Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento da función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. O ORDENAMENTO XURÍDICO INTERNACIONAL
Lección 1.- A sociedade internacional e o seu ordenamento xurídico |
1. A sociedade internacional
A) Evolución histórica
B) Caracteres básicos
2. O Dereito Internacional Público como ordenamento xurídico da sociedade internacional
A) Concepto de Dereito Internacional Público
B) Caracteres do Dereito Internacional Público
C) Funcións do Dereito Internacional Público
|
Lección 2.- A formación do Dereito Internacional Público. |
1. A creación e o desenvolvemento progresivo do Dereito Internacional Público
2. Os tratados internacionais
A) O procedemento de celebración de tratados
B) A aplicación dos tratados
3. O costume e os principios xerais
4. Os actos unilaterais dos estados e das organizacións internacionais
5. A recepción das normas internacionais nos ordenamentos internos
|
II. OS SUXEITOS DO DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO
A) O ESTADO
Lección 3.- O Estado como suxeito primario do Dereito internacional público
|
1. Os elementos constitutivos do Estado
2. O recoñecemento de estados e o recoñecemento de gobernos
3. As inmunidades do Estado
4. A sucesión de estados
|
Lección 4.- O territorio do Estado |
1.Ideas xerais sobre o territorio do Estado
2.Competencias territoriais sobre o espazo mariño
3.Competencias territoriais sobre o espazo supraterrestre
4.Competencias territoriais sobre outros espazos
|
Lección 5.- A poboación do Estado.
|
1. A nacionalidade: competencias do Estado sobre os seus súbditos no estranxeiro
2. A condición xurídica do estranxeiro
3. Réximes cualificados de estranxeiría
|
Lección 6.- Os órganos do Estado nas relacións internacionais
|
1. Os órganos centrais
2. A representación diplomática
3. As oficinas consulares
|
B) LAS ORGANIZACIONES INTERNACIONALES
Lección 7.- Aspectos xerais das Organizacións internacionais
|
1. Antecedentes e evolución histórica
2. Concepto e clases
3. Estrutura e formación da vontade
4. Personalidade xurídica internacional
|
Lección 8.- A Organización das Nacións Unidas.
|
1. Antecedentes e evolución histórica
2. Propósitos e principios
3. Os membros
4. A estrutura institucional
|
Lección 9.- As principais funcións das Nacións Unidas.
|
1. A descolonización
2. O desenvolvemento e o comercio internacional
3. Dereitos humanos
4. Mantemento da paz e seguridade internacionais
|
C) A PERSONA HUMANA
Lección 10- A personas humana ante o Dereito internacional público.
|
1. A capacidade de actuar do individuo ante órganos internacionais
2. A responsabilidade internacional do individuo
3. A protección dos dereitos humanos
|
III. A APLICACIÓN DEL DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO
Lección 11.- A responsabilidade internacional.
|
1. Codificación e desenvolvemento progresivo do dereito sobre a responsabilidade internacional
2. A responsabilidade internacional por feitos internacionalmente ilícitos
3. A responsabilidade internacional polas consecuencias prexudiciais de feitos non prohibidos polo Dereito Internacional Público
|
Lección 12.- Os procedementos para asegurar a aplicación das normas internacionais.
|
1. A protección diplomática
2. As medidas de autotutela
3. Os procedementos institucionalizados
|
Lección 13.- Os procedementos pacíficos de solución de controversias internacionais.
|
1. As controversias internacionais
2. Os procedementos non xurisdicionais de solución de controversias
3. Os procedementos xurisdicionais de solución de controversias
|
Lección 14.- O control do uso da forza
|
1. A prohibición da ameaza ou do uso da forza
2. A regulamentación dos conflitos armados
3. O Dereito internacional humanitario
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
28 |
56 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
24 |
0 |
24 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B6 B9 |
6 |
3 |
9 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 |
1 |
42 |
43 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
Actividades iniciais |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Solución de problemas |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Estudo de casos |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Análise de fontes documentais |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Proba obxectiva |
O exame será final.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
As actividades dirixidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Solución de problemas |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Na avaliación global tamén se terá en conta positivamente a asistencia e a activa participación do alumnado nas clases, nas tutorías e nas demais actividades que se desenvolvan durante o curso, de tal modo que o profesor poida levar a cabo un seguimento personalizado do estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 40% o 60% (dependendo da titulación) da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
2 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 40% o 60% (dependendo da titulación) da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
30 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 40% o 60% (dependendo da titulación) da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
2 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B6 B9 |
As actividades dirixidas representarán o 40% o 60% (dependendo da titulación) da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
2 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
As actividades dirixidas representarán o 40% o 60% (dependendo da titulación) da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
3 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 |
A. Programa Simultaneidade ADE-Dereito:
O exame final será oral e suporá o 70% da nota total. Realizarase ao final do cuadrimestre sobre a base da docencia impartida durante o curso, e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa.
O nivel mínimo esixido para a superación da proba é de 5 puntos sobre 10. En caso contrario, a materia non se considerará aprobada.
B. Grao en Dereito:
- Quenda de mañá: O exame final será escrito.
- Quenda de tarde: O exame final da materia será escrito.
C. Bilingual degree:
O exame final será escrito e suporá o 50% da nota total. Realizarase ao final do cuadrimestre sobre a base da docencia impartida durante o curso, e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa. |
60 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
1 |
|
Observacións avaliación |
A. PROGRAMA DE SIMULTANEIDADE GRAO ADE-DEREITO: Para superar a materia deberá alcanzarse un 5 sobre 10 no exame, que será final e oral, e suporá un 70% da nota final. Para que se poida sumar a nota das actividades prácticas, que suporá o 30% da nota final, deberá alcanzarse un 5 sobre 10 no exame final. Se non se alcanza unha nota mínima de 5 sobre 10 nas actividades prácticas, non se poderá sumar a cualificación do exame final. O alumnado que realice actividades prácticas, pero non se presente ao exame figurará nas actas como "No presentado". Polo que se refire á segunda oportunidade de exames, o sistema de avaliación será similar ao da primeira oportunidade. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación consistirá nun exame final sobre os contidos da materia cuxa cualificación máxima será de 10 puntos sobre 10.
B. GRAO EN DEREITO: Terase en conta o exame final e as actividades prácticas realizadas ao longo do curso. EXAME FINAL. O exame representará o 80% da nota da materia. O exame será escrito tanto no turno de mañá como no turno de tarde. Se non se alcanza un 5 sobre 10 no exame, non se sumará a nota das actividades prácticas á nota final da materia. ACTIVIDADES PRÁCTICAS. As actividades prácticas representarán o 20% da nota da materia; pero só serán tidas en conta no cómputo da nota da materia se se alcanzou un 5 sobre 10 no exame. O alumnado que realice actividades prácticas pero non se presente ao exame figurará nas actas como "No presentado". Ao comezo de curso, informarase o alumnado da organización das actividades prácticas. Non se permitirá a defensa e/ou entrega de actividades prácticas fose dos prazos establecidos, salvo causa debidamente xustificada. As actividades prácticas non defendidas e/ou entregadas cualificaranse cun 0. ESTUDANTES CON DISPENSA ACADEMICA DE ASISTENCIA A CLASE. O alumnado a tempo parcial ao que, previa solicitude ao Decanato do centro, concédalle dispensa académica de asistencia a clase (pode consultarse a normativa que regula o réxime de estudos a tempo parcial) poderá elixir entre dúas opcións: 1) que o exame final represente o 100% da nota da materia; 2) que o exame final represente o 80% da nota da materia, e o 20% restante mediante actividades prácticas que serán defendidas oralmente polo/a estudante ao longo do curso (presencialmente ou por Teams; modalidade e datas fixadas polo profesorado segundo as circunstancias do caso). O/a estudante que non opte pola segunda opción no prazo fixado polo profesorado a ese efecto, entenderase que opta pola primeira opción. SEGUNDA OPORTUNIDADE. A modalidade de exame será a mesma nas dúas oportunidades. Como regra xeral, non se permite a recuperación de actividades prácticas para a segunda oportunidade.
C. DOCENCIA EN INGLÉS / BILINGUAL DEGREE: O exame final da materia será escrito e suporá o 50% da nota final. As actividades prácticas puntuarán o 50% restante. Polo que se refire á segunda oportunidade de exames, o sistema de avaliación será similar ao da primeira oportunidade. O alumnado que realice actividades prácticas, pero non se presente ao exame figurará nas actas como "No presentado". Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a avaliación consistirá nun exame final sobre os contidos da materia cuxa cualificación máxima será de 10 puntos sobre 10.
OBSERVACIÓN XERAL PARA O TRES TITULACIÓNS: Todos os aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación al estudo", "permanencia" e "fraude académico" rexeranse de acordo con a normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
DIEZ DE VELASCO, M. (2013). Instituciones de Derecho Internacional Público, 18ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
HERNÁNDEZ, G. (2022). International law, 2nd ed.. Oxford: Oxford University Press
SHAW, M.N. (2021). International law, 9th ed.. Cambridge: Cambridge University Press
DIEZ DE VELASCO, M. (SOBRINO HEREDIA, J.M. coord.) (2010). Las Organizaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
QUINDIMIL LÓPEZ, J.A. (2024). Las organizaciones internacionales contemporáneas. Madrid: Síntesis
OANTA, G.A. (2022). Main legal texts for the study of public international law. Valencia: Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
BENEYTO, J.M. y JIMENEZ PIERNAS, C. (dir.) (2023). Derecho de los Tratados. Valencia: Tirant lo blanch
CASANOVAS, O.; RODRIGO, A. (2024). Compendio de Derecho internacional público, 12ª ed.. Madrid: Tecnos
BENEYTO, J.M. y JIMENEZ PIERNAS, C. (dir.) (2022). Concepto y Fuentes del Derecho Internacional . Valencia: Tirant lo blanch
BENEYTO, J.M. y JIMENEZ PIERNAS, C. (dir.) (2022). Concepto y Fuentes del Derecho Internacional. Valencia: Tirant lo blanch
PASTOR RIDRUEJO, J.A. (2024). Curso de Derecho internacional público y Organizaciones internacionales, 27ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
BENEYTO, J.M. y JIMENEZ PIERNAS, C. (dir.) (2023). Derecho de los Tratados. Valencia: Tirant lo blanch
CASADO RAIGÓN, R. (2024). Derecho internacional, 5ª ed.. Madrid: Tecnos
REMIRO BROTONS, A. Y OTROS (2014). Derecho internacional: curso general, 2ª ed.. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SÁENZ DE SANTAMARÍA, P.A.; GONZÁLEZ VEGA, J.A. (2023). Sistema de Derecho Internacional Público, 7ª ed.. Pamplona: Ed. Civitas-Thomson Reuters |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Unión Europea/612G01021 | Traballo fin de Grao/612G01031 | Dereito internacional dos espazos/612G01047 |
|
|