Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Razoar xurídicamente empregando as nocións e conceptos fundamentais do dereito de contratos. |
A2
|
|
C4 C7
|
Coñecer as normas reguladoras de contratos en xeral, así coma o contido básico dos demáis contratos en particular. |
A1 A3 A9 A10 A14
|
|
|
Recoñecer as especifidades da contratación nos distintos sectores do Dereito |
A4 A9 A10
|
|
|
Redactar corectamente contratos e documentos relacionados coa súa formación e execución, respecto de cualquiera dos tipos contractuais explicados na clase |
A11
|
B6 B9 B10 B2 B5
|
C3
|
Redactar demandas, contestaciones e recursos xudicacias nos que expoñer e defender unha determinada posición xurídica en materia de Dereito de contratos. Recoñecer os elementos básicos do proceso de contratación administrativa. |
A5 A7 A8 A11
|
B7 B8 B11 B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. O CONTRATO E OS SEUS REQUISITOS |
1. Concepto de contrato 2. Principio da autonomía privada 3. Requisitos do contrato: esenciais, naturais e accidentais 4. Consentimento, obxeto, causa e forma 5. Autocontrato |
II. A FORMACIÓN DO CONTRATO |
1. Contratos de formación continuada e de formación instantánea. 2. Contratos negociados: tratos preliminares, due diligence, precontrato e outros instrumentos habitualmente empregados durante a negociación. 3. Contratos instantáneos: as condicións xerais dos contratos e as cláusulas non negociadas. 4. Buscando as cláusulas dun contrato: as diversas formas nas que se celebra un contrato na práctica. |
III. INTERPRETACIÓN, EFICACIA E INEFICACIA DO CONTRATO |
1 A interpretación dos contratos. 2. A eficacia dos contratos: a) Obligatoriedade, b) Irrevocabilidade, c) Relatividade, d) Contrato en favor de terceiro. 3. A ineficacia dos contratos e a suas clases: inexistencia, nulidade, anulabilidade, rescisión e resolución. |
VIII. NORMAS XERAIS SOBRE AS OBRIGAS MERCANTIS |
1. A evolución e concepto da obriga mercantil. 2. Especialides no réximen xeral das obligacións mercantis. |
IX. O CONTRATO MERCANTIL. CONSIDERACIÓNS XERAIS |
1. Fonte das obligacións mercantís. 2. Determinación da mercantilidade dos contratos. 3. Autonomía contractual: ámbito, transferencia e límites. 4. Réxime xeral dos contratos mercantís. 5. Contratación fóra do establecemento mercantil 6. Outras especialidades dos contratos mercantís en materia de cumprimento e alteración da economía do contrato |
X. A REGULACIÓN DOS CONTRATOS DO SECTOR PÚBLICO |
1. As novas Directivas de Contratación Pública 1.1. Directiva 2014/23/UE, do Parlamento Europeo e do Consello, de 26 de febreiro de 2014, relativa á adxudicación de contratos de concesión 1.2. Directiva 2014/24/UE, do Parlamento Europeo e do Consello, de 26 de febreiro de 2014, sobre contratación pública e pola que se deroga a Directiva 2004/18/CE 1.3. Directiva 2014/25/UE, do Parlamento Europeo e do Consello, de 26 de febreiro de 2014, relativa á contratación por entidades que operan nos sectores da auga, a enerxía, os transportes e os servizos postais e pola que se deroga a Directiva 2004/17/CE 2. Lei 9/2017, de 8 de novembro, de Contratos do Sector Público, pola que se transponen ó ordenamento xurídico español as Directivas do Parlamento Europeo e do Consello 2014/23/UE e 2014/24/UE, de 26 de febreiro de 2014 |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A2 A4 A8 A9 A10 A11 A14 B8 B9 B10 B2 B3 B5 C3 |
15 |
60 |
75 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A7 A8 C7 |
48 |
0 |
48 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 B6 B7 B11 C4 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Resolución de supostos prácticos na aplicación dos coñecementos adquiridos. |
Sesión maxistral |
Exposición dos contidos fundamentais da materia por parte dos profesores. |
Proba obxectiva |
Proba tipo test que levará a cabo o alumno como unha das formas de avaliación global dos coñecementos adquiridos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Os diferentes profesores encargados da materia que propoñan a actividade atenderán os alumnos de maneira individual ou grupal intentando resolver os problemas que se plantean e fomentando a consecución das competencias específicas da materia.
Atenderase ao “alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” a través de correo electrónico ou Teams para resolverlle ás concretas dúbidas que se poidan plantexar no estudo do manual ou materiais da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A4 A8 A9 A10 A11 A14 B8 B9 B10 B2 B3 B5 C3 |
Resolución de supostos practicos en aplicación dos coñecementos adquiridos. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A5 A7 B6 B7 B11 C4 |
Proba tipo test que levará a cabo o alumno como unha das formas de evaluación global dos coñecementos adquiridos. |
70 |
|
Observacións avaliación |
A nota final na matería obteráse da realización dun exame (70% da nota final) e da realización das actividades no marco da avaliación continua (30%).
O exame será tipo test e terá 50 preguntas sobre toda a materia impartida durante o cuadrimestre. Cada pregunta terá catro respostas; unha soa será a resposta correcta. As preguntas correctas suman 0,2 pts. e as preguntas incorrectas restan 0,05 pts.
A nota da avaliación continua (3 ptos.) repartirase entre as áreas de coñecemento do seguinte xeito: Dº Administrativo 1,5 pts; Dº Civil 1 pto; e Dº Mercantil 0,5 pts.
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente. Avaliación do “alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”: o estudantado nesta situación porase en contacto co profesor/es por correo electrónico para ir entregando ou realizando as prácticas da asignatura por medios compatibles coa súa situación (correo electrónico ou Teams). Estas prácticas terán un valor do 30% da nota, e o exame final dun 70%. O mesmo sistema seguirase para a segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
MARTÍNEZ DE AGUIRRE Y ALDAZ, C. (coord) (Edición actualizada). Curso de Derecho Civil II-I. Edisofer, Madrid
MÉNENDEZ y ROJO (Edición actualizada). Lecciones de Derecho Mercantil. Madrid, Civitas
GAMERO CASADO, E. y FERNÁNDEZ RAMOS, S. (Edición actualizada). Manual Básico de Derecho Administrativo. Tecnos, Madrid
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. (Coord.) (Edición actualizada). Manual de Derecho Civil. Contratos. Madrid, Bercal
BROSETA PONT M, MARTINEZ SANZ F (Edición actualizada). Manual de Derecho Mercantil, vol II. Madrid, Tecnos |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
CARRASCO PERERA, A. (Edición actualizada). Derecho de Contratos. Cizur Menor, Aranzadi-Thomson Reuters
GARCIA PITA Y LASTRES JL (Edición actualizada). Derecho Mercantil de obligaciones (T.I). Madrid, Bosch
GIMENO FELIU, JOSÉ MARÍA (Edición actualizada). Estudio sistemático de la Ley de Contratos del Sector Público. Cizur Menor (Navarra): Thomson Reuters Aranzadi
BUSTO LAGO, ÁLVAREZ LATA, PEÑA LÓPEZ (Edición actualizada). Reclamaciones de consumo. 3ªed.. Cizur Menor, Aranzadi-Thomson Reuters
BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, R. (DIR.) (Edición actualizada). Tratado de Contratos. Valencia, Tirant lo Blanch
MORENO MOLINA, JOSÉ ANTONIO (Edición actualizada). Una nueva contratación pública social, ambiental, eficiente, transparente y electrónica. Bomarzo |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito de obrigas e danos/612G01016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Actuación e bens das administracións públicas/612G01017 | Dereitos Reais/612G01027 | Dereito Internacional Privado/612G01032 |
|
|