Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a importancia da planificación xeral e financeira no proceso de xestión empresarial. |
A1 A4 A5 A6 A8 A11
|
B1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10
|
C5
|
Profundar na lóxica da valoración financeira |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A11
|
B1 B5 B7 B9
|
C8
|
Aprender as bases da modelización no ámbito da planificación financeira, comprendendo as relacións existentes entre os conceptos e e os diferentes estados financeiros previsionais. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A11
|
B3 B5
|
C5 C6 C7 C8
|
Ser capaz de elaborar, transmitir e defender un plan de empresa a partir dos modelos de planificación financeira e usando as ferramentas informáticas comúns no ámbito empresarial. |
A1 A5 A6 A10
|
B4 B6 B8
|
C1 C4 C5 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Creación de valor na empresa e Dirección Baseada no Valor. |
1.1.O obxectivo da planificación financeira: a creación de Valor
1.1.1.A medida do valor: fluxos de caixa descontados e outras medidas
1.1.2 Estratexia e creación de valor
1.2. O proceso de planificación financeira
|
TEMA 2. O Estado Previsional de Recursos Xerados |
2.1.Introdución ao Estado Previsional de Recursos Xerados
2.2 A orixe dos recursos xerados
2.3 Os usos do recursos xerados
2.3.1 Política de amortizacións técnicas
2.3.2 Política de dividendos
2.3.3 O autofinanciamento
|
TEMA 3. A planificación do Capital Corrente |
3.1. Introdución ao estado previsional de Necesidades Netas do Capital Corrente.
3.2. Políticas de Capital Corrente
3.2.1 existencias
3.2.2 Clientes
3.2.3 Tesouraría operativa
3.2.4 Financiamento a curto prazo.
|
TEMA 4. O Orzamento de Capital |
4.1. Orzamento de capital: concepto, usos e estrutura
4.2. Orzamento de Investimentos
4.3. O Orzamento de Financiamento. Estrutura óptima de capital.
4.4 Implicacións financeiras |
TEMA 5. O Orzamento de Tesouraría |
5.1. Introdución
5.2. Estrutura e contido
5.3. Políticas de Tesouraría
|
TEMA 6. Análise global e control do Plan Financeiro |
6.1 Análise global
6.2 Control do Plan Financeiro
6.2.1. Control a priori
6.2.2. Control a posteriori
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
17 |
34 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C5 C6 |
25 |
75 |
100 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A3 A4 A5 A8 A9 A11 B3 B4 B5 B7 B9 C5 |
4 |
4 |
8 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 C1 |
2 |
2 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais exporanse os contidos teóricos do temario da materia facendo especial fincapé naqueles asuntos de máis difícil comprensión. Empregaranse tecnoloxías como a presentación eléctrónica, a folla de cálculo... |
Estudo de casos |
Proporase ao alumnado unha colección de casos para que sexan resoltos de maneira individual ou en grupo. Para a resolución deberán empregar como ferramento básica a folla de cálculo. Esta metodoloxía forma parte da avaliación continua. |
Prácticas a través de TIC |
Desenvolvemento e implantación de modelos de análise a través de follas electrónicas. Programaranse 3 sesións de titoría en grupo reducido de 80 minutos por M. Teams en datas que se acordarán na aula. |
Proba mixta |
Esta proba consistirá nun conxunto de cuestións de formato diferente sobre os aspectos teóricos, exercicios prácticos e casos vistos durante o desenvolvemento da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
A atención personalizada terá lugar durante o tempo de titorías individuais e en pequeno grupo. Atenderase de forma persoal ou en pequeno grupo a aqueles alumnos/as que precisen clarificar aspectos teóricos expostos durante as sesións maxistrais ou prácticos vinculados á resolución de problemas, ao estudo de casos prácticos ou ás lecturas recomendadas. Desenvólvense presencialmente e online. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C5 C6 |
Os alumnos discutirán e resolverán os casos que os docentes lles propoñan durante o cuadrimestre. Haberá dous casos a través dos que se estruturará a docencia e dos que poderán derivarse minicasos suxeitos a valoración. A avaliación continua centrarase no estudo de casos.
|
30 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 C1 |
Os alumnos someteranse a unha proba mixta durante o período oficial de avaliación. Esta proba consisitrá nunha serie de cuestións de formatos diversos orientada a valorar en que medida foron adquirindo os resultados da avaliación que se pretenden nesta materia. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial, malia que estean exentos de asistencia, serán avaliados seguindo os mesmos criterios que os estudantes a tempo completo. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: o mesmo que na primeira oportunidade, realizarase unha proba mixta cun valor do 70% da avaliación. Para o 30% restante poderase manter a cualificación de avaliación continua ou pode optarse por contestar unha pregunta de ensaio que se desenvolverá a
continuación do exame. No caso de presentarse á recuperación da avaliación continua, a súa cualificación, calquera que sexa, substituirá á obtida na primeira oportunidade. 3. Convocatoria adiantada: As condicións de avaliación da Oportunidade Adiantada (art. 19 dás Normas de Avaliación, Revisión e Reclamacións dás Cualificacións dúas Estudos de Grao e Mestrado Universitario) serán específicas para esta oportunidade. Esta será avaliada por medio dunha proba mixta que suporá o 100 % da cualificación final. Esta proba mixta será deseñada de maneira singular e específica para valorar en que medida o/a estudante adquiriu os resultados da aprendizaxe aos que se fai referencia na presente guía. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: Avaliación continua: As actividades de avaliación continua serán valoradas só cando se leven a cabo de acordo coa programación prevista do grupo correspondente, agás nos casos expresamente previstos na normativa académica (deportistas de alto nivel). No cálculo da avaliación continua serán consideradas o tres mellores puntuacións do catro probas realizadas ao longo do período docente. Cada proba valerá un punto. Adicionalmente, a participación en actividades complementarias programadas (conferencias, seminarios, etc.) poderá engadir até medio punto á suma das cualificacións do exame e da avaliación continua. En todo caso, o máxima puntuación que se pode obter será dez puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Arnold, G. (2008). Corporate Financial Management. Prentice Hall, Harlow, 4th Ed.
Partal, A.; Moreno, F.; Cano, M.; Gómez, P. (2021). Dirección Financiera de la Empresa. Ediciones Pirámide, Madrid. (2ªEd)
Asch, D.; Kaye, G.R. (1989). Financial Planning. Modelling Methods and Techniques. Kogan Page, Londres
Berk, J.; DeMarzo, P. (2017). Finanzas Corporativas. Pearson
Morris, J.R.; Daley, J.P. (2009). Introduction to Financial Models for Management and Planning. Chapman & Hall/CRC Finance
Rodríguez, A.; Iturralde, T. (2008). Modelización Financiera Aplicada. Modelos de Planificación Financiera con Excel. Delta Publicaciones, Madrid.
Rodríguez, A. (2009). Planificación Financiera Aplicada. Tórculo Edicións, Santiago de Compostela.
Durbán, S.; Irimia, A.I.; Oliver, M.D.; Palacín, M.J. (2009). Planificación financiera en la práctica empresarial. Ediciones Pirámide, Madrid.
Brealey, R.; Myers, S.; Allen, F. (2010). Principios de Finanzas Corporativas. McGraw-Hill, 9ª Ed.
Fernández, P. (1999). Valoración de Empresas. Gestión 2000 |
|
Bibliografía complementaria
|
Mascareñas, J. (2010). Finanzas para directivos. Pearson, Madrid.
Ruiz, R.J.; Gil, A.M. (2000). La Planificación Financiera de la Empresa. Instituto Superior de Técnicas y Prácticas Bancarias, Madrid
Rodríguez, A.; Barros, F. (2009). Planificación Financiera de Cooperativas. Modelos de Planificación Financiera de Cooperativas con Excel. Centro de Estudios Cooperativos (CECOOP), USC, Santiago de Compostela.
Cibrán, P.; Villanueva, M.; Fernández, M.T. (2008). Planificación Financiera. Teoría y Casos Prácticos. Tórculo Edicións, Santiago de Compostela
Boquist, J.; Milbourn, T.; Thakor, A. (2010). The Value Sphere. The Corporate Executives' handbook for creating and retaining Shareholder wealth. World Scientific, Singapore |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Teoría do Investimento/611G02020 | Teoría do Financiamento/611G02021 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade deimprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cosvalores de sustentabilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudessexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores derespecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un accesoaxeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. 5. Outras: No escenario docente semipresencial, combinaríanse sesiónspresenciais e en liña, seguindo as instrucións da institución.
O uso de dispositivos electrónicos (ordenadores, tabletas e teléfonos) na aula poderá autorizarse exclusivamente para usos académicos. |
|