Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
|
|
|
Análise dos elementos esenciais do tributo. |
|
|
|
Coñecemento e contextualización do sistema tributario español |
|
|
|
Estudo e aplicación dos procedementos tributarios. |
|
|
|
Aplicación práctica dos coñecementos adquiridos. |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1:
A Lei Xeral Tributaria. Estidio dos tributos. Impostos, taxas e contribucións especiais. Aspectos prácticos dos tributos para avogados. Conceptos xerais e elementos esenciais
BLOQUE 2:
Impostos directos. Impostos indirectos. Títulos valores. Fiscalidade nos actos e contratos máis comúns cos que se atopa o avogado no asesoramento dos seus clientes
BLOQUE 3.
Procedementos de xestión. Extinción da obrigación. Recadación, inspección e sancionador
BLOQUE 4.
Revisión de actos en vía administrativa. Reposición. Reclamacións económico-administrativas. Suspensión de actos impugnados
BLOQUE 5:
Fiscaliad dos avogados. Organización profesional básica.
|
Profesores responsables:David Platero López de Turiso-Abogado. Carmen García-Puertas Magariños-Abogado ,Francisco García Magariños-Inspector de Hacienda,Antonio Abuín Porto,Pedro Esperón Portela- Contable.
Profesores de Universidad: Miguel Caamaño Anido, José Manuel Calderón Carrero, Pilar Álvarez Barbeito, Alberto Quintas Seara. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
|
9 |
14 |
23 |
Estudo de casos |
|
5 |
10 |
15 |
Proba obxectiva |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
|
5 |
57.5 |
62.5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba obxectiva |
Proba escrita, que pode consistir na resolución dun caso práctico ou na realización dunha proba con preguntas de resposta múltiple. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O módulo de atención personalizada está pensado para:
-Atender persoalmente as dúbidas que poidan suscitarse ao fío das leccións maxistrais.
-Resolver cuestións expostas ao fío dos supostos prácticos entregados aos alumnos
-Axudar a atopar o material que os alumnos precisan para realizar os traballos que se lles asignen
As medidas anteriormente sinaladas resultarán especialmente importantes en relación co alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Asimesmo, para os estudantes que se atopen nesta situación establecerase ao inicio do curso académico un plan personalizado de entrega de traballos (preferentemente a través de medios electrónicos), tutorización, e seguimento do aprendizaxe que permita garantir a adquisición dos coñecementos e competencias propias da asignatura.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
|
Proba escrita consistente en preguntas de respostas múltiple e/ou resolución dun suposto práctico, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, etc.
-A avaliación na 2º oporturnidade, rexirase polos mesmos criterios. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Polo que respecta aos alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial con dispensa académica de asistencia a clase, cabería facer as seguintes precisións: -A entrega dos traballos correspondentes a "Estudo de casos", que se fará a través dos medios acordados cos profesores ao comezo do curso. -A proba obxectiva realizarase de maneira presencial. -A avaliación na 2º oporturnidade, rexirase polos mesmos criterios. A realizacion fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificacion de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Bibliografía recomendada básica: - Derecho Financiero y Tributario. Parte General, Isaac Merino Jara (dir.), Manuel Lucas Durán (coord.), 10ª Edición, Tecnos, 2021.
- Curso de Derecho Financiero y Tributario, Juan Martín Queralt, Carmelo Lozano Serrano, José Manuel Tejerizo López, Gabriel Casado Ollero, Germán Orón Moratal, 32ª Edición, Tecnos, 2021.
- Derecho Financiero y Tributario. Parte General. Lecciones de Cátedra, Alejandro Menéndez Moreno, 22ª Edición, Civitas, 2021.
- Derecho Financiero y Tributario. Parte General, Fernando Pérez Royo, Francisco Carrasco González, 31ª Edición, Civitas, 2021.
- Curso de Derecho Financiero, Rafael Calvo Ortega, Juan Calvo Vérgez, 26ª Edición, Civitas, 2022
- Derecho Tributario. Parte Especial, Isaac Merino Jara (dir.), Manuel Lucas Durán (coord..), 10ª Edición, Tecnos, 2021.
- Curso de Derecho Tributario. Parte Especial, Fernando Pérez Royo (dir.), 15ª Edición, Tecnos, 2021.
- Derecho Tributario, Juan Martín Queralt, Carmelo Lozano Serrano, José Manuel Tejerizo López, 25ª Edición, Aranzadi, 2020
En todo caso, manexarase edicións posteriores, se fosen publicadas. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía recomendada complementaria: - Derecho y Práctica Tributaria, Miguel A.Caamaño Anido y otros, Colegio Economistas-REAF, 2018.
- La Constitución fiscal de España, Álvaro Rodríguez Bereijo, Estudios Constitucionales, Madrid,2015.
- Estudios de Derecho Constitucional Tributario, Carlos Palao, Thomson Reuters, Madrid, 2018.
- Manual del Sistema Tributario español, Jaime García Añoveros y otros), 8ª Edición, Civitas, 2000.
- Derecho Financiero y Tributario, Carlos Palao Taboada, Cólex, 1987.
- Manual de Derecho Presupuestario, Miguel Ángel Martínez Lago, Cólex, 1992.
- Notas de Derecho Financiero, Seminario Derecho Financiero UCM, Fernando Sainz de Bujanda, Servicio Publicaciones UCM, 1975-1976.
- Hacienda y Derecho (vols.1-6), Fernando Sainz de Bujanda, Instituto de Estudios Fiscales, 1975.
- Introducción al estudio del Derecho Financiero, Álvaro Rodríguez Bereijo, Instituto de Estudios Fiscales, 1976.
- Tratado de Derecho Financiero y Tributario Constitucional, Luis Sánchez Serrano, Marcial Pons, 1997.
- Comentario Sistemático a la Nueva Ley General Tributaria, AA. VV., Centro de Estudios Financieros, 2004.
- Comparative Income Taxation, Hugh J. Ault, Brian J. Arnold, Graeme S. Cooper, 4ª Edición, Kluwer Law International, 2020.
- Tax Law Design and Drafting, Victor Thuronyi, International Monetary Fund, 1996-1998
En todo caso, manexarase edicións posteriores, se fosen publicadas. RECURSOS WEB: -Página oficial del Ministerio de Hacienda conteniendo: la) Legislación tributaria actualizada; b) proyectos normativos; c) doctrina administrativa Dirección General de Tributos y TEAC: www.meh.es -Página oficial de la Agencia Estatal de administración tributaria conteniendo: la) Legislación tributaria actualizada; b) guias para la liquidación de impuestos; c) consultas más frecuentes; y d) links o enlances con otras Administraciones tributarias y entes dotados de poder tributario: www.aeat.es -Página oficial de la OCDE donde se recogen: la) importantes materiales que son fuente indirecta de Derecho tributario; y b) enlaces con otras administraciones tributarias: www.oecd.org -Página oficial de la Comisión de la UE donde se recogen: la) novedades sobre normativa y jurisprudencia comunitaria en materia tributaria; b) enlaces referidos la páginas oficiales de la UE donde se recoge la legislación comunitaria-tributaria y financiera; c) informes, códigos de conducta, recomendaciones, y decisiones de instituciones comunitarias en materia financiera y tributaria:http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/taxation/index_en.htm -Página web de la UDC: Westlaw, Westlaw internacional |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|