Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Afondar na comprensión da lóxica financeira |
A1 A4 A5 A6 A8 A9
|
B1 B5 B7 B9
|
C6 C10
|
Saber avaliar un investimento non financeiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Utilizar as ferramentas informáticas axeitadas para lograr máis eficienica nos cálculos necesarios nos apartados anteriores. |
A1 A2 A3 A6 A8 A9 A10
|
B2 B6 B7
|
C2 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Avaliación de proxectos de investimento. O valor. |
Introdución á avaliación de investimentos.
Fundamentos e fases do modelo de avaliación.
Os fluxos de caixa (método directo)
Os fluxos de caixa (método indirecto)
O valor actual neto
A taxa interna de rendemento
Outros criterios: O payback e o indice de rendibilidade |
O risco dos proxectos individuais |
Risco e incertidume
Análise de sensibilidade.
Introdución á simulación.
As árbores de decisión.
|
Modelos avanzados de avaliación de investimentos |
O investimento en equipos.
Decisións de investimento con racionamento de capital.
Enfoques de decisión multicriterio. AHP. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B2 B6 B7 B9 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
25 |
50 |
75 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A6 A8 A9 A10 A11 B3 B4 B6 C3 |
4 |
8 |
12 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
2 |
9 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos aspectos xerais do tema. |
Estudo de casos |
O curso centrarase no estudo de proxectos de investimento realistas, complementados con exercicios sobre técnicas e modelos específicos. |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolvemento e aplicación de modelos de análise mediante folla de cálculo e/ou software específico. Programaranse 3 sesións de titoría en grupo reducido de 80 minutos por M. Teams en datas que se acordarán na aula. |
Proba mixta |
Proba de avaliación escrita, de contido teórico - práctico |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Proba mixta |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
As actividades prácticas desenvolveranse nas aulas e como extensión delas, o cal require, pola súa propia natureza, unha supervisión por parte dos docentes.
As titorías individualizadas (no horario oficial publicado pola facultade para cada profesor), así como as titorías de pequeno grupo que se programen, realizaranse a través de Microsoft Teams. Fora deste horario, os estudantes poderán facer preguntas a través dos foros establecidos en Moodle.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a capacidade de formular, resolver e analizar modelos de avaliación de proxectos de investimento. |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C6 C7 C8 |
Cunha orientación eminentemente práctica, pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe, as habilidades e competencias desenvolvidas polo alumnado. |
70 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A6 A8 A9 A10 A11 B3 B4 B6 C3 |
As TIC teñen nesta materia un papel instrumental. En consecuencia, aínda que non se valorará directamente a seu dominio, nalgúns casos prácticos avaliados poderían utilizarse ferramentas informáticas. |
0 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial serán avaliados seguindo os mesmos criterios que os estudantes a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: ao mesmo que na primeira oportunidade, realizarase unha proba mixta cun valor do 70% da avaliación. Para o 30% restante poderase manter a cualificación de avaliación continua ou pode optarse por contestar unha pregunta de ensaio que se desenvolverá a continuación do exame. No caso de presentarse á recuperación da avaliación continua, a súa cualificación, calquera que sexa, substituirá á obtida na primeira oportunidade. 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da Oportunidade Adiantada (art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 % da cualificación final. Esta proba mixta será deseñada de maneira singular e específica para valorar en que medida o/a estudante adquiriu os resultados da aprendizaxe aos que se fai referencia na presente guía. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: Avaliación continua: As actividades de avaliación continua serán valoradas só cando se leven a cabo de acordo coa programación prevista do grupo correspondente, agás nos casos exprésamente previstos na normativa académica (deportistas de alto nivel). No cálculo da avaliación continua serán consideradas as tres mellores puntuacións das catro probas realizadas ao longo do período docente. Cada proba valerá un punto. Adicionalmente, a participación en actividades complementarias programadas (conferencias, seminarios, etc.) poderá engadir ata medio punto á suma das cualificacións do exame e da avaliación continua. En todo caso, a máxima puntuación que se pode obter será de dez puntos. |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fernández Castro, A.S. e Iglesias Antelo, S. (2000). Métodos Cuantitativos de Selección de Inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo Edicións
BREALEY, R.A.; MYERS, S.C y ALLEN, F. (2020). PRINCIPIOS DE FINANZAS CORPORATIVAS, 13ª ed.. MacGraw-Hill
BREALEY, R.A.; MYERS, S.C y ALLEN, F. (2023). Principles of Corporate Finance, 14th Edition. MacGraw-Hill |
Outras edicións do manual de Brealey & Myers, ou doutros destes autores, proporcionan tamén axuda para a maioría dos conceptos tratados. |
Bibliografía complementaria
|
Suárez, A. (2005 ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; de Llano, P (2006). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel. . Madrid: Delta
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre. . Editorial Reprografía del Noroeste, A Coruña
Berk, J.; DeMarzo, P. (2017). Finanzas Corporativas / Corporate Finance. Pearson
Pindado García, J. (2012). Finanzas Empresariales.. Madrid: Paraninfo
Fernández Castro, Ángel S. (coord.), Lado Sestayo, Rubén / de Llano Paz, Fernando (2021). Guía para implantar la gestión del riesgo en la empresa paso a paso. Vigo: Fundación INADE, Instituto Atlántico del Seguro
Doldán, F. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. . Santiago: Tórculo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Estatística I/611G02006 | Matemáticas II/611G02010 | Contabilidade Financeira I/611G02013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría do Financiamento/611G02021 | Planificación Financeira/611G02034 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socio culturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 5. Outras: No escenario docente semipresencial, combinaríanse sesións presenciais e en liña, seguindo as instrucións da institución. O uso de dispositivos electrónicos (ordenadores, tabletas e teléfonos) na aula poderá autorizarse exclusivamente para usos académicos. |
|