Datos Identificativos | 2024/25 | ||||||||||
Asignatura (*) | Dereito Tributario e Novas Tecnoloxías | Código | 612539007 | ||||||||
Titulación | |||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||||||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 3 | |||||||
Idioma |
|
||||||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||||||
Prerrequisitos | |||||||||||
Departamento | Dereito Público |
||||||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||||||
Web | http://https://www.udc.es/es/dereito/estudos/mestrados/mestrado-universitario-en-dereito-dixital-e-da-intelixencia-artificial-muddia/ | ||||||||||
Descrición xeral |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
-Obtener conocimientos sobre la aplicación de los principales impuestos a las operaciones y modelos de negocio de la economía digitalizada. -Obtener conocimiento sobre la regulación de la utilización de las nuevas tecnologías en los procedimientos de aplicación de los tributos | AP11 AP12 AP13 |
BP1 BP21 BP22 |
CP3 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
BLOQUE 1: DEREITOS DOS CONTRIBUÍNTES NA ADMINISTRACIÓN ELECTRÓNICA. BLOQUE 2: A APLICACIÓN DAS NOVAS TECNOLOXÍAS Aos PROCEDEMENTOS TRIBUTARIOS BLOQUE 3: ESPECIAL REFERENCIA Ás NOTIFICACIÓNS TRIBUTARIAS ELECTRÓNICAS BLOQUE 4: BLOQUE 4: A DIXITALIZACIÓN TECNOLÓXICA DAS ADMINISTRACIÓNS TRIBUTARIAS E As súas IMPLICACIÓNS BLOQUE 5: Principais estruturas utilizadas en E-Commerce, Plataformas dixitais, operacións dixitais/tecnolóxicas e Imposición sobre a Renda (IS-IRNR-IRPF) BLOQUE 6: O Imposto sobre Determinados Servizos Dixitais BLOQUE 7: O IVE no Comercio Electrónico de Bens e Servizos |
BLOQUE 1: -Marco normativo: Constitución Española, Lei Xeral Tributaria e LPACAP -Dereito/obrigación á relación electrónica coa Administración Tributaria BLOQUE 2: 1) PROCEDEMENTO DE XESTIÓN. a) Especial referencia á aplicación das novas tecnoloxías respecto de: -A recepción, tramitación e control de documentos con transcendencia tributaria -A realización de actuacións de verificación de datos, comprobación de valores e comprobación limitada. -A información e asistencia b) O papel da Sede electrónica e da Administración Dixital Integral (ADI) 2-PROCEDEMENTO DE INSPECCIÓN a)A comprobación, investigación e obtención de información por medios telemáticos. b)O lugar das actuacións inspectoras e as inspeccións “virtuais” 3-PROCEDEMENTO DE RECADACIÓN: actuacións efectuadas a través de medios telemáticos. BLOQUE 3: a) Obrigados a recibilas b) A opción de recibir notificacións electrónicas: problemática na aplicación do artigo 110 da Lei Xeral Tributaria c) A comunicación de oficio da inclusión na DEHú: problemática derivada da aplicación dos artigos 109 a 112 da LXT. d) Persoas habilitadas para acceder á DEHú: problemática exposta polos representantes tributarios. e) Aspectos temporais das notificacións tributarias: especialidades a efectos tributarios f) Outras cuestións controvertidas no ámbito tributario. BLOQUE 4: A Transformación do desenvolvemento funciones das Administracións tributarias como consecuencia do uso de novas tecnoloxías • 1ºUtilización dual das novas tecnoloxías polas Administracións tributarias: • 2º A asimetría ou gap de información entre as administracións tributarias e os contribuíntes redúcese significativamente • 3º A tradicional distinción entre “easy-to-tax activities/taxpayers” (corporate tax of large and médium sized companies) versus “hard-to-tax activities/taxpayers” (small businesses, the informal sector, the cash sector, etc) tende a diluírse • 4º As tradicionais funcións das administracións tributarias (xestión, inspección, recadación, etc) experimentan unha transformación como consecuencia do proceso de dixitalización administrativa • 5º Impacto sobre os contribuíntes e a “función fiscal” das empresas: a función fiscal do futuro BLOQUE 5: Fiscalidade directa e dixitalización económica • 1º O caso das “web pages • 2º O caso de dátaos “ centers” como Internet Service Providers (ISPs): • 3º Operacións de “descarga” dixital de produtos • 4º Operacións onde se cede o dereito de uso e explotación dun intanxible (copyright, software, dereitos autor, patente, marca, deseño) • 5º Pagos por servizos prestados electronicamente • 6º Pagos por servizos de subministración de información sobre programación poden considerarse know • 7º Posibilidade de contratos mixtos • 8º Alugueiro de Apartamentos Turísticos a través de Plataformas Dixitais de Intermediación (Airbnb, Homexchange) • 9º Plataformas Intercambio Temporal de vivendas con uso turístico • 10. Youtubers-Instagramers: • 11º Tributación de “criptomonedas” (Bitcoin, ethereum, alcoin, iota, nextcoin, litecoin, ripple, dasch etc). • 12º Incentivos IS Innovación tecnolóxica BLOQUE 6: O Imposto sobre Determinados Servizos Dixitais BLOQUE 7: O IVE no Comercio Electrónico de Bens e Servizos |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Estudo de casos | A11 A12 A13 B1 B21 B22 C3 | 23 | 0 | 23 |
Sesión maxistral | A11 A12 A13 | 40 | 0 | 40 |
Proba obxectiva | B1 B21 B22 | 1 | 1 | 2 |
Análise de fontes documentais | A11 A12 A13 B1 B21 B22 C3 | 0 | 5 | 5 |
Atención personalizada | 5 | 0 | 5 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Estudo de casos | Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Sesión maxistral | Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba obxectiva | Proba consistente na resolución de supostos prácticos, preguntas curtas ou de resposta múltiple. |
Análise de fontes documentais | Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Estudo de casos | A11 A12 A13 B1 B21 B22 C3 | Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. A puntuación correspondente a este apartado terá un peso mínimo na calificación final da asignatura, do 20% |
20 |
Proba obxectiva | B1 B21 B22 | Proba na que se busca responder a preguntas cortas, de resposta múltiple ou resolver supostos prácticos, o que permitirá valorar a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. -A avaliación da 2º oportunidade, seguirá os mesmos criterios. |
80 |
Observacións avaliación | |||
A cualificación final da materia obterase da suma dos puntos obtidos na avaliación continua e os puntos obtidos na proba obxectiva de final de cuadrimestre. 1º) Avaliación continua O profesorado avaliará o traballo realizado polos/as estudantes ao longo do cuadrimestre, dentro e fose da aula, cun mínimo de 2 puntos. Para iso, os/as estudantes deberán asistir a clase e deberán realizar as actividades encargadas polo profesorado nos prazos e coas condicións que se dispoñan. Para recibir os puntos de avaliación continua esixirase unha asistencia ao 80% das clases, salvo nos casos de estudantes a tempo parcial que obteñan dispensa académica*. 2º) Proba obxectiva (máximo 80%) A final de cuadrimestre, os/as estudantes deberán realizar unha proba obxectiva sobre os contidos explicados na aula e as lecturas entregadas polo profesorado. Para aprobar a materia é imprescindible aprobar esta proba. Os/as estudantes a tempo parcial con dispensa académica serán cualificados/as de acordo con os mesmos criterios de avaliación, coas seguintes particularidades: A asistencia mínima para estos alumnos esixida para recibir os puntos de avaliación continua será do 40%. O profesorado encargará actividades de avaliación continua complementarias, equivalentes en tempo de realización ao 40% da asistencia dispensada”. A realizacion fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificacion de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. |
Fontes de información |
Bibliografía básica |
![]() |
Co fin de facilitar aos alumnos o material máis actualizado, nas fechs nas que se impartirá o módulo de Dereito Tributario os profesores facilitarán diferentes materiais (manuais, monografías, artigos de revistas especializadas, etc.) a través da plataforma moodle. |
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |