Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento do concepto e das características xerais do Dereito Mercantil. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6
|
B8
|
C3 C4 C5 C7
|
Manexo adecuado das fontes do Dereito Mercantil. |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C4 C5 C7
|
Coñecemento dos conceptos fundamentais do estatuto xurídico da empresa e dos problemas prácticos que o mesmo plantexa. |
A1 A2 A4 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento dos conceptos fundamentais do estatuto xurídico do empresario e dos problemas prácticos que o mesmo plantexa. |
A1 A2 A4 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Destrezas básicas no funcionamento do Rexistro Mercantil. |
A1 A2 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C6
|
Coñecemento básico do réxime xurídico propio da contabilidade do empresario. |
A1 A4 A9 A10
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3
|
Coñecemento do réxime xurídico dos distintos colaboradores do empresario e dos problemas prácticos que o mesmo plantexa. |
A1 A2 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C3 C5
|
Destrezas básicas na Teoría Xeral da Propiedade Intelectual e da Competencia. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C7
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias dos dereitos sobre creacións industriais. |
A1 A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias do dereito dos signos distintivos. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento do Dereito de Autor e dos dereitos afíns, así como dos problemas prácticos que plantexan. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias do Dereito da Libre Competencia ou Dereito antitrust. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias do Dereito da Competencia Desleal e da Publicidade Económica. |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Lección 1.- Concepto e características xerais do Dereito Mercantil. |
1.- O concepto de Dereito Mercantil.
2.- O Dereito Mercantil como categoría histórica.
3.- O Dereito Mercantil contemporáneo: A Constitución económica. |
Lección 2.- As fontes do Dereito Mercantil. |
1.- Plantexamento xeral: A especialidade do Dereito Mercantil.
2.- As Leis mercantís.
3.- Os usos de comercio.
4.- Os Xuzgados do Mercantil, a arbitraxe e a mediación en asuntos mercantís. |
Lección 3.- A empresa. |
1.- O concepto de empresa.
2.- A compraventa da empresa.
3.- O arrendamento da empresa.
4.- A transmisión mortis causa da empresa. |
Lección 4.- O empresario. |
1.- O concepto de empresario.
2.- Clases de empresarios.
3.- A responsabilidade do empresario.
4.- A capacidade do empresario.
5.- O exercizo da actividade mercantil por persoa casada.
6.- Prohibicións e restriccións ao exercizo da actividade empresarial. Perda da condición de empresario. |
Lección 5.- O Rexistro Mercantil. |
1.- Nocións fundamentais sobre o Rexistro Mercantil.
2.- Suxeitos e actos inscribibles.
3.- Os Rexistros Mercantís Territoriais e as súas funcións.
4.- O Rexistro Mercantil Central e as súas funcións. |
Lección 6.- A contabilidade do empresario. |
1.- Nocións introductorias.
2.- A contabilidade formal: O deber de contabilidade, o segredo contable e a contabilidade como medio de proba.
3.- A contabilidade material: As contas anuais e a auditoría de contas. |
Lección 7.- A representación do empresario. |
1.- Nocións introductorias.
2.- O apoderado xeral ou factor.
3.- Os apoderados singulares. |
Lección 8.- Teoría xeral da Propiedade Intelectual e da Competencia. |
1.- A Propiedade Intelectual e o Dereito da Competencia.
2.- Características do réxime da Propiedade Intelectual.
3.- Características do réxime do Dereito da Competencia.
4.- Modalidades. |
Lección 9.- As patentes. |
1.- A patente de invención: Concepto, natureza e clases.
2.- A regulación española das patentes de invención.
3.- O Dereito supranacional de patentes. |
Lección 10.- Outras creacións industriais. |
1.- O modelo de utilidade.
2.- O deseño industrial.
3.- Outras modalidades. |
Lección 11.- As marcas. |
1.- Concepto e funcións da marca.
2.- O nacemento do dereito sobre a marca: Prohibicións.
3.- Contido do dereito sobre a marca.
4.- Nulidade e caducidade da marca rexistrada.
5.- Marcas internacionais e marcas da Unión Europea. |
Lección 12.- Outros signos distintivos. |
1.- O nome comercial.
2.- O rótulo de establecemento.
3.- As denominacións xeográficas dos productos.
4.- Os nomes de dominio. |
Lección 13.- O Dereito de Autor. |
1.- O dereito de autor de obras literarias, artísticas e científicas.
2.- Os dereitos afíns.
3.- A protección do dereito de autor. |
Lección 14.- A libre competencia. |
1.- Réxime xurídico da libre competencia: Regulación española e Dereito Comunitario.
2.- Acordos e prácticas concertadas. Abuso de posición dominante.
3.- Falseamento da competencia por actos desleais. Control das concentracións empresariais.
4.- Axudas públicas.
5.- Órganos e sancións. |
Lección 15.- Competencia desleal e publicidade económica. |
1.- A lealtade na concurrencia mercantil e a Lei de Competencia Desleal.
2.- A cláusula xeral de prohibición.
3.- Os actos de competencia desleal.
4.- A publicidade económica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
26 |
0 |
26 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
0 |
16 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 C4 C5 C6 C7 |
28 |
0 |
28 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
2 |
40 |
42 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
24 |
0 |
24 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Se analizarán sentenzas dos tribunais e, especialmente, se resolverán problemas xurídicos plantexados en supostos de feito concretos (casos prácticos). |
Discusión dirixida |
O profesor plantexará en clase un problema xurídico e se procurará chegar á solución do mesmo cas intervencións dos/as alumnos/as. |
Sesión maxistral |
Exposición oral de cada unha das leccións que integran os contidos da asignatura, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Proba mixta |
Método de evaluación consistente nunha proba escrita (examen) que debe realizar individualmente cada estudante. |
Proba de ensaio |
Ao longo do curso, cada certo tempo, os/as alumnos/as realizarán unha proba que terán que entregar ao profesor para a súa evaluación. A mesma servirá tamén para que os/as alumnos/as podan comprobar os seus avances na materia obxeto da asignatura. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada xenérica consiste na tradicional tutoría mediante a cal o profesor ponse a disposición dos/as alumnos/as nun momento temporal concreto, co obxeto de que podan consultar ou solventar calquer problema con él de forma individualizada.
A atención personalizada na proba mixta ten lugar tras a súa evaluación. Na tradicional revisión, o profesor atenderá persoalmente ao estudante que o solicite, mostrándolle a proba xa realizada e explicándolle a corrección da mesma.
As MEDIDAS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA ESPECÍFICAS PARA O ALUMNADO CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL centraranse, sempre tendo en conta a disponibilidade do alumnado, en establecer opcións sustitutorias daquelas partes de avaliación que, por mor das súas especiais circunstancias, non poden ser plenamente desenvolvidas. Deste xeito, a avaliación continua do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial non será exactamente a mesma ca dos/as alumnos/as con dedicación plena, sendo modulada e adaptada a cada caso concreto, en atención ás circunstancias personais de cada un. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
Proba, de moi variada índole (test, análise xurisprudencial, estudo e análise xurídico de casos concretos, elaboración de contratos ou documentos, discusións dirixidas, etc.), que realizan os/as alumnos/as ao longo do curso para comprobar os coñecementos adquiridos. |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 |
Exame que combinará preguntas "tipo test" con preguntas de redacción, todas elas relacionadas con calquer materia incluida no programa de contidos da asignatura. |
70 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os/as alumnos/as durante as sesións presenciais intervirán oralmente expoñendo a súa solución aos casos propostos, debatendo, no seu caso, co profesor e cos seus compañeiros/as. |
0 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B7 B8 B2 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os/as alumnos/as intervirán na discusión plantexada, tratando de mostrar os seus coñecementos e habilidades. |
0 |
|
Observacións avaliación |
IMPORTANTE: AS PROBAS DE ENSAIO, QUE PERMITEN A AVALIACIÓN CONTINUA DO ALUMNADO, SOAMENTE PODERÁN SER REALIZADAS POR AQUELES ESTUDANTES QUE ASISTAN E PARTICIPEN REGULARMENTE NAS CLASES OU AULAS DA ASIGNATURA. A avaliación na SEGUNDA OPORTUNIDADE seguirá exactamente os mesmos criterios que na primeira. Así, deberá terse en conta que NA SEGUNDA OPORTUNIDADE A NOTA DO EXAMEN SEMPRE SUPORÁ O 70% DA CUALIFICACIÓN DA ASIGNATURA. No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial terase en conta para a súa avaliación, de maneira obrigatoria, a proba mixta e as probas de ensaio. A proba mixta, como ocorre cos demáis estudantes, terá un valor do setenta por cento da nota final. No seu caso tamén as probas de ensaio
suporán o trinta por cento da nota final da asignatura. Mais neste último caso se terá en conta a disponibilidade do alumnado, poidéndose establecer datas sustitutorias daquelas inicialmente previstas para o resto do alumnado. Calquer intento de fraude ou plaxio en calquera das actividades que se desenvolvan durante o curso, nas probas de ensaio ou no exame final, será penalizado cun suspenso automático na materia (puntuación: 0).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Aurelio MENÉNDEZ & Ángel ROJO (directores) (Última edición). Lecciones de Derecho Mercantil, vol. I. Thomson Reuters
SÁNCHEZ CALERO, F./SÁCHEZ-CALERO GUILARTE, J. (Última edición). Principios de Derecho Mercantil, t. I. Aranzadi |
É absolutamente necesario manexar as Leis mercantís relativas aos contidos da asignatura. |
Bibliografía complementaria
|
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, A. (Última edición). Apuntes de Derecho Mercantil. Aranzadi
VARIOS AUTORES (Última edición). Lecciones de Derecho Empresarial. Tirant lo Blanch
JIMÉNEZ SANCHEZ, G. J./ANGULO RODRÍGUEZ, L. (Última edición). Lecciones de Derecho Mercantil. Tecnos
BROSETA PONT, M./MARTÍNEZ SANZ, F. (Última edición). Manual de Derecho Mercantil, t. I. Tecnos |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito Mercantil: Dereito de sociedades e de títulos-valores/612G01022 | Dereito Mercantil: Contratos empresariais. Dereito concursal e dereito marítimo/612G01035 |
|
Observacións |
É aconsellable o estudo continuo, e dende o inicio do curso, da asignatura. |
|