Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A formación nesta área ten por obxecto que o alumno/a adquira as habilidades, actitudes e coñecementos referentes a organización, xestión e técnicas instrumentais que, a pesar de non ser estritamente xurídicas, son imprescindibles para o correcto exercicio da avogacía e a procura, complementan o resto das áreas.
1.- Iniciación e organización da actividade. Formas de exercicio e asociación.
Obxectivos: coñecer a función social e a normativa reguladora e organización da avogacía e a procura. Coñecer as peculiaridades que presenta o exercicio da avogacía e a procura. Coñecer os distintos ámbitos de
exercicio profesional. Coñecer as distintas modalidades de exercicio profesional. Coñecer as diferenzas entre exercicio individual, colectivo, por conta allea.
Habilidades: ser capaz de tramitar a incorporación a un colexio profesional. Incorporarse á modalidade de exercicio profesional máis adecuada. Planificar a estructura organizativa do despacho profesional
Actitudes: integrarse na organización colexial de maneira activa. Valorar as vantaxes e inconvenientes dos distintos tipos de exercicio profesional.
2.- Organización do despacho.
Obxectivos: coñecer as técnicas de organización do despacho profesional. Coñecer o sistema de axenda e control de señalamientos. Coñecer as técnicas adecuadas para a xestión do despacho.
Habilidades: organizar eficazmente o tempo. Controlar os señalamientos e prazos mediante o sistema de axenda profesional. Xestionar correctamente un despacho profesional. Planificar a estructura organizativa do despacho profesional tendo en conta os recursos humanos que o integran e o tipo de clientes o que se dirixe. Manexar as técnicas de traballo en equipo co obxetivo de acadar unha mayor eficiencia mediante acceso as fontes de información, coñecemento de idiomas, xestión do coñecemento e o manexo de técnicas e ferramentas aplicadas.
Actitudes: adoptar os hábitos de traballo dun abogado e procurador. Adquirir o hábito de organización do traballo tanto individual como en grupo. Valorar o despacho desde unha óptica empresarial.
3.- Responsabilidade civil e penal do abogado e o procurador e o seu aseguramento.
Obxectivos: coñecer os supostos nos que se incorre en responsabilidade civil no exercicio profesional. Coñecer a normativa do contrato de prestación de servizos e obrigación de medios. Coñecer os supostos de responsabilidade penal. Coñecer os distintos tipos delituosos nos que se pode incorrer. Coñecer as distintas modalidades de seguro de responsabilidade civil profesional. Coñecer as prestacións mínimas e os complementos voluntarios.
Habilidades: ser capaz de valorar as implicacións da actuación profesional nos ámbitos de responsabilidade civil e penal do avogado e o procurador, incluido o funcionamento da asistencia xurídica gratuita e a promoción da responsabilidade social. Valorar convenientemente a subscrición de polizas de responsabilidade civil e os supostos de exclusión.
Actitudes: asumir a necesidade de ter cuberta a responsabilidade civil profesional mediante o aseguramiento. Pór o máximo celo profesional para non incorrer en responsabilidade.
4.- Previsión Social.
Obxectivos: coñecer as distintas prestacións da mutualidad xeral da avogacía e a procura. Coñecer as prestacións doutras mutualidades e da seguridade social. Coñecer os requisitos de adscrición a cada modalidade.
Habilidades: ser capaz de valorar as vantaxes e inconvenientes das distintas modalidades dos sistemas de previsión e seguridade social para o exercicio profesional da avogacia e a procura.
Actitudes: asumir a necesidade de prever e ter cubertas as situacións de xubilación, enfermidade, asistencia médica.
5.- Mercadotecnia do despacho profesional.
Obxectivos: coñecer as técnicas de valoración de mercado para o exercicio profesional. Coñecer os mecanismos de captación de clientes, trato con eles e fidelización. Coñecer os supostos de publicidade ilícita. Coñecer os mecanismos de información ao cliente. Coñecer os criterios orientadores de honorarios. Coñecer a mecánica da folla de encarga, provisión de fondos e cobro de honorarios. Coñecer os sistema de remunenaración profesional da procuera e xestión económica do procedemento.
Habilidades: saber captar, tratar e fidelizar aos clientes. Informar correctamente ao cliente sobre a situación do procedemento encargado. Ser capaz de redactar follas de encarga e minutas. Elaborar un plan de acción para a posta en marcha dun despacho. Ser capaz de aplicar as técnicas de liquidación de dereitos arancelarios, obrigas tributarias, constitución de depósitos xudiciais e gastos e costas para garantir a tutela xudicial efectiva.
Actitudes: valorar o despacho desde unha óptica empresarial. Ter unha correcta relación co cliente.
6.- Gestión profesional de las TIC
Obxectivos: coñecer o funcionamento das tecnoloxías da comunicación. Coñecer as técnicas necesarias para o dominio de programas informáticos de utilidade no ámbito xurídico. Coñecer o funcionamento das aplicacións informáticas para a xestión do despacho. Dereitos e obrigas profesionáis na utilización das TIC
Habilidades: manexar correctamente procesadores de texto. Empregar os recursos profesionais que ofrece internet e o correo electrónico. Utilizar correctamente os buscadores de información na rede. Utilizar bases de datos informatizadas do ámbito de lexislación e xurisprudencia. Utilizar os procedementos, protocolos, sistemas e aplicacións xudiciais que requiran os actos de comunicación e cooperación coa Administración de Xustiza.
Actitudes: comprender a importancia das tecnoloxías da información para o exercicio profesional. Aprender a utilidade dos recursos profesionais que ofrece a informática. Adquirir o hábito deconocer e consultar bases de datos.
|
AP2 AP5 AP6 AP7 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP7 BP8
|
CP1 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Iniciación a actividade profesional |
Requisitos para o exercicio profesional da avogacía e a procura. Obrigacións previas. Funcións do abogado e o procurador. Alternativas de exercicio; individual, colectivo, multiprofesional, colaboración con outros profesionais.
Incompatibilidades. Modalidades de exercicio profesional; por conta propia, por conta allea, exercicio colectivo. Formas de asociación para o exercicio.
|
Organización de despacho
Profesores responsables:
|
Contidos: organización do propio tempo. Medios humanos e materiais. Aplicacións informáticas. Medios intelectuais; axenda e control de señalamientos, confección de formularios, grupos de contacto.
Xestión de despacho; localización, horario, biblioteca, ficheiro, material, mobiliario, rótulo.
|
Responsabilidade civil e penal do avogado e o procurador e o seu aseguramento. Quenda de oficio. |
Contidos: responsabilidade civil;. Contrato de prestación de servizos. Obrigación de medios. Supostos e consecuencias da responsabilidade civil. Responsabilidade penal. Supostos prácticos: obstrución á xustiza, destrución, inutilización e ocultación de documentos, revelación de actuacións xudiciais secretas, deslealdade co cliente, aseguramento da responsabilidade; obrigatoriedade, prestacións mínimas, exclusións, tramitación do sinistro. |
Mercadotecnia de Despacho. |
Coñecementos: estudo do despacho. Estudo do mercado. Captación de clientes.
Publicidade lícita e ilícita. Trato co cliente e fidelización; contacto inicial, exposición do servizo, información ao cliente. Marca e imaxe persoal. Política de honorarios e ingresos.
|
Tics |
Contidos: réxime legal da informática e importancias das novas tecnoloxías. procedementos, protocolos, sistemas e aplicacións xudiciais que requiran os actos de comunicación e cooperación coa Administración de Xustiza. |
Previsión social e Seguridad Social |
Contidos: sistuaciones a cubrir e sistemas de previsión. Coberturas e alcance. Beneficiarios. Distribución de cotas nos distintos sistemas. Compatibilidades entre os sistemas. Cartón sanitario universal; fundamento e alcance segundo a normativa autonómica. Especialidades fiscais. |
Mediación. |
Medios alternativos de resolución de conflictos. Instrumentos extrajudiciales. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A2 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
10 |
30 |
40 |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
12 |
30 |
42 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
2 |
11 |
13 |
Sesión maxistral |
A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
debate e solución de cuestións que viran en torno ao exercicio da profesión de avogado e procurador |
Estudo de casos |
formulación, estudo e discusión de supostos prácticos |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Sesión maxistral |
clases presenciais de exposición da materia por parte do profesor |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención na aula |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
|
0 |
Solución de problemas |
A2 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
Séguese un sistema de avaliación continua no que se avalía a aprendizaxe do alumno ao longo do módulo |
25 |
Estudo de casos |
A2 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
Séguese un sistema de avaliación continua no que se avalía a aprendizaxe do alumno ao longo do módulo |
25 |
Proba obxectiva |
A2 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
valoración dos coñecementos adquiridos no módulo |
50 |
|
Observacións avaliación |
SEGUNDA OPORTUNIDAD
Las calificaciones obtenidas en evaluación continua (en el supuesto de que esta haya sido la opción elegida por el docente de cada lección) se mantendrán en la segunda oportunidad.
PLAGIO
El plagio en la realización de actividades o pruebas determinará la calificación de suspenso en las mismas, sin perjuicio de otras responsabilidades que se puedan derivar de la normativa académica de la UDC.
Es requisito la asistencia al menos a un ochenta por ciento de las sesiones presenciales
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Constitución española de 1978 - Código Civil - Ley orgánica del Poder Judicial - Ley de enjuiciamiento civil - Ley general de la Seguridad Social - Ley y reglamento de asistencia jurídica gratuita - Código deontológico de la Abogacía - Estatuto general de la Abogacía española - Estatutos del Colegio de Abogados de A Coruña - Ley sobre el acceso a las profesiones de abogado y procurador de los tribunales - Ley de protección de datos - Ley general tributaria - Ley y reglamento del IRPF - Ley y reglamento del IVA - Ley de haciendas locales - Ley 18/2011, de 5 de julio, reguladora del uso de las tecnologías de la información y la comunicación en la administración de justicia - RD 1065/2015, de 27 de noviembre, sobre comunicaciones electrónicas en la administración de justicia en el ámbito territorial del Ministerio de Justicia y por el que se regula el sistema Lexnet
DOCTRINA: AA.VV, La organización profesional básica del abogado, Mutualidad de la Abogacía, Cátedra Mutualidad, Madrid (última edición). BORGIA SORROSAL S., Entorno organizativo del despacho, ed. Dykinson (última edición). PÉREZ PEREIRA, M., Marco Jurídico Colegial, ed. Dykinson (última edición). Atienza, Manuel, Tras la justicia, Barcelona, Ariel, 1993
Fuertes-Planas, Aleix, C., Responsabilidad deontológico y jurídica en el ámbito de la profesión de abogado, en AA.VV. “El concepto de relevancia jurídica”, Madrid, Centro de Estudios Registrales, 2001, págs. 177 - 209.
Martínez Val, J. M., Abogacía y abogados: tipología profesional, lógica, oratoria forense , deontología jurídica, Barcelona, Bosch, 1999
Menéndez Menéndez, A., Deontología y práctica de la abogacía del siglo XXI, Cizur Menor, Aranzadi, 2008
Torre Díaz, F. J. (ed.), Ética y Deontología Jurídicas, Madrid, Dykinson, 2000
Vázquez Guerrero, F. D., Ética, deontología y abogados, Bacelona, Eiunsa, 1997
Bonorino Ramírez, Pablo Raúl, Argumentación en debates, Vigo, SPUV, 2012
Gascón Abellán, Marina, Argumentación jurídica, Valencia, Tirant lo Blanch, 2014
Bonorino, Pablo (ed.), Argumentación, Derecho y Justicia, Editorial EOLAS, León, 2016
Piepper, Annemarie, Etica y moral. Una introducción a la filosofía práctica, Barcelona, Crítica, 1991
Badiou, Alan, La Etica. Ensayo sobre la conciencia del mal, Mexico, Herder, 2004 Soleto Muñoz, H, Mediación y resolución de conflictos, última edición, Madrid González Pillado, E., Arbitraje y mediación en materia de consumo, última edición, Madrid Velazquez Pérez, R., Inversiones extranjeras sostenibles, última edición, J. Bosch, 2014, Barcelona
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|