Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comunicarse eficazmente tanto de forma oral como escrita |
A4 A13
|
B12
|
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
A2
|
B9 B13 B2 B5
|
|
Coñecemento das principais institucións xurídicas |
A1
|
|
|
Estudio do sistema matrimonial en xeral: Descripción, principais conceptos, competencias para a sea regulación. |
A6
|
|
C3 C4 C7
|
Estudio do sistema matrimonial dun país extranxeiro utilizando una metodoloxía comparada |
A1 A3 A7
|
|
|
Capacidade de análise, síntese e interrelación de conceptos |
A10
|
B7 B4
|
|
Coñecementos básicos de argumentación xurídica |
|
B8 B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O matrimonio e os sistemas matrimoniais |
a. Definición e elementos constitutivos do matrimonio
b. Tendencias actuais
c. Sistemas matrimoniais |
Tema 2. Capacidade para contraer matrimonio |
a. Capacidade física e psíquica
b. Capacidade xurídica |
Tema 3. Consentimento |
a. O consentimento como fonte do vínculo
b. Vicios e defectos do consentemento |
Tema 4. Formas e formalidades |
a. Forma ordinaria e extraordinaria
b. Formalidades previas e posteriores ao casamento |
Tema 5. A crise do matrimonio |
a. Nulidad
b. Disolución
c. Separación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A7 A10 |
15 |
18 |
33 |
Estudo de casos |
B3 |
2.5 |
0 |
2.5 |
Presentación oral |
A4 A13 B9 B13 B2 B4 B5 C3 C4 C7 |
24 |
25 |
49 |
Traballos tutelados |
A6 B8 B12 |
3 |
8 |
11 |
Sesión maxistral |
B7 |
7 |
0 |
7 |
Actividades iniciais |
A1 |
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Preparación e exposición interactiva do tema seguindo as orientaciones do profesor. |
Estudo de casos |
Estudo e resolución dos casos prácticos que se propoñan |
Presentación oral |
Realización duna presentación sobre un tema previamente seleccionado. |
Traballos tutelados |
Traballo de iniciación á investigación, empregando as fontes oportunas e aplicando a metodoloxía comparada. |
Sesión maxistral |
Exposición do profesor de temas que presenten unha especial dificultade |
Actividades iniciais |
Presentación po lo profesor dos contidos da asignatura, plan de traballo e obxectivos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
Presentación oral |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
A atención persoalizada levarase a cabo mediante tutorías o longo do curso, tanto para orientar ao estudante sobre a metodoloxía a seguir como para resolver as dúbidas que poda ter.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 B8 B12 |
Teráse en conta para a avaliación
-utilización adecuada das fontes
-Metodoloxía
-Redacción e presentación |
10 |
Estudo de casos |
B3 |
Será obxecto de avaliación o caso escrito e a exposición oral, segundo o que se determine en cada sesión.
|
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A3 A7 A10 |
Avaliarase a participación na clase, tanto os temas previamente preparados e expostos na aula como as súas intervencións nas presentacións feitas polos compañeiros, así como o rendemento e interés do estudante o longo do curso. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes que se ausenten a mais do 10% das aulas non poderán ser avaliados polo sistema de avaliación continua, e deberán facer unha proba final, que contará como un 60 % da nota. O restante 40 % corresponde a un traballo que deberá presentar na data que se indique. Os estudantes a tempo parcial con dispensa académica de asistencia recoñecida realizarán actividades compensatorias das clases participativas e maxistrales, previo acordo cos profesores. O resto dos métodos de avaliación realizaranse sen adaptación. Os criterios de avaliación da segunda oportunidade serán os mesmos que os da primeira, salvo a posibilidade de avaliación continua. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito de familia/612G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asistencia a clase é obligatoria. Recoméndase asistir a sesión introductoria da asignatura, onde se farán as indicacións pertinentes sobre o desenvolvemento do programa e sobre a avaliación do estudante. |
|