Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Idioma moderno Código 612G01042
Titulación
Grao en Dereito
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Estévez Saa, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
Profesorado
Estévez Saa, José Manuel
Sánchez Barreiro, Estefanía
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
estefania.sbarreiro@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo da terminoloxía e das expresións do inglés xurídico e a sua traducción o español

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Coñecemento das principais institucións xurídicas.
A2 Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
A4 Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos.
A5 Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
A6 Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual.
A8 Coñecementos básicos de argumentación xurídica.
A9 Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
A10 Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
A12 Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B12 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento dos ámbitos semánticos do inglés xurídico e a súa correspondencia no español jurídico. A1
A2
A4
A5
A6
A8
A9
A10
B3
Manexo de oratoria xurídica.(Capacidade de expresarse apropiadamente en público). A12
Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha áarea de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. B1
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. B2
Que os estudiantes poidan transmitir, información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. B4
Que os estudiantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun nalto grado de aautonomía. B5
Comunicarse de una maneira efectiva nun entorno de trsballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun dioma estranxeiro. B12
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. C2
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comnunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Desenvolverse para o exercicio dunhan cidadanía aberta, culta, críticsa, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contidos
Temas Subtemas
Países de fala inglesa. Termos e ideas: Política exterior.
Relacións internacionais.
Textos e contextos. Civilización e cultura. Vocabulario e listado de termos: Autoridades presidenciais.
Discursos inaugurais.
Doutrinas políticas.
Sistemas legais e políticos. Palabras clave: Separación de poderes.
Lexislación, execución da lei, e enxuizamento e sentenza.
Introdución ao Inglés Xurídico. Vocabulario básico do Inglés Xurídico e Empresarial.
Abreviaturas máis habituais e símbolos.
A numeración e as súas formas.
Correspondencia e contratos. Correspondencia comercial.
Contratos mercantís.
Contrato de Traballo.
Contrato de arrendamento de servizos profesionais.

Documentos usados habitualmente nun Despacho profesional. Memorandum / notas de réxime interior.
O telefax.
Correos electrónicos.
Toma de mensaxes telefónicas.
Facturas e follas de pedimento. Ordes de compra.
Formas e métodos de pago internacionais. O cheque, a letra de cambio, o pagaré.
Cartóns de crédito, débito, de viaxe, comerciais.
Condicións de Comercio Internacional (INCOTERMS).
Crédito Documentario internacional.
As sociedades e a súa organización. A organigrama da Empresa.
Tipos de Negocio ou Empresa.
Clases de Sociedades Mercantís.
Propiedade Industrial Patentes, Modelos de utilidade e Deseños Industriais.
Marcas Comunitarias.
O rexistro internacional.
A Oficina da propiedade Intelectual da Unión Europea (EUIPO)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A5 A6 A8 A9 A10 B3 B5 7 21 28
Glosario A9 A10 B3 C3 C4 C7 2 14 16
Proba obxectiva A1 A2 A4 A6 A9 B1 B2 B3 B4 2 20 22
Presentación oral A12 B12 C2 1 10 11
Prácticas a través de TIC C3 10 19 29
Sesión maxistral A1 A2 A4 14 10 24
Discusión dirixida A8 A9 A10 A12 B3 6 8 14
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Resolver supostos de construccións de inglés xurídico mediante as directrices do profesor.
Glosario Elaboración de listados de termos de inglés xurídico extraídos dos textos propostos polo profesor
Proba obxectiva Respostas breves a preguntas dos aspectos mais relevantes da materia.
Presentación oral Exposición verbal por parte dos alumnos/as de traballos específico.
Prácticas a través de TIC Aplicación dos aspectos teóricos da materia mediante a elaboración traballos.
Sesión maxistral Exposición por parte do profesor dos temas da materia.
Discusión dirixida Exposición oral donde interactúan o profesor e os alumnos/as de forma ordanada sobre aspectos de relevantes da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Presentación oral
Proba obxectiva
Estudo de casos
Discusión dirixida
Glosario
Sesión maxistral
Descrición
Estudo de casos: resolver supostos de constructions de inglés xurídico mediante as directrices do prfesor.
Glosario: elaboración de listados de termo de inglés xurídico coa axuda do profesor.
Proba obxectiva: contestación a preguntas breves.
Slución de problemas: cuestións xurdidas a raíz da exposición oral do profesor que requiren algunha aclaración.
Presentación oral: exposición verbal dos trabalos elaborados polos alumnos/as.
Prácticas a traés de TIC: aplicación da teoría do inglés xurídico utilzando textos de inglés xurídico e a su traducción ao español xurídico.
Discusión dirixida: especial atención a cuestións de interés relevante suscitadas polos alumnos/as moderada polo profesor.
Sesión maxistral: o profesor explicará con especial atención aqueles aspectos mais sustancias da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC C3 Traballos elaborados polos alumnos/as sobre aspectos relevantes da materia. 20
Presentación oral A12 B12 C2 Exposición verbal na aula dos traballos elaborados polos alumnos/as. 10
Proba obxectiva A1 A2 A4 A6 A9 B1 B2 B3 B4 Preguntas que requiren unha resposta breve. 20
Estudo de casos A5 A6 A8 A9 A10 B3 B5 Resolver supostos de construcción de inglés xurídico mediante a correspondencia en español xurídico. 25
Discusión dirixida A8 A9 A10 A12 B3 Participación dos alumnos/as nas cuestións académicas suscitadas na aula. 5
Glosario A9 A10 B3 C3 C4 C7 Elaborar listados de termos de inglés xurídico derivados de textos de inglés xurisprudencial. 10
Sesión maxistral A1 A2 A4 Asistencia dos alumnos/as a exposición oral do profesor sob re os temas da materia. 10
 
Observacións avaliación

Toda parte avaliada debe acadar 4/10. O alumno/a debe
realizar, como mínimo o 5% do traballo requerido para a cualificación final.

Si suspende unha parte o varias, ésta ou éstas deberán
repetirse no exame de xullo.

Aqueles alumnos/as oficialmente matriculados a tempo
parcial e que teñan concedida unha dispensa académica, como establece a
Normativa de permanencia desta univerisdade, serán avaliados en calquera
oportunidade seguindo os mesmos criterios establecidos para a segunda
oportunidade de xullo.


-A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade 
(física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/). 

-De acordo con as distintas normativas que rexen a docencia universitaria, é necesario incorporar a perspectiva de xénero nesta materia. Isto inclúe, entre outras medidas, o uso dunha linguaxe non sexista, bibliografías inclusivas desde a perspectiva de xénero e fomentar a participación de todo o alumnado en clase, independentemente do seu xénero.

-Prestaremos especial atención a identificar e abordar os prexuízos e actitudes sexistas. Traballaremos activamente na modificación desta contorna e na promoción de valores de respecto e igualdade.

-Os nosos esforzos centraranse en detectar casos de discriminación de xénero e implementar as accións apropiadas para corrixir os devanditos casos.


Importante. Calquera indicio de PLAXIO resultará no suspenso para o alumno nesta
materia.

  • Turnitin é
    unha aplicación de uso para o profesorado coa finalidade de revisar
    porcións detexto procedentes doutros textos e sinalar a súa procedencia. É
    unha boa ferramenta para detectar o plaxio. O seu uso é opcional, pero
    deberá advertirse ao estudantado na guía docente xa que pode recoñecer
    traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso
    do mesmo estudante. Se esta circunstancia acontecese, entenderase como
    contraria á honestidade académica e aplicarase a Normativa Académica de
    evaluaciones, de calificaciones y de reclamaciones avaliación.
  • Con este
    aviso, quedan advertidos das consecuencias académicas.

Fontes de información
Bibliografía básica Russell, Frances; Locke, Christine (1998). An introduction for students of English. Prentice Hall Europe
Miguel Castelo Montero (). Diccionario comentado de términos financieros Ingleses de uso frecuente en Español. Fundación una Galicia Moderna. Netbiblo, S.L.
Alcaraz, E. y Hughes, B. (2000). Diccionario de términos jurídicos.. Barcelona: Ariel
Infante Lope, J. (1984). Diccionario jurídico. Barcelona:Vecchi
Alcaraz Varó, Enrique; Hughes, Brian (2002). El español jurídico . Barcelona : Ariel Derecho,
White, James Boyd (1993). Justice and Translation. Chicago: University of Chicago Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Comunicación oral e escrita/612G01004

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías