Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Knowledge of the main legal institutions |
A2 |
Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations |
A3 |
Grasping the systematic nature of the legal system |
A4 |
Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems |
A5 |
Knowing the constitutional principles and values. |
A6 |
Understanding the different manifestations of law in its historical evolution and in its current reality. |
A7 |
Knowing the national and international legal and political structures. |
A8 |
Basic knowledge of legal argumentation. |
A9 |
Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal). |
A10 |
Ability to interpret and critically assess the legal system. |
A11 |
Ability to understand and write legal documents. |
A13 |
Mastering new technologies applied to law. |
A14 |
Ability to draft legal norms. |
A15 |
Ability to negotiate and mediate. |
B2 |
Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study. |
B3 |
Ability to gather and interpret relevant data (usually within their area of study) to make judgments that include a reflection on social, scientific or ethical relevant issues. |
B4 |
Ability to transmit information, ideas, problems and solutions to a specialized and non-specialized public. |
B5 |
Acquisition and assessment of those learning skills necessary to undertake further studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Learning to learn. |
B7 |
Effective problem solving. |
B8 |
Critical, logical, and creative thinking. |
B9 |
Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach. |
B10 |
Teamwork and collaboration. |
B11 |
Ethical and social responsibility. |
B13 |
Computing and ICT skills. |
C4 |
Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer a función do Dereito de Familia como sistema regulador das relacións familiares tanto no ámbito personal como patrimonial. |
A1 A2 A3 A4 A7
|
B6 B8 B9 B10 B2 B3 B5
|
|
Coñecer os dereitos, principios e valores constitucionais que resultan de aplicación á familia a ás relacións entre familiares. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8
|
B6 B8 B9 B10 B2 B3 B5
|
|
Comprender a evolución social e xurídica do modelo de familia comparando a súa realidade histórica e actual. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6
|
B6 B8 B9 B10 B2 B3 B5
|
C8
|
Manexar as leis, a xurisprudenza e a doctrina existente en materia de Dereito de Familia. |
A9 A14
|
B6 B10
|
|
Interpretar e analizar críticamente as normas integrantes do Dereito de Familia no seu correspondente entorno casuístico. |
A10
|
B4
|
C4 C7
|
Utilizar os métodos alternativos de solución de conflitos familiares. |
A8 A15
|
|
|
Resolver de xeito efetivo os conflitos de familia fomentando o mantemento das relacións intersubxetivas entre familiares. |
|
B7
|
|
Afrontar os conflitos de familia cumplindo coas exixencias éticas propias da profesión e asumindo a responsabilide derivada da actuación profesional. |
|
B11
|
|
Comprender e redactar os documentos xurídicos cuxo otorgamento exixen as relacións de familia. |
A11
|
|
|
Dominar as novas tecnoloxías aplicables ao Dereito de Familia. |
A13
|
B13
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A FAMILIA E O DEREITO DE FAMILIA |
Composición da Familia
Dereito de Familia, Código e Constitución.
Caracteres do Dereito de Familia.
Evolución da Familia. |
TEMA 2
A OBRIGA DE ALIMENTOS |
Natureza e caracteres.
Suxeitos
Obxeto e contido
Nacemento e extinción |
TEMA 3
O MATRIMONIO |
Concepto e natureza
A evolución da regulación do matrimonio en España.
O matrimonio entre persoas do mesmo sexo.
A promesa de matrimonio.
As parellas de feito |
TEMA 4
REQUISITOS DO MATRIMONIO |
O expediente matrimonial.
A capacidade matrimonial.
O consentemento matrimonial.
A forma do matrimonio.
A inscrición do matrimonio no Rexistro Civil.
|
TEMA 5
OS EFECTOS DO MATRIMONIO |
Os efectos personais e patrimoniais do matrimonio.
O principio de igualdade xurídica entre os cónxuxes.
Os deberes conxugais
O domicilio conxugal |
TEMA 6
A NULIDADE E SEPARACIÓN |
As crises matrimoniais
A nulidade do matrimonio
A separación matrimonial
A disolución do matrimonio. O divorcio.
A mediación familiar |
TEMA 7
EFECTOS COMÚNS Á NULIDADE, SEPARACIÓN E DIVORCIO |
Medidas previas á presentación da demanda
Medidas provisionais derivadas da admisión da demanda
Medidas definitivas: contido
|
TEMA 8
O MATRIMONIO E A SUA ECONOMIA |
Os aspectos patrimoniais do matrimonio
O réxime económico matrimonial primario
As capitulacións matrimoniais
Oas doazóns por razón do matrimonio |
TEMA 9
A SOCIEDADE DE GANANCIAIS (PARTE PRIMEIRA) |
Concepto e natureza e comezo
Masas patrimoniais: bens gananciais e privativos
A autonomía da vontade na determinación dos bens da sociedade de gananciais.
A proba da pertenza dos bens: A presunción de ganancialidade |
TEMA 10
A SOCIEDADE DE GANANCIAIS (PARTE SEGUNDA) |
Cargas da sociedade de gananciais
Réxime de responsabilidade dos bens gananciais
Xestión e disposición dos bens gananciais
Actos anómalos e irregulares
O deber de información |
TEMA 11
A SOCIEDADE DE GANANCIAIS (PARTE TERCEIRA) |
Causas de disolución da sociedade de gananciais
Comunidade posterior a disolución
Liquidación e división da sociedade de gananciais
As atribucións preferentes
Liquidación en caso de pluralidade de sociedades
Os bens gananciais e o Rexistro da Propiedade |
TEMA 12
O RÉXIME DE SEPARACIÓN DE BENS |
Concepto e caracteres.
Vixencia
Publicidade
Principios inspiradores.
O deber de contribución ás cargas do matrimonio.
A presunción muciana de carácter concursal. |
TEMA 13
O RÉXIME DE PARTICIPACIÓN |
Concepto e características.
Regulación aplicable ao réxime de participación.
Vixencia e extinción.
Normas de liquidación. |
TEMA 14
A FILIACIÓN |
Concepto, clases e efectos.
Determinación da filiación matrimonial.
Determinación da filiación non matrimonial.
Accións de filiación.
Accións de impugnación.
Filiación derivada de técnicas de reproducción asistida. |
TEMA 15
A PATRIA POTESTADE |
Concepto, natureza e caracteres.
Elementos subxetivos.
Contido.
Modificación, suspensión e extinción.
|
TEMA 16
AS INSTITUCIÓNS DE GARDA |
Descripción do sistema.
As institucións de garda na Lei 8/2021 |
TEMA 17
O ACOLLEMENTO |
Tipos.
Procedemento.
Extinción. |
TEMA 18
A ADOPCIÓN |
Características xerais
Adoptantes.
Adoptado.
Procedemento.
Efectos.
Extinción. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A8 A10 A12 B10 B11 B12 B2 B4 C4 |
6 |
3 |
9 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A9 A15 B6 B7 B8 B9 B3 C7 |
3 |
3 |
6 |
Workbook |
A1 A2 A3 A4 A6 A9 A11 B3 B5 |
3 |
3 |
6 |
ICT practicals |
A9 A13 B6 B13 B5 |
2 |
4 |
6 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 B2 B3 |
21 |
20 |
41 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A6 A9 A10 B7 B10 B11 B12 B2 B3 |
12 |
16 |
28 |
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A6 A12 |
2 |
20 |
22 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A6 A10 A11 A14 B9 B10 B2 B3 B4 B5 C8 |
2 |
19 |
21 |
|
Personalized attention |
|
11 |
0 |
11 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Esta actividade consistirá na explicación por parte do profesor e durante a primeira aula do curso, da Guía Docente, de xeito que os estudantes poidan ter una idea clara da forma na que vaise desenrrolar o cuadrimestre. |
Directed discussion |
Esta actividade será realizada de xeito presencial e consistirá na posta en común de opinións sobre unha materia ou ben na resolución común de problemas actuais que estean directamente relacionados con obxecto de estudo. |
Workbook |
Lecturas de libros, artigos ou sentencias en sesións presenciales ou non presenciais. |
ICT practicals |
Trátase de que os estudantes manexen as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación precisas para o exercicio da sua profesión e para a aprendizaxe. Esta actividade require atención personalizada en traballo presencial e traballo no presencial. |
Guest lecture / keynote speech |
As sesións maxistrais constituirán un apoio ao estudo do manual recomendado, co obxecto de facilitar a comprensión dos conceptos, figuras e cuestións esenciais da asignatura. |
Case study |
Se propondrán casos prácticos que deberá resolver o alumno. O obxetivo dos casos será colocar ao alumno en situacións parecidas as que sobreveñen na práctica cotidián das distintas profesións xurídicas. |
Objective test |
Cando remate o cuatrimestre realizarase un examen escrito de preguntas para desenrrolar ou ben un examen tipo test, a elección do profesor. O examen versará sobre os contidos da materia expostos e explicados durante o cuatrimestre. |
Supervised projects |
O profesor suxerirá o desenrrolo de traballos tutelados, individuais ou en grupo, sobre un tema concreto. Estos traballos deberán ser expostos oralmente na clase, si o profesor así o especifica. Esta actividade precisa de traballo non presencial e atención personalizada. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Supervised projects |
Case study |
|
Description |
No referente as practicas mediante TICS, preténdese que cada un dos estudantes poida realizar a sua labor nun posto informático, en donde despois de impartir unhas explicacións xerais sobre o manexo da ferramenta tecnolóxica, o profesor encargará a realización de concretas actividades que serán supervisadas persoalmente. Durante a actividade do estudo de casos, parte do traballo do alumno debe desenrrolarse co profesor presente; de tal modo que se poidan plantexar consultas personalizadas ao mesmo.
Se prevé que o estudo final e global dos distintos contidos da asignatura plantee dúbidas razoables, que deberán ser resoltas persoalmente polo profesor. Mediante a realización dos traballos tutelados, a atención personalizada do profesor é necesaria para encauzar e orientar o tema a tratar, ensinar sobre os aspectos metodolóxicos, seleccionar a biliografía, resolver as dúbidas que vaian surxindo e asesorar en todas aquelas cuestións que requiran os estudantes. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A6 A12 |
Consistirá nun examen escrito de preguntas para desenrrolar, ou ben nun examen tipo test, según decida o profesor da asignatura na quenda correspondente. |
80 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A6 A9 A10 B7 B10 B11 B12 B2 B3 |
Resolución de casos prácticos. Esta actividade poderá ser sustituida pola realización doutras actividades propostas polo profesor da asignatura na quenda correspondente (comentario de textos jurídicos, sentencias, autos, noticias, etc)
|
20 |
|
Assessment comments |
A nota de fora de examen se garda ata a segunda convocatoria.
- Os alumnos que teñan solicitado e concedido o "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" poderán realizar o examen sobre 10 puntos. No caso de que o alumno copie no exame o plaxie algún traballo , terá a calificación de 0 presentarase a oportuna solicitud para a incoación dun procedemento disciplinario.
|
Sources of information |
Basic
|
Martínez de Aguirre Aldaz, C. (coord.) (2021). Curso de Derecho Civil IV: Derecho de familia. Edisofer, Madrid |
Recoméndase a utilización de calquera manual que estea actualizado a setembro de 2021 debido a que debe conter as importantes reformas intrroducidas pola Lei 8/2021, do 2 de xuño pola que se reforma a lexislación civil y procesual para o apoio das persoas con discapacidade no exercicio da súa capacidade xurídica. .
|
Complementary
|
AAVV Bercovitz Rodríguez-Cano coordinador (2023). Manual de Derecho Civil. Derecho de Familia. Bercal |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Obligations and Tort Law/612G01016 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Contract Law/612G01024 | Property Law/612G01027 | Succession Law/612G01034 |
|
Other comments |
Se aconsella aos estudantes seguir o sistema de avaliación continua asistindo regularmente as aulas (teóricas e prácticas) e realizando os traballos non presenciais que sexan encargados polo profesor.
Só os alumnos que soliciten e se lle conceda o "recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" poderán realizar o examen sobre 10 puntos. |
|