Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A1 A2 A4 A5 A7 A8
|
B2 B3 B5
|
C3 C4 C7
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
Capacidade para ler, comprender e redactar textos xurídicos en inglés.
Capacidade de elaboración de normas. |
A9 A10 A11 A12 A13 A14
|
|
C2
|
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
Traballar de forma colaborativa.
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
A15
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O proceso penal |
1ª.- Os sistemas procesuais penais e os principios do proceso penal
2ª.- A Xurisdicción e a competencia
3ª.- As partes no proceso penal
4ª.- O obxecto do proceso penal
5ª.- O procedemento preliminar (sumario e dilixencias previas).
6ª.- Os actos de investigación
7.- As medidas cautelares
8ª.- O xuízo oral e o sobresemento
9ª.- A acusación, a defensa, a conformidade do acusado e a tese de desvinculación
10ª.- A proba
11ª.- A sentencia e a cousa xulgada
12ª.- Os medios de impugnación
13ª.- Outros procedementos: o abreviado, o procedemento para o axuizamento rápido de determinados delictos, o procedemento para o xuizo sobre delictos leves e o procedemento diante do Tribunal do Xurado
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C2 C3 C4 C7 |
15 |
45 |
60 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B7 B8 B2 C2 |
2 |
2 |
4 |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 B11 C4 |
40 |
40 |
80 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Durante o curso proporanse ao estudantado diversos supostos de feito co obxectivo de reforzar a aprendizaxe e contribuír á avaliación. Estes supostos prácticos poderán consistir en dous tipos fundamentais:
1. Análise de textos xurídicos ou con contido xurídico. Proporase neste caso a lectura dalgún traballo doutrinal ou académico, ou mesmo literario ou cinematográfico (visionado), ao obxecto de identificar e comentar os diferentes problemas xurídicos que se podan atopar no mesmo e propiciar a discusión sobre principios ou institucións claves do dereito procesual penal.
2. Resolución de casos prácticos. A partir dalgún suposto de feito, solicitarse a análise dos aspectos xurídico-procesuais-penais do mesmo, e a resolución das cuestións planteadas, ben sexa directamente, ben sexa a través da redacción dun escrito procesual (querela, recurso, sentenza, etc.).
A resolución destes traballos poderá propoñerse individualmente ou en equipo.
Trala entrega dos mesmos polo alumnado ao profesor/a, procederase á discusión na aula. |
Proba obxectiva |
Para a avaliación da aprendizaxe efectuarase cando menos unha proba de carácter obxectivo, que podrá conter dúas partes separadas, unha primeira de análise dos contidos teórico-prácticos da materia, a través dun exame tipo test, e unha segunda - opcional - de carácter práctica, a través da resolución dun caso práctico na aula durante o tempo de duración da proba- . |
Estudo de casos |
As principais cuestións teóricas e prácticas do curso serán introducidas a través da explicación do profesor/a na aula, onde se exporán as súas caracterísitas principais, o seu encadre na arquitectura institucional do proceso penal e as implicacións prácticas máis relevantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A atención personalizada ao estudantado está recomendada, durante os horarios de titoría e a través da plataforma on-line Teams ou campus virtual, tanto para a resolución dos casos prácticos, como para a resolución de dúbidas de cara á preparación da proba obxectiva final. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 B11 C4 |
O profesorado poderá ter en conta a asistencia activa do alumnado na aula a efectos de mellorar a súa calificación. |
5 |
Estudo de casos |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B2 B3 B5 C2 C3 C4 C7 |
Os diferentes casos prácticos propostos serán entregados por escrito e avaliados polo profesorado, supoñendo ata o 30% da calificación final do alumnado. |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B7 B8 B2 C2 |
O curso concluirá cunha proba obxectiva, que poderá constar de dúas partes, unha teórico-práctica e a resolución dun caso práctico. Esta proba poderá supor ata o 60% da calificación final. |
65 |
|
Observacións avaliación |
Para a superación da materia será requisito imprescindible aprobar a proba
mixta (nota igual ou superior a 5.0). A nota resultante servirá para facer a
media ponderada co resto das cualificacións. En caso de non aprobarse a proba mixta, a nota final
será a que se obteña nesta. Na segunda oportunidade manterase a nota da parte práctica da primeira
oportunidade. O alumnado con dispensa académica deberá presentar as prácticas puntual e
regularmente por escrito, logo de xustificar a situación de dispensa. O exame será tipo test e conterá entre 20 e 40 preguntas, con catro opcións. As respostas erróneas restarán. En caso de plaxio ou de realización de traballos utilizando ferramentas de
intelixencia artificial na parte práctica, suspenderase a asignatura na
convocatoria ordinaria, cunha cualificación de suspenso (nota numérica 0).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: | - PÉREZ-CRUZ MARTÍN, A.J. et al.: Derecho Procesal Penal, 2ª edición, Tirant lo Blanch. Valencia, 2023 (Grupos en galego/castelán) - Lei de Axuizamento criminal e lexislación complementaria. | |
Bibliografía complementaria
|
SALORIO DÍAZ, J. (2024). Curso de Derecho procesal penal. Colex
NIEVA FENOLL, J. (2022). Derecho procesal III Proceso Penal. Tirant Lo Blanch
GIMENO SENDRA, V., et al. (2021). Derecho procesal penal. Tirant Lo Blanch
ASENCIO MELLADO, J.M., et. al. (2020). Derecho Procesal Penal 2ª Edición. Tirant Lo Blanch |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito Penal. Parte xeral/612G01010 | Constitución e poder xudicial/612G01014 | Dereito Penal. Parte especial/612G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|