Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Xestionar e administrar unha empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2 |
Integrarse en calquera área funcional dunha empresa ou organización mediana ou grande e desempeñar con soltura calquera traballo de xestión nela encomendada. |
A3 |
Valorar a partir dos rexistros relevantes de información a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A4 |
Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas de empresas e mercados. |
A5 |
Redactar proxectos de xestión ou de áreas funcionais da empresa. |
A6 |
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A7 |
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8 |
Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A9 |
Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A10 |
Ler e comunicarse no ámbito profesional nun nivel básico en máis dun idioma, en especial en inglés |
A11 |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A12 |
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Competencias globais necesarias para un profesional nunha sociedade democrática de libre mercado.
Comportamento ético e adecuado nun ambiente académico e profesional. |
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comprender unha organización empresarial tendo en conta as súas características, sector e tamaño, a través da análise de casos reais.
Identifique indicadores relevantes para investimentos e xestores
Traballo de habilidade dentro dun equipo
Capacidade para comunicar resultados financeiros aos interesados.
Habilidades no uso de novas tecnoloxías de información e comunicación. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
|
C2
|
Habilidades necesarias para aplicar os principios de contabilidade a problemas específicos que non se establecen na normativa actual e criticalo e fixeron propostas para melloralo |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: O SISTEMA DE INFORMACIÓN FINANCEIRA EMPRESARIAL |
Información financeira interna vs. externa.
Información financeira normalizada.
A información financeira como ben público: comportamento ético
|
TEMA 2: PREPARACIÓN DE CONTAS ANUAIS |
Contas anuais na normativa española.
Contas anuais nas Normas Internacionais de Información Financeira.
Modelos de contas anuais consolidadas.
Requisitos de presentación e depósito.
|
TEMA 3. OUTRA INFORMACIÓN OBRIGATORIA |
O informe de xestión
O informe de auditoría.
O estado de información non financeira.
|
TEMA 4: INTRODUCCIÓN Á ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS |
Finalidade e enfoques
Limitacións da información
Revisión formal.
Análise do entorno.
Análise das características da entidade
Técnicas e instrumentos para a análise
Ciclo de explotación e ciclo de capital.
|
TEMA 5: ANÁLISE ECONÓMICA |
Análise da composición e evolución da conta de resultados
Rendibilidade económica.
Análise da marxe
Análise da rotación
Análise do valor engadido
|
TEMA 6: ANÁLISE FINANCIERA |
Análise de situación da liquidez e a solvencia
Análise dinámica da liquidez e a solvencia
O apancamento financeiro
A rendibilidade dos capitais propios
O beneficio por acción
|
TEMA 7: INFORMACIÓN ESTRATÉXICA PARA A DIRECCIÓN |
O informe de capital intelectual
Indicadores de xestión e cadro de mando integral
Memorias de sostenibilidade: as ESRS (European Sustainabiltiy Reporting Standards)
Outras proportas de información integrada: o Informe sobre recursos estratéxicos e as súas consecuencias.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A6 A8 A11 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C4 C5 C6 C7 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 |
25 |
50 |
75 |
Proba mixta |
A1 A3 A6 A7 A8 A11 B1 B2 B7 C1 C2 C8 |
1 |
9 |
10 |
Seminario |
A9 A10 A11 A12 C1 C2 |
4 |
6 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición resumida dos temas do programa con axuda de supostos prácticos. Se imparte en modo presencial ou en liña dependendo das condicións existentes e a normativa en vigor na data de impartición. Corresponde a Clases de pizarra en grupo grande. |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos, tanto na aula como fora dela, tanto individual como en grupo. Corresponde a clases interactivas en grupo grande. |
Proba mixta |
Exames teórico-prácticos. Poderán ser presenciais ou en liña. |
Seminario |
PExplicación e resolución de casos prácticos en titorías en grupo reducido. Poden ser presenciais ou en liña. Dividiranse en 2 sesións de 2 horas por grupo, a primeira das cales terá lugar na 8a semana do cuadrimestre, e a segunda, na 14a semana. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Titorías para a resolución de problemas no horario publicado para ela. Poden ser presenciais ou en liña.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 |
Solución de casos prácticos, que poderán ser presentados oralmente. |
40 |
Proba mixta |
A1 A3 A6 A7 A8 A11 B1 B2 B7 C1 C2 C8 |
Exames teórico-prácticos, valorados conforme se explica nas observacións. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Os cuestionarios do exame serán escritos inicialmente en castelán ou inglés. Os estudantes que queiran un exame en galego, deberán solicitalo cun mínimo de 15 días de antelación á data do exame. Excepcionalmente, o formato do exame e inglés poderá ser diferente. Condicións para realizar probas mixtas: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior ou o almacenamento de información. A falta de disciplina implicará que o alumno debe realizar as probas de avaliación oralmente. Os casos prácticos deberán entregarse ao longo do curso, dentro dos prazos fixados polo profesor. Cualificación de non presentado. Corresponde aos estudantes cando só participan en actividades de avaliación que teñan un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da nota obtida. Resolución de problemas Pódense engadir ata 4 puntos (40% da avaliación total) pola realización e exposición oral ou escrita de prácticas individuais ou grupais. Para tal efecto, os cuestionarios propostos polo profesor deberán ser cumprimentados e enviados nos prazos establecidos. Para avaliar este apartado será necesaria unha asistencia mínima a clase do 70%. Se non se alcanza esta porcentaxe, valorarase con cero puntos. As probas mixtas corresponden ao exame final da primeira oportunidade, que se realizará na data do calendario de exames publicado pola Facultade. A puntuación máxima será de 6 puntos (60% da avaliación total). Na segunda oportunidade tomarase a maior entre: a) Cualificación acadada ao longo do curso nas metodoloxías de sesión maxistral e solución de problemas (avaliación continua, 40%); máis cualificación acadada na proba mixta da segunda oportunidade (60%). b) Exclusivamente pola calificación acadada na proba mixta da segunda oportunidade (100%) Suxeito á normativa da UDC, os exames, exposicións orais e outras probas obxecto de avaliación poderán ser presenciais ou en liña. Avaliación avanzada No caso de que se conceda ao estudante unha oportunidade para a "avaliación avanzada" e só neste caso, haberá unha proba oral e / ou escrita mixta dirixida a avaliar todas as habilidades e contido da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LLORENTE OLIER, J.I. (2022). Análisis de estados económico-financieros. Madrid: CEF
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2016). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. . Madrid. Pirámide
Lev, Baruch; Gu, Feng, (2017). El final de la Contabilidad. Barcelona : Profit
Ministerio de Economía (2021). Plan General de Contabilidad. https://www.icac.gob.es/ |
|
Bibliografía complementaria
|
ESTEO SÁNCHEZ, F. (2003). Análisis de Estados Financieros. Planificación y Control. Madrid: CEF |
https://www.icac.gob.es/ www.ifrs.org www.cnmv.es www.globalreporting.org www.theiirc.org |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/611G02013 | Contabilidade Financeira II/611G02018 | Contabilidade de Xestión/611G02022 | Contabilidade das Operacións Societarias/611G02027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa/611G02028 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade e nos comportamentos persoais e profesionais
2. Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas, e incidirase no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade.
3. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais ou psíquicas socioculturais, experimentan dificultades para un acceso adecuado, igualitario e rendible á vida universitaria. |
|