberase traballar en grupo para resolver as cuestións que se formulen. |
Presentación oral |
O grupo que os profesores designen deberá expoñer na clase práctica a lectura correspondente e/ou o traballo das actividades complementarias, así como responder ás cuestións que se lle formulen aos seus integrantes. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
O alumnado tamén deberá asistir a actividades complementarias de carácter práctico (conferencias, seminarios, talleres ou similares) co fin de coñecer casos prácticos expostos polos seus protagonistas; tamén en grupo se deberán analizar os contidos das devanditas actividades e reflectir a devandita análise nos correspondentes traballos que se someterán a avaliación. |
Proba de resposta múltiple |
Test de resposta múltiple individual. Cada pregunta mal contestada penaliza a cualificación da proba (tres preguntas mal contestadas contrarrestan unha correcta) e as cuestions en branco consideraránse mal contestadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Presentación oral |
|
Descrición |
O alumno/a individualmente, e o grupo no seu conxunto, poderán consultar ao profesor as dúbidas sobre a materia e as correspondentes ao desenvolvemento dos casos prácticos/lecturas. Preferentemente vía telemática, a través de Teams e/ou correo electrónico.
A tutorización de grupos reducidos levarase a cabo vía presencial ou telemática.
Cada profesor ao inicio do curso informará ao alumnado sobre a programación das titorías de grupo reducido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 A8 A11 |
Lecturas e /ou Traballos Prácticos sustentados en análise bibliográfica, Actividades Complementarias, Presentación Oral (40%)
Todos os grupos deberán enviar aos profesores as lecturas analizadas e/ou traballos realizados previamente á exposición.
Independentemente da cualificación alcanzada na proba de resposta múltiple, se non se lograse unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 nas Lecturas/Traballos Prácticos a materia considerarase como non superada.
|
40 |
Proba de resposta múltiple |
A1 |
Preguntas Test de resposta múltiple (catro opcións). A proba de resposta múltiple establece un mínimo ou restrición para poder superar a materia. É dicir, independentemente da cualificación alcanzada na parte práctica, se non se lograse unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple non se computará esta nota e a materia considerarase como non superada.
No caso de non ser superado o exame test e, por tanto, non aprobarse a materia, a cualificación final que figurará na correspondente acta será a alcanzada no devandito exame test.
A asistencia a clase outorgará un plus de 0,5 puntos sobre a cualificación da proba de resposta múltiple, sempre que a cualificación desta sexa dun mínimo de 4,5 puntos sobre 10, e coa condición de que na devandita asistencia non se superen dúas ausencias en clases teóricas nin dúas ausencias en clases prácticas. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Durante o desenvolvemento da parte práctica avaliarase: - Adaptación de contidos/fundamentos teóricos
- Organización e estrutura formal
- Alcance das conclusións/Revisión bibliográfica
- Organización de presentacións e capacidade de síntese.
- Calidade das respostas na presentación.
Avaliación das observacións 1. No caso daquel alumno que non compareza a ningunha das partes a avaliar, a cualificación que constará na acta será a media dos pesos correspondentes. 2. Nota de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% sobre a nota final, independentemente da cualificación acadada. 3. Segunda oportunidade e convocatoria anticipada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Ademais, se o alumno non realiza o traballo en grupo ou o suspende na primeira oportunidade ou na convocatoria anticipada, na segunda oportunidade poderá optar por realizar traballos grupais ou individuais. As características do traballo serán as mesmas que na primeira oportunidade ou na convocatoria anticipada. 4. Alumnado con recoñecemento de dedicación parcial e exención académica de exención de asistencia: Salvo as datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para o resto das probas acordarase un calendario específico de datas compatibles a principios de o curso coa túa dedicación. 5. Sobre as condicións de avaliación final: Queda prohibido acceder á aula de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 6. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez acreditada, implicará directamente a cualificación de '0' suspenso na materia na convocatoria correspondente, quedando sen efecto calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da convocatoria extraordinaria. En todo caso e para todos os efectos, os aspectos relacionados coa "exención académica", "dedicación ao estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse conforme á normativa académica vixente da UDC, https://www. udc.es/es/normative/academic/ 7.Identificación do alumno: O alumno/a deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. 8. Dadas as características do exame tipo test, a hora de inicio será inevitablemente a fixada no calendario oficial de exames. Unha vez iniciado, ningún alumno poderá acceder a el.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Santesmases, M. (2011). Fundamentals of Marketing. Pirámide
Grewal, Dhruv (2018). Marketing. McGraw-Hill Education
Kerin, Roger A., & Hartley, Steven W. (2016). Marketing. Mc Graw-Hill
Santesmases, M. (2012). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide
Kotler, Phillip & Armstrong, Gary, (2018). Principios de Marketing. Pearson
Calvo Porral, Cristina, & Satanton, J. L. (2017). Principles of Marketing. Esic
Kotler, Phillip, & Armstrong, G. (2021). Principles of Marketing. Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dirección Estratéxica e Política Empresarial I/611G02025 |
|
Materias que continúan o temario |
Investigación de Mercados/611G02024 | Distribución Comercial/611G02030 | Dirección Comercial/611G02035 |
|
Observacións |
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través do Campus Virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos. Debe terse en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade no comportamento persoal e profesional. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influír no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para obter un acceso adecuado, igualitario e rendible á vida universitaria. https://www.udc.es/export/ sites /udc/normativa/_galeria_down/estudantes/Normativa_ADI.pdf_2063069294.pdf Potenciarase a compatibilidade da actividade académica e deportiva do alumno que teña o recoñecemento da condición de deportista de alto nivel (DANUDC) ou de deportista de nivel cualificado ou similar, facilitando procesos como cambios de grupos docentes, horarios ou exames, co fin de que che permitan compatibilizar a túa aprendizaxe coas túas responsabilidades e actividades deportivas. Todo o material elaborado polo profesorado da materia está suxeito ao dereito da propiedade intelectual. Non se poderá utilizar, baixo ningún concepto, sen a autorización expresa dos seus autores. |
|