Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos aspectos fundamentais do Dereito de sociedades e dos títulos-valores. |
A1 A2 A3 A4 A9 A11
|
B7 B8 B2 B3 B5
|
C5 C7 C8
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xuurisprudenciais e doctrinais) relacionadas coa materia da asignatura. |
A9 A11
|
B11
|
C1 C3
|
Capacidade para interpretar e analizar críticamente as normas relacionadas coa materia da asignatura. |
A9 A10 A11
|
B11
|
C1 C3
|
Capacidade para comprender e redactar documentos xurídicos relacionados coa materia da asignatura. |
A11
|
|
|
Resolver casos prácticos relacionados coa materia da asignatura. |
A9 A11
|
B7 B11
|
C1 C3
|
Aplicar un pensamiento crítico ás materias da asignatura. |
A9 A11
|
B8 B11
|
C1 C3
|
Reflexionar sobre o papel e a importancia das institucións xurídicas obxecto da asignatura no mundo moderno. |
A9 A11
|
B11
|
|
Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito. |
|
|
C1
|
Utilizar las ferramentas básicas das novas tecnoloxías para a resolución de problemas xurídicos. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Teoría xeral das sociedades mercantiles. A sociedade colectiva e a sociedade comanditaria. |
- |
2. As sociedades de capital: nocións fundamentais. |
- |
3. A fundación das sociedades de capital: achegas sociais e prestacións accesorias.
|
- |
4. As accións, as participacións e as obrigas das sociedades de capital.
|
- |
5. Os órgaos das sociedades de capital. |
- |
6. Outros aspectos das sociedades de capital: contas anuais, modificación de estatutos, separación e exclusión de socios, modificacións estructurais, disolución e liquidación.
|
- |
7. Outros tipos de sociedades: especial atención ás sociedades cooperativas e ás sociedades profesionais.
|
- |
8. Teoría xeral dos títulos-valores. |
- |
9. A letra de cambio. |
. |
10. O cheque e o pagarei. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A11 B7 B8 B11 C1 C3 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A11 B7 B8 C1 C3 |
26 |
0 |
26 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A11 B7 B8 B11 B2 B3 B5 C1 C3 C5 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
Estudo de casos |
A1 A9 A10 A11 |
30 |
0 |
30 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A9 A10 |
8 |
0 |
8 |
Solución de problemas |
A1 A9 A10 A11 B7 B8 B11 C1 C3 |
35 |
15 |
50 |
Discusión dirixida |
A1 A4 A10 B7 B8 B2 C1 |
10 |
0 |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A9 A10 A11 B7 B8 B11 C1 C3 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de ensaio |
Consiste nun caso práctico que pode resolverse utilizando un código de leis non comentado.
|
Sesión maxistral |
Os temas iniciaranse cunha exposición teórica.
|
Lecturas |
Proporcionaranse textos aos alumnos para a súa lectura atenta.
|
Estudo de casos |
As clases prácticas dedicaranse, en boa medida, ao estudo de casos e sentenzas.
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Organizaranse xornadas ou impartirase algunha conferencia por algún especialista nun tema relacionado coa materia.
|
Solución de problemas |
O alumno aprenderá a resolver problemas xurídicos.
|
Discusión dirixida |
O profesor guiará ao alumnado na discusión dun problema xurídico. |
Proba obxectiva |
Consistirá nun exame teórico. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os profesores da materia axudarán aos alumnos a resolver as dúbidas referentes á resolución dos casos prácticos, identificando os problemas máis comúns que mostren os alumnos ao longo do curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A1 A4 A10 B7 B8 B2 C1 |
Avaliarase a asistencia e participación dos estudantes nas clases teóricas, prácticas, e seminarios e xornadas ou congresos que se organicen.
|
10 |
Estudo de casos |
A1 A9 A10 A11 |
Avaliarase a asistencia e participación dos estudantes nas clases teóricas, prácticas, e seminarios e xornadas ou congresos que se organicen.
|
10 |
Solución de problemas |
A1 A9 A10 A11 B7 B8 B11 C1 C3 |
Avaliarase a asistencia e participación dos estudantes nas clases teóricas, prácticas, e seminarios e xornadas ou congresos que se organicen.
|
10 |
Proba obxectiva |
A1 A9 A10 A11 B7 B8 B11 C1 C3 |
A proba consiste nun exame final tipo test de 30 preguntas. Cada tres erros descontará un acerto, e será necesario ter 15 acertos (unha vez descontados os erros) para que o test se considere aprobado. Aprobar o test será necesario para aprobar a materia. |
40 |
Proba de ensaio |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A11 B7 B8 B11 C1 C3 |
A proba consiste na resolución dun caso práctico coa utilización de textos legais non comentados. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Será en todo caso necesario aprobar a proba obxectiva final (15 acertos, unha vez descontados os fallos) para aprobar a materia, polo que se non se aproba o test non se corrixirá a proba de ensaio. No caso de non superar a materia na primeira oportunidade, na segunda oportunidade debe repetirse tanto a proba obxectiva como a proba de ensaio. No caso do alumnado que teña recoñecida a dispensa oficial para cursar a
materia a tempo parcial, suprimirase a nota da avaliación continua e no
seu lugar a proba obxectiva e a proba de ensaio terán cada unha un valor do 50%. A segunda oportunidade seguirá exactamente os mesmos criterios de avaliación que a primeira. O fraude ou plaxio en calquiera das actividades do curso e no exame final será penalizado cun suspenso automático na materia nas dúas oportunidades (puntuación: 0). En particular, rexistrarse como asistente a unha sesión teórica ou práctica cando non se está presente na aula terá a consideración de fraude e será penalizado con suspenso automático na materia nas dúas oportunidades (puntuación: 0). Proporcionar a clave para que un compañeiro ou compañeira non presente se rexistre como presente terá a mesma consecuencia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GARCÍA CRUCES (Última). Derecho de sociedades mercantiles. Tirant
SÁNCHEZ CALERO (Última). Instituciones de Derecho Mercantil. Aranzadi
MENÉNDEZ/ROJO (Última). Lecciones de Derecho Mercantil. Civitas Tomson Reuters
BROSETA PONT/MARTÍNEZ SANZ (Última). Manual de Derecho Mercantil. Tecnos |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito da Empresa/612G01011 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito Mercantil: Contratos empresariais. Dereito concursal e dereito marítimo/612G01035 |
|
|