Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas |
A1 A3 A4 A10
|
|
C3
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais |
A2 A3 A4 A10
|
B7 B2 B3
|
C4 C8
|
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos |
A1 A2 A3 A4 A10
|
|
C1
|
Comunicarse eficazmente tanto de forma oral como escrita |
A2 A3 A4 A10 A12
|
B8 B12 B3
|
C1 C3 C6 C7
|
Capacidade de análise, síntese e interrelación de conceptos |
A2 A3 A4 A9 A10
|
B8 B1 B5
|
|
Coñecementos básicos de argumentación xurídica |
A4 A8
|
B2 B3
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DEREITO CONSTITUCIONAL |
IMPACTO DAS TECNOLOXÍAS NAS PERSOAS E NOS SEUS DEREITOS |
DEREITO LABORAL |
APROXIMACIÓN AS CONDICIÓS DE VIDA E DE TRABALLO DAS PERSOAS QUE TRABALLAN EN E PARA AS PRATAFORMAS DIXITAIS DENDE O PUNTO DE VISTA DO DEREITO DO TRABALLO E DA SEGURIDADE SOCIAL |
DEREITO PROCESUAL
|
IGUALDADE E VIOLENCIA DE XÉNERO. INDEPENDENCIA XUDICIAL. EQUIDADE.
|
DEREITO MERCANTIL |
LEI CONCURSAL. AFRONTAMENTO DAS OBRIGAS VENCIDAS I EXIGIBRES |
DEREITO ECLESIÁSTICO |
MATRIMONIO, RELIGIÓN Y TRADICIÓN |
DEREITO ADMINISTRATIVO |
|
DEREITO FINANCIERO |
SECRETO PROFESIONAL DOS ASESORES FISCAIS |
DEREITO PENAL |
A PELÍCULA SELECCIONADA PERMITE ANALIZAR CUESTIÓNS PENAIS DA PARTE XERAL E DA PARTE ESPECIAL, COMO A TENTATIVA DE DELITO, NO PRIMER CASO, E OS DELITOS CONTRA A LIBERDADE SEXUAL E DE MOVEMENTOS NO SEGUNDO, ENTRE OTRAS. |
DEREITO INTERNACIONAL PRIVADO |
GLOBALIZACIÓN, INMIGRACIÓN E CRISE ECONÓMICA. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 |
0 |
67.5 |
67.5 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 |
15 |
0 |
15 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A9 C3 C8 |
30 |
0 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
Trala sesión os alumnos terán que realizar obrigatoriamente un comentario por escrito sobre as cuestións xurídicas plantexadas na película. O comentario será entregado na sesión seguinte.
|
Discusión dirixida |
A proxección da película irá precedida dun breve comentario do profesor no que se darán certas claves para o visionado da película. Trala proxección o profesor plantexará reflexións ou cuestións coa finalidade de fomentar o debate entre os estudantes |
Análise de fontes documentais |
Para a elaboración do comentario, os alumnos terán que consultar ou manexar as fontes legais oportunas e a bibliografía e xurisprudencia que recomende o profesor |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Mediante as titorías, os alumnos recibirán a orientación necesaria durante a realización dos seus estudios para superar as dificultades que xurdan na súa aprendizaxe |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 A2 A3 A4 A9 B7 B1 B2 B3 B5 |
Valoraranse de 0 a 10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumno deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5 puntos para superar a materia. |
80 |
Discusión dirixida |
A8 A10 A12 B8 B12 C1 C4 C6 C7 |
Valoraranse as intervencións dos alumnos ante as cuestións que plantexen os profesores no comentario posterior á proxección da película |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación será de carácter continuo. A nota final do alumnado determinarase sobre a seguinte base:
1. Asistencia
e participación na clase. Para poder superar a materia pedirase un mínimo de
asistencia ao 80% das sesións: o menos 7 das 9 sesións programadas. O
incumprimento desta esixencia presupón que o alumnado opta por non
presentarse a materia. Tendo presente ademais que a materia é presencial,
establécese que aquelas/es que non acaden o mínimo do 80 % de
asistencia ao longo do curso non poderán presentarse a segunda oportunidade de xullo.
2. Portafolio
do alumnado cos comentarios de tódalas películas proxectadas no
curso. Valoraranse de 0 a
10 puntos e se terá en conta entre outros aspectos, a presentación, a
expresión, o razoamento crítico e a capacidade de persuasión. O alumnado deberá ter unha nota media entre os comentarios e actividades feitas de 5
puntos para superar a materia.
No caso de que un
alumno/a asista a unha sesión e non entregue o preceptivo
traballo ou o entregue fora de prazo, entenderase que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a asistencia computará a efectos das
esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota media e para
precisar a posibilidade de acceder á segunda oportunidade de xullo.
O alumno/a que non
asista a unha sesión, sen motivo xustificado, pero entregue o traballo terá
a nota de Non Presentado a sesión e o traballo non se lle puntuará. Desta
forma, a ausencia do alumno/a a esa sesión tense en conta a hora de calcular a
asistencia mínima para superar a esixencia da presencialidade mínima dun 80%.
Contrariamente,
no caso de que exista unha causa xustificada para a ausencia en algunha das sesións, o
alumno/a poderá facer igualmente o traballo da sesión á que non puido asistir.
Para elo precisa xustificar documentalmente a ausencia e entregar o traballo no
prazo establecido para todos os alumnos, esto é, na sesión seguinte. Esa nota
computará a tódolos efectos na media. No caso de que se xustifique a falta e
non se entregue traballo procederase de xeito ordinario, esto é, entenderase
que a súa nota é de 0 a
efectos de calcular a media. Desta forma, a ausencia xustificada computará a
efectos das esixencias mínimas de presencialidade de cara ao cálculo da nota
media e para precisar a posibilidade de acceder as convocatorias de setembro e
decembro. Os alumnos que,
cumprido o requisito de asistencia mínima, non superen o 5 poderán presentarse na segunda oportunidade de xullo. Para superar a materia os alumnos han de presentar os traballos que lle falten ou
que estean suspensos, coas mesmas condicións de contido impostas durante o
curso. Esa nota será sumada a obtida ao longo do curso e así obterase unha nova
media.
Actividades
voluntarias. As actividades voluntarias, individuais ou de
grupo, serán tomadas en consideración para subir a nota do alumno. Estas
actividades ofreceranse polo docente de cada sesión cando este o considere
procedente.
3. O Alumnado con dispensa: O alumnado a tiempo parcial o que, previa solicitude ao Decanato do centro, teña concedida dispensa académica de asistencia a clase, estará as condicións que fixe o profesorado para que a entrega das actividades prácticas sexa compatible co a situación de dispensa do alumno.
4. Plaxio: En caso de detectarse plaxio o alumno o alumna será penalizado con un 0.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
- Rivaya, Benjamín y de Cima, Pablo (2003). Derecho y cine en 100 películas. Una guía básica. Tirant lo Blanch, Valencia
- Gómez Gar, Juán Antonio (Ed.) (2008). Derecho y cine: el Derecho visto por los géneros cinematográficos. Tirant lo Blanch, Valencia
- San Martín Segura, David / Susín Betrán, Raúl (Coords) (2009). Derecho y política en la seguridad del riesgo. 8 propuestas de cine. Universidad de La Rioja, Logroño
- San Miguel Pérez, Enrique (2003). Historia, derecho y cine. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid
- Pernas García, José (Coord.) (2008). O ensino do dereito a través do cinema: unha perspectiva interdisciplinar. Materiais didácticos para un sistema ECTS. . Universidade de A Coruña, A Coruña
(). Revista Proyecto DeCine, Publicación on-line de la Red de profesores para la elaboración de materiales didácticos para la enseñanaza del Derecho a través del Cine. http://proyectodecine.wordpress.com/about-2/
- Presno Linera, Miguel Ángel (2006). Una introducción cinematográfica al Derecho. Tirant Lo Blanch, Valencia |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|