Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar o grado de rivalidade competitiva dos sectores e a suas implicacións para a xestión da cadena de valor |
|
B1 B2 B3
|
|
Saber identificar e analizar las principais forzas competitivas dos diferentes sectores a partir de información económica relevante |
|
B4 B5
|
|
Saber traballar en equipo e colaborativamente |
|
B9 B10
|
C1 C4
|
Transmiti-os valores de esfuerzo e de traballo e fomenta-la iniciativa persoal |
|
|
C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I: A ECONOMIA SECTORIAL E INDUSTRIAL |
Campos de aplicación da Economía Sectorial
Conceptos básicos
Evolución da Economía Sectorial, principais enfoques |
TEMA 2: AS NOVAS TECNOLOXÍAS NO EIDO EMPRESARIAL |
Desenvolvemento de novas tecnoloxías no ámbito empresarial
Aplicacións da Intelixencia Artificial na empresa
Competencia industrial no Metaverso e novos escenarios.
Comportamento estratéxico e barreiras de entrada.
Concentración e poder de mercado |
TEMA 3: PROCESO EVOLUTIVO NUN SECTOR.
|
Evolución das forzas competitivas ao longo do tempo.
Factores determinantes do proceso evolutivo dun sector
Identificación de liñas e factores chave do cambio.
Incidencia dos procesos de innovación tecnolóxica.
|
TEMA 4: DISCRIMINACION DE UNIDADES PRODUCTIVAS NUN SECTOR.
|
Tipos e factores de posicións particulares e grupos estratéxicos.
Factores chave do posicionamento das empresas nun sector.
diseño de liñas estratéxicas e avaliación de proxectos de investimento.
|
TEMA 5: POLITICA INDUSTRIAL E COMPETENCIA NA UNION EUROPEA.
|
Política da competencia na UE: Normas aplicables ás empresas.
Comportamentos anticompetitivos: Cárteles e abuso de posición dominante.
As restriccións verticais á competencia e os cotratos da distribución comercial.
|
TEMA 6: FOMENTO DA COMPETITIVIDADE E A EMPRESA NA UE
|
A polìtica industrial na UE: fomento da competitividade e da empresa
Politica I+D e fomento da I+D empresarial
Marco de incentivos e axudas e rexímenes especiais para as empresas en crisis.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 |
40 |
40 |
80 |
Seminario |
C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
20 |
30 |
Proba mixta |
B2 B1 C1 C4 C5 |
5 |
5 |
10 |
Aprendizaxe servizo |
B2 B3 B4 B9 C1 C6 C8 |
5 |
20 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Explicaránse casos practicos de análise sectorial extraídos de casos reales confeccionados por empresas consultoras de relevancia internacional (McKinsey, KPGM, etc) como complemento das clases maxistrais e das presentacions orais do profesor nas aulas. Realizarase un traballo de análise estructural dun sector.
Recomendacións:
1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2. Realizarase a través de TEAMS/Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos |
Seminario |
Ralizaranse tutorías de grupo de 15 alumnos por grupo. Comunicarase con antelación o día e a hora de realización das tutorías. Destinaranse a resolución de dudas e a orientación dos estudiantes na realización de casos e traballos sectoriales. |
Proba mixta |
Realizaránse de xeito continuo probas sobre o contido dos temas explicados e comentados cos estudiantes. Incluiran probas obxetivas e probas cortas de exposición, discusión o comentario. |
Aprendizaxe servizo |
Proposta educativa que combina procesos de aprendizaxe e servizo á comunidade nun único proxecto ben articulado onde os participantes aprenden traballando as necesidades reais do contorno para melloralo. Baixo o paraugas da sustentabilidade e a Axenda 2030, o alumnado participará con diferentes entidades da cidade co fin de coñecer diferentes problemas socioeconómicos e unir o compromiso social coa aprendizaxe de coñecementos, habilidades, actitudes e valores. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
Para as dudas sobre o desenvolvemento dos traballos dos estudiantes sobre a análise estructura dun sector.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordaráse ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa sua dedicación.
Haberá tutorías de grupo a partires da 5ª semana do catrimeste |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 |
Os alumnos deberán realizar durante o curso diferentes actividades individuais ou en grupo sobre os temas presentados en clase. |
10 |
Proba mixta |
B2 B1 C1 C4 C5 |
Realizaránse unha ou varias probas sobre o contido dos temas explicados e comentados cos estudiantes. Incluiran probas obxetivas e probas cortas de exposición, discusión o comentario. |
30 |
Aprendizaxe servizo |
B2 B3 B4 B9 C1 C6 C8 |
É a avaliación máis importante nesta materia xa que se entende que aquí todo o material tratado durante o curso se desenvolve empíricamente. O alumnado deberá elaborar e presentar un informe de consultoría sobre a competitividade da empresa elixida no sector, así como aspectos relacionados cos ODS, e formular propostas de mellora baseadas nas novas tecnoloxías. Para iso, realizarase unha visita previa á empresa/institución colaboradora da APS, normalmente escollida entre as entidades sen ánimo de lucro que prestan servizos sociais. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: - Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que
permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. - Identificación
do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente. A realización fraudulenta de probas o actividades de evaluación, unha vez comprobada, supondrá directamente a calificación de suspensión na convocatoria en que se cometa: o alumno será calificado con "suspensión" (calificación numérica 0) na correspondente convocatoria do curso académico, tanto se a infracción se comete na primeira oportunidad como na segunda. Para iso modificarase a sua calificación no informe de primeira oportunidade, no caso de ser necesario.
B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN - Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe en actividades de avaliación
que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final,
con independencia da cualificación alcanzada. - Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba
obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso
un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
C) OPORTUNIDADES DE EVALUACIÓN: - Primeira oportunidade: aplicaranse os criterios de avaliación anteriormente indicados nesta sección.
- Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na segunda oportunidade só será posible repetir as actividades
individuais, mentres que para as actividades en grupo manterase a
cualificación obtida na primeira oportunidade. Así, na 2ª oportunidade o alumno terá a posibilidade de acadar o 100% da evaluación. - Convocatoria adiantada: na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación
continua (solución de problemas, probas de resposta breve, intervencións
durante as sesións maxistrais) mediante preguntas adicionais á proba
obxectiva final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Jules, C. (2022). Building Better Organizations: How to Fuel Growth and Lead in a Digital Era . Berrett-Koehler Publishers. |
Bibliografía complementaria
|
|
https://www.mckinsey.com/featured-insights https://www.accenture.com/gb-en/insights-index
https://kpmg.com/es/es/home/sectores.html
https://www.techtarget.com/searchenterpriseai/resources/AI-business-strategies
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase seguir regularmente as instrucións e novas da plataforma MOODLE, xa que esta plataforma, xunto coas clases presenciais; Constitúe un sistema esencial de comunicación entre o equipo docente e o alumnado. Ademais, fanse as seguintes observacións e recomendacións xerais: 1. A entrega dos traballos documentais realizados nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático  b. Farase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. A importancia dos principios éticos relacionados cos valores de  sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais. 3.  Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas, e incidirase no entorno para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimente dificultades para ter un acceso ideal, igualitario e beneficioso á vida universitaria. |
|