Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar a lóxica financeira a aplicar na toma de decisións de financiamento na empresa |
A1 A2 A3 A6 A8 A11
|
B2 B6 B8 B10
|
C6
|
Coñecer as teorías financeiras básicas sobre os mercados de capitais e comprender as súas implicacións prácticas |
A6 A8 A10 A11
|
B1 B3 B5 B7
|
C4 C6 C8
|
Saber valorar un investimento financeiro |
A2 A4 A5 A8 A11
|
B4 B9
|
C1 C6
|
Saber desenvolver modelos financeiros e aplicar ferramentas informáticas |
A9 A11
|
B6
|
C5 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: FINANZAS CORPORATIVAS |
1. O financiamento da empresa e o seu custo: o custo de capital
2. Visión ampliada das fontes de financiación
3. O custo de capital e a estrutura de capital: a política de endebedamento da empresa |
BLOQUE II: FINANZAS DE MERCADO |
1. Rendibilidade e risco. Formación de carteiras óptimas
2. A valoración de activos con risco
3. Produtos derivados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 B1 B2 B5 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
18 |
36 |
54 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 |
22 |
44 |
66 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
2 |
13 |
15 |
Seminario |
A3 A6 A8 A9 A11 B2 B3 B7 |
4 |
2 |
6 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica dos temas do programa |
Solución de problemas |
Realización de tarefas prácticas: desenvolvemento de aplicacións dos coñecementos traballados e resolución de exercicios e problemas
|
Proba mixta |
Probas teórico-prácticas que poderán ser de diverso tipo (test, resposta breve, resposta ampla...) e que constitúen parte da avaliación continua
|
Seminario |
Titorías de grupo reducido |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre os contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Proba mixta |
Seminario |
|
Descrición |
As titorías en grupos reducidos serán presenciais e realizaranse nas datas fixadas ao longo do cuadrimestre.
As titorías individuais desenvolveranse a través de Teams ou presencialmente, segundo proceda, e nos horarios publicados polo profesorado a principios de cada cuadrimestre. Recoméndase ao alumnado que contacte previamente por correo electrónico co/coa seu/súa profesor/a para propor a data e a hora que prefira dentro do horario anunciado por este/a, indicando a materia e o grupo ao que pertence, coa finalidade de facilitar a xestión e a efectividade das titorías.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
Durante o periodo de clases realizaranse varias probas mixtas de avaliación continua, que non terán carácter liberatorio e que suporán en conxunto o 36% da cualificación final (máximo 3,6 puntos). Cada proba non realizada puntuará como cero.
|
36 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A11 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 |
Exame da toda a materia que suporá o 64% da cualificación final (máximo 6,4 puntos). Celebrarase en primeira oportunidade (xaneiro no grao en ADE e maio/xuño no programa de simultaneidade dos graos en ADE e Dereito) nas datas fixadas pola xunta de facultade. |
64 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: aplicarase a normativa vixente da UDC. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: - A cualificación de NON PRESENTADO só se outorgará ao alumnado cuxa participación en actividades de
avaliación teña unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación acadada. - A avaliación exposta tamén rexe para o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, de acordo coa normativa vixente da UDC.
C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: - Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente presentados nesta sección.
- Segunda oportunidade: avaliarase cunha proba mixta (exame) polo 100% da cualificación final, salvo que da
aplicación dos mesmos criterios de avaliación da primeira oportunidade
resulte unha cualificación superior, a cal prevalecerá. - Oportunidade adiantada: avaliarase cunha proba mixta polo 100% da cualificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2010). Dirección financiera. Un enfoque centrado en valor y riesgo. Madrid: Delta
Pindado, Julio (dir.) (2012). Finanzas empresariales. Madrid: Paraninfo. Material en www.paraninfo.es/catalogo/9788497328951/finanzas-empresariales
Boedo, Lucía (2009). Las fuentes de financiación y su coste. A Coruña: Netbiblo. Descargable en ruc.udc.es/dspace/handle/2183/11816
oikonomicon.udc.es (2023). Página del profesor Carlos Piñeiro Sánchez.
Brealey, Richard; Myers, Stewart; Allen, Franklin (2020). Principios de finanzas corporativas. 13ª ed.. Madrid: McGraw-Hill. Accesible en formato electrónico para lectura en www.ingebook.com
CNMV (2006). Qué debe saber de... Opciones y futuros. Guía informativa de la CNMV. 2ª ed.. CNMV |
|
Bibliografía complementaria
|
Brun, Xavier; Moreno, Manuel (2008). Análisis y selección de inversiones en mercados financieros. Barcelona: Profit
Elvira, Óscar; Larraga, Pablo; Puig, Xavier (2017). Comprender la inversión en renta fija a corto y largo plazo. Barcelona: Profit
Elvira, Óscar; Puig, Xavier (2015). Comprender los productos derivados: futuros, opciones, productos estructurados, CAPs, Floors, Collars, CFDs.... Barcelona: Profit
Orden, Olga del (2022). Curso básico de matemática financiera: teoría y ejercicios. Alicante: Delta Publicaciones
Suárez, Andrés (2014). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. 22ª ed.. Madrid: Pirámide
CNMV (s.f.). El mercado de valores y los productos de inversión. Manual para universitarios. CNMV
Aguiar, Inmaculada (coord.) (2012). Finanzas corporativas en la práctica. Madrid: Delta
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2011). Finanzas empresariales: teoría y modelos con hoja de cálculo. Santiago: Andavira
Hull, John C. (2014). Introducción a los mercados de futuros y opciones. 8ª ed.. México: Pearson Educación
Casanovas, Montserrat; Bertrán, Josep (2015). La financiación de la empresa: cómo optimizar las decisiones de financiación para crear valor. 5ª ed.. Barcelona: Profit
Álvarez, Begoña; Boedo, Lucía (2011). La financiación empresarial: exposición teórica y análisis de la operativa. Estudio de casos reales desarrollados en Excel. Barcelona: Inforbook's
Valls, María del Carmen; Cruz, Salvador (2012). Operaciones financieras avanzadas. Madrid: Pirámide
Valls, María del Carmen; Galán, Federico; Parra, Isabel María (2020). Prácticas de iniciación a las finanzas. Madrid: Pirámide
Piñeiro, Carlos; De Llano, Pablo (2009). Principios y modelos de dirección financiera. Santiago: Andavira
CNMV (2006). Qué debe saber de... Los productos de renta fija. 5ª ed.. CNMV |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Estatística I/611G02006 | Contabilidade Financeira I/611G02013 | Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 | Contabilidade Financeira II/611G02018 | Teoría do Investimento/611G02020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Planificación Financeira/611G02034 |
|
Observacións |
- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de
sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.
- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase
na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade.
- Traballarase para detectar situacións de
discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para
corrixilas.
- Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades a un acceso
adecuado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.
|
|